Problem se nekoliko puta ponavljao, a otklonjen je kada je sustav restartiran. Večernji piše kako ima dokument u kojem je ovaj podatak naveden
Dan prije nesreće nije radio nagibni mehanizam vlaka?
Dan prije željezničke nesreć u Rudinama, kada je poginulo šest putnika, strojovođa je na putu prema Zagrebu u vlaku imao problema s nagibnim mehanizmom. Problem se nekoliko puta ponavljao, a otklonjen je kada je sustav restartiran. Večernji list piše kako posjeduje dokument u kojem je ovaj podatak naveden. Navode također kako neispravnost vlaka ne mijenja činjenicu da je pruga bila tretirana neprikladnim sredstvom zbog kojeg vlak nije mogao kočiti. Nagibni vlak je istog dana kad su se javili kvarovi, poslan na testiranje prugom do Bjelovara i nikakve smetnje se nisu javljale. Drugo jutro je bio na putu prema Splitu te je tada izletio s pruge. Rezultati službene istrage povjerenstva HŽ-a nije još stigao ni Državnom odvjetništvu, ni splitskom sudu. Navodno je bilo ometanja i u istrazi. Jedan od članova povjerenstva, ne želi staviti svoj potpis ni na kakav zaključak o istrazi dok se ne razriješe bitne stvari poput pitanja o protukliznom uređaju. Do sada se nije saznalo je li on radio i je li vlak izbacio na tračnice pijesak koji bi smanjio trenje.