U postupku protiv Božidara Kalmete i drug svjedočio je Mijat Stanić. Bivši član nadzornog odbora HAC-a i sindikalni čelnik govorio je o načinu poslovanja tvrtke iz koje su izvučeni milijun kuna
'Crnjak zbog pljačke u HAC-u nije išao južno od Male Kapele'
U HAC-u je uvijek jedna osoba bila ključna za donošenje odluka, ali to nije bio predsjednik uprave Marijo Crnjak već su to bili Milivoj Mikulić, Marijo Lovrinčević, Jurica Prskalo i Stjepko Boban. U tvrtki su postajale dvije piramide upravljanja s tim da je svaka radila za sebe. U jednoj su bili Prskalo i Lovrinčević, a u drugoj Josip Sapunar i Ivica Mlinarević, svjedočio je Mijat Stanić, bivši član NO HAC-a i sindikalni čelnik u HAC-u u postupku protiv Božidara Kalmete i drugih u predmetu Remorker.
Stanić je na Županijskom sudu u Zagrebu rekao kako je Mlinarević koordinirao rad parasindikalne organizacije Udruge branitelja i poštovatelja Domovinskog rata HAC-a preko koje su pokušali istisnuti sindikat no, dodao je Stanić, u tome nisu uspjeli.
- U to su bili uključeni Željko Krapljan, Stjepan Klarić, Stanko Batur, Svemir Vrsaljko i Ivan Čikara s tim da su zadnja dvojica izašla iz toga - rekao je Stanić.
Nadzorni odbor tvrtke davao je suglasnost upravi za sklapanje poslova i to kad su iznosili tri milijuna kuna za usluge, a više od šest za izvođenje radova.
- Dobili smo papire i mi smo uvijek odabrali najpovoljniju ponudu, no bilo ej jako puno aneksa ugovora što nije bilo potrebno jer su se ti poslovi mogli odmah uvrstiti u natječaj. Mislim da je bilo unaprijed dogovoreno da će se aneksima naknadno podići cijena radova- svjedočio je Stanić.
Govoreći o načinu upravljanja u tvrtki Stanić se prisjetio razgovora s Crnjakom iz 2007.
- Rekao mi je kako nije odlazio južnije od Male Kapele da ne gleda lopovluk koji se događa - prisjetio se Stanić.
Podsjećamo u predmetu Remorker bivši HDZ-ov ministar prometa Božidar Kalmeta optužen je da je povezao ljude iz svojeg ministarstva, Hrvatskih cesta (HC) i Hrvatskih autocesta (HAC) te da je sa suradnicima podijelio više od 15 milijuna kuna i 850.000 eura iz javnih tvrtki za održavanje i izgradnju cesta.
Terete ga i da je narudžbom promidžbenog filma Prometna renesansa Hrvatske, ministarstvo kojem je bio na čelu oštetio za više od 600 tisuća kuna.