U posljednjih 10 godina u Krapinsko-zagorskoj županiji je u željezničku infrastrukturu uloženo 38 milijuna eura, od čega su 24 milijuna eura iz EU fondova
Butković se provozao HŽ-om od Krapine do Zaboka: 'Željeznica je žila kucavica, važna je za sve'
Nakon obnove vrijedne gotovo 15 milijuna eura, pruga na relaciji Krapina-Zabok ovih je dana puštena u promet, a u kvalitetu obnove u srijedu se uvjerio i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji se s predstavnicima HŽ Infrastrukture te HŽ Putničkog prijevoza vozio vlakom od Krapine do Zaboka.
Riječ je o obnovi 16 kilometara duge dionice na kojoj su u potpunosti zamijenjene dotrajale tračnice i pragovi, a uređena su i 22 željezničko-cestovna prijelaza. Između ostalog, istaknuto je kako brzina vožnje vlakova sada iznosi 80 kilometara na sat te da će brzi vlak između Zaboka i Krapine voziti oko 15 minuta, odnosno 20-ak minuta uz zaustavljanja. Podsjetimo, prošle godine na tom području, zbog dotrajalosti pruge, morala se smanjiti brzina prometovanja vlakova sa 40 kilometara na 20 kilometara na sat, nakon čega se uspjelo osigurati sredstva za projekt obnove te dionice, koja je započela u studenome lani.
- Ovaj investicijski ciklus u obnovu željezničke infrastrukture je jako bitan i u ovom dijelu Hrvatske, budući da će se sada, obnovom te dionice, putovanje skratiti dvostruko. Uz obnovljenu dionicu Zaprešić - Zabok imamo i obnovljenu dionicu Savski Marof - Zagreb i same dionice pruge kroz Zagreb - kazao je ministar.
Naglasio je da su, kada je riječ o prometnoj infrastrukturi, ulaganja u željezničku infrastrukturu nešto što će obilježiti sljedećih deset godina.
- Mi smo uz pomoć EU fondova, uz pomoć Europske investicijske banke digli veliki zajam koji je već u realizaciji, a namijenjen je upravo za realizaciju lokalnih i regionalnih pruga... Taj veliki investicijski ciklus kreće i ovdje u Krapinsko-zagorskoj županiji, ali i diljem Hrvatske - rekao je Butković te dodao da je riječ o kreditu od oko 900 milijuna eura.
Kako je naglašeno u Zaboku, HŽ infrastruktura iz EU fondova ulaže veliki novac u glavne koridore, a u sljedećih deset godina planiraju uložiti 6 milijardi eura. Zahvaljujući kreditu koji je osigurala Vlada, lani su krenuli u obnovu lokalnih i regionalnih pruga, a u sljedeće dvije, tri godine namjeravaju obnoviti oko 550 kilometara pruge. Na taj će se način u sljedećih deset godina obnoviti 40-ak posto željezničke infrastrukture, naglašeno je.
Gradonačelnik Krapine, saborski zastupnik Zoran Gregurović istaknuo je važnost pruge Krapina – Zabok, budući da je 'najjači gospodarski dio Krapinsko-zagorske županije upravo na potezu Veliko Trgovišće – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina i dalje prema Humu na Sutli'.
- Vidimo da je tu željeznica žila kucavica. Ona nema važnost samo za učenike, studente, radnike i putnike iz ovog dijela županije, već mislim da ima važnost i za Zagreb jer koliko će više putnika ići na željeznicu, to će biti manje gužve kroz Zagreb. Na svima nama je da se potrudimo da putnike opet vratimo na vlak - izjavio je Gregurović.
U posljednjih 10 godina u Krapinsko-zagorskoj županiji je u željezničku infrastrukturu uloženo 38 milijuna eura, od čega su 24 milijuna eura iz EU fondova. Također, dodatnih 85 milijuna eura uloženo je u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Zaprešić – Zabok koja dijelom prolazi kroz Krapinsko-zagorsku, a dijelom kroz Zagrebačku županiju.