Nastavnice u zagrebačkoj školi Sandra Bašić Kantolić i Tanja Soucie matematičke zadatke s djecom rješavaju kroz igru. Zbog toga je njihov predmet postao omiljen
Brojevi više nisu bauk: "Naši đaci jako vole matematiku"
O nejednakosti trokuta učili smo pomoću špageta. Djeca su dobila špagete, lomili ih i onda uspoređivali duljine špageta, odnosno stranica trokuta.
Sami zaključuju da zbroj dvije stranice trokuta mora biti veći od duljine treće, rekla nam je Sandra Bašić Kantolić (47), profesorica matematike i informatike u zagrebačkoj Osnovnoj školi “Silvije Strahimir Kranjčević”.
S kolegicama Tanjom Soucie (40) i Sunčicom Žonjom (49), objema profesoricama matematike, Bašić Kantolić provodi nov i zanimljiv način učenja matematike, implementirajući igru u proces učenja.
- S drukčijim načinom podučavanja intenzivno smo krenuli prije dvije godine, kad se našem timu pridružila profesorica Soucie, koja je u Americi prošla brojne edukacije i profesionalna usavršavanja - objasnila nam je Bašić Kantolić i dodala kako sa svojim kolegicama želi popularizirati matematiku i približiti je djeci kroz igru. Žele da i školski prostor bude poticajan, pa su tako s učenicima izradile brojne interaktivne panoe i postere koje sad krase školu.
- Dvije su vrste nastavnih aktivnosti, one koje uključuju igru te one koje se više fokusiraju na uporabu tehnologije. Ponekad su to zadaci s kockicama, gdje djeca natjecateljski rješavaju zadatke, a mogu biti i igre na računalu. U nastavi često koristimo i kvizove u kojima se djeca mobitelom spoje i odgovaraju na pitanja - ispričala nam je Soucie i istaknula da učenici u nastavi često koriste mobitele za razne aktivnosti s QR kodovima.
Na satima na kojima učenici uvježbavaju naučeno gradivo, profesorice se trude da baš svaki sat završi igrom. Učenici OŠ S. S. Kranjčevića, zbog inovativnog načina učenja matematike kroz igru, ostvaruju sve bolje i bolje rezultate. Općenito, navode profesorice, poboljšao se stav učenika prema matematici.
- Najviše se to vidjelo kad smo imali Dan škole. Naši su učenici pokazali velik interes i navalu na matematiku te prirodoslovne predmete općenito. Upravo ovaj način pomaže im da kompliciranu matematiku dožive i shvate kao igru - istaknula je Soucie.
U sklopu novog načina učenja osnovnoškolske matematike, profesorica Soucie autorica je i projekta Večer matematike, pomoću kojeg nastoji popularizirati matematiku i educirati profesore tog predmeta. S projektom tog tipa upoznala se u u Americi, pa je odlučila implementirati ga u školu u kojoj radi. Ovo je četvrta godina projekta.