Ističu kako je osnaženjem ugovora, 3. maj u iznimno kratkom roku od 45 dana od datuma potpisa ugovora, nastavilo realizirati odluku Vlade od 22. kolovoza 2019. godine te unatoč globalno otežavajućim okolnostima
Brodogradilište 3. maj: Ugovor 'Santiago' je stupio na snagu
Brodogradilište 3. maj u petak je izvijestilo da je osnažen ugovor za izgradnju tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija (novogradnja 723 - "Santiago") za španjolsku tvrtku Marflet Marine, čime su dodatno zaposleni kapaciteti riječkog brodogradilišta, koje sada u knjizi narudžbi ima tri broda.
Ugovor o dovršetku novogradnje 723 - tankera "Santiago" sklopljen je 23. ožujka između kupca Forzina Shipping Company Limited, Cipar (kompanija u vlasništvu Marflet Marine, Španjolska) i 3. maj Brodogradilišta, a ispunjenjem svih uvjeta ugovor je 7. svibnja stupio na snagu, navode iz 3. maja.
Ističu kako je osnaženjem ugovora, 3. maj u iznimno kratkom roku od 45 dana od datuma potpisa ugovora, nastavilo realizirati odluku Vlade od 22. kolovoza 2019. godine te unatoč globalno objektivnim otežavajućim okolnostima, dodatno zaposlilo svoje kapacitete.
- U ovom trenutku brodogradilište zapošljava oko 800 vlastitih zaposlenika te oko 200 kooperanata. U knjizi narudžbi su trenutno tri broda (novogradnje 733, 734, 723), te uz ove ugovorene poslove i dodatno zapošljavanje kapaciteta s ostalim radovima (izrada sekcija, čeličnih konstrukcija i sl.) osigurava punu zaposlenost kapaciteta brodogradilišta u slijedećih 1,5 godinu - naglašava se u priopćenju riječkog brodogradilišta.
Novogradnja 723 - tanker za prijevoz kemikalija i naftnih derivata dužine je 182 metra, širine 32,2 metra i nosivosti 49.999 tona. Ugovorni rok isporuke broda je 15. srpnja 2021. godine.
Iz 3. maja u priopćenju podsjećaju da je Vlada 22. kolovoza 2019. dala državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maja kod HBOR-a i/ili drugih poslovnih banaka, a u svrhu stvaranja preduvjeta za pripremu i pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za Republiku Hrvatsku.
Vlada je također 30. travnja ove godine dala državno jamstvo za nastavak gradnje novogradnje 723, u korist HBOR-a i/ili drugih poslovnih banaka, za osiguranje izdavanja garancija za osiguranje avansne uplate kupca, osiguranje kreditnog zaduženja i osiguranje garantnih radova, navode iz 3. maja u današnjem priopćenju.
Kako je na sjednici Vlade krajem travnja izvijestio ministar gospodarstva Darko Horvat, ugovorena cijena novogradnje 723 iznosi 34 milijuna dolara, a iznos potrebnog kreditnog aranžmana za tu novogradnju je 29,8 milijuna eura.
Inače, tanker "Santiago" je u more porinut u listopadu 2016. godine u riječkom 3. maju, a početkom 2017. je otegljen u pulski Uljanik na završno opremanje. No, zbog krize koja je pogodila pulski škver nekoliko godina stajao je netaknu pa je naručitelj raskinuo ugovor o gradnji. U prosincu prošle godine "Santiago" je, uz pomoć tegljača, dopremljen iz Uljanika u stečaju u riječko brodogradilište, a na osnovi plana nastavka poslovanja u 3. maju.
Ostale dvije novogradnje koje se spominju u priopćenju 3. maja su novogradnja 723 - samoiskrcavajući brod za rasuti teret koji 3. maj gradi za kanadsku Algoma Central Corporation, te novogradnja 734 - polarni kruzer Eclipse II, koji se gradi za australsku Scenic grupu.