Zamislite da ste učenici, od 24 učenika, 13 ih dobije dvojku iz ispita, ostalih 11 četvorku, a svi su imali jednak broj bodova. Učitelj (nazovimo ga Vlada), nakon što ste se pobunili, kaže: 'Svima ide ocjena više'
Apsolutno genijalan odgovor profesorice zašto se štrajka
Ne razumijem čemu štrajk, čudi se premijer Andrej Plenković nakon najave da će iduće godine povećati osnovice za plaće zaposlenima u državnim i javnim službama od 6,12 posto. I dok se premijer iščuđava, škole ulaze u drugi tjedan štrajka.
Mnogi se pitaju kako to, pa vlada je učiteljima obećala veće plaće.
No kako bi bilo jasnija razlika između povećanja koeficijenta i osnovice i razlika između onoga što Vlada nudi, a što učitelji traže, profesorica Barbara Maras poslala nam je ilustrativni tekst u nadi da će premijeru, ali i svima kojima nije jasno ili se iščuđuju čemu daljnji štrajk, biti jasniji razlog štrajka.
Odgovor prenosimo u cijelosti:
Zamislite da ste učenici u nekom razredu. Od 24 učenika, iz ispita ste vas 13 dobili dvojku, a ostalih 11 učenika četvorku, bez obzira što ste na ispitu SVI ostvarili JEDNAK BROJ BODOVA. Učitelj (nazovimo ga VLADO), nakon što ste se s pravom pobunili, kaže: “Ne brinite, do kraja polugodišta SVIMA ću podignuti ocjenu. Oni koji su dobili dvojku - imat će trojku, a oni koji su dobili četvorku - njima ću dati peticu”! No, oštećeni učenici smatraju i dalje da je nepravedno za JEDNAK broj bodova dobiti RAZLIČITU ocjenu, bez obzira što ju je učitelj Vlado sad SVIMA velikodušno podignuo. Učitelj pritom NE VIDI problem i NIJE MU JASNO: “Čemu nezadovoljstvo?! Pa dobili ste veću ocjenu”.
Oštećeni učenici objašnjavaju roditeljima, susjedima, pa i teti u dućanu, da viša ocjena SVIMA ne rješava problem nepravde UNUTAR razreda. Zavadio je učitelj VLADO pritom i čitav razred, učenici su ispali nezahvalni, a kraj toliko učenika u državi koji dobivaju jedinice - i trojka se čini dobra, zar ne? E pa, dragi učitelju VLADO, Vaša trojka samo je produbila već postojeći problem!
P.S. Draga VLADO Republike Hrvatske, izjednačavanje koeficijenata shvatio bi i učenik prvog razreda osnovne škole, prestanite stoga uvjeravati ovaj “napaćeni narod” da vam za to trebaju Nobelovci!
Barbara Maras, prof.