Iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika nabrajaju kako vozači iz litre goriva financiraju hrvatske autoceste i ceste, državni aparat i kao jedinstveni europski fenomen - željeznički prijevoz
'Ako Vlada ne smanji trošarine, cijene prijevoza će porasti 20%'
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika osuđuje pasivan stav Vlade vezano uz intenzivni rast cijene goriva, navodeći kako je gorivo u Hrvatskoj među najskupljima u cijeloj Europi zbog visokih poreza i trošarina.
Neprihvatljiva im je, navode u priopćenju, izjava koja je prenesena u medijima gdje se navodi da Vlada s velikim zanimanjem prati rast cijena budući da prijevoznici inzistiraju na hitnoj reakciji.
Trend rasta cijena energenata i namirnica je neodrživ, a posebno u društvu koje se nije ni oporavilo od posljedica pandemije, navodi se u priopćenju.
Udruzi je, s druge strane, zanimljivo što sve čini cijenu goriva i što svi potrošači namiruju iz cijene goriva koju plaćaju. Nabrajaju kako vozači iz litre goriva financiraju hrvatske autoceste i ceste, državni aparat i kao jedinstveni europski fenomen - željeznički prijevoz.
"Jedini razlog zbog kojeg je u ovome trenutku gorivo u Hrvatskoj među najskupljima u cijeloj Europi je upravo u porezima i trošarinama, obzirom da država uprihoduje gotovo 60 posto cijene kroz čitav niz fiskalnih i parafiskalnih nameta. Ne slažemo se s tvrdnjom da je rast cijena posljedica porasta troškova prijevoza, jer prijevoznici nisu mijenjali cijene svojih usluga prijevoza", stoji u priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Dodaje se da će, ukoliko se nastavi ovakav trend, hrvatski cestovni prijevoznici stoga biti potpuno marginalizirani i nekonkurentni.
Ističe se kako prijevoznici iz konkurentskih zemalja imaju niže troškove poslovanja i veće državne subvencije i potpore, te su odmah u startu njihovi troškovi niži čime su i konkurentniji.
Hoće li država svojim neinterveniranjem dopustiti da se ugasi jedna grana gospodarstva koja ima itekako veliki udio u bruto domaćem proizvodu, pitaju se u Udruzi i dodaju kako će jedini način za nastavak poslovanja biti porast cijena usluga prijevoza za barem 20 posto.
"Drugog izlaza nema, ukoliko Vlada ne reagira smanjenjem trošarina i ostalih nameta, jer je evidentno da nas čeka teški val inflacije i neimaštine", zaključuje se u priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.