Upitan razmišlja li se da oni učitelji, nastavnici i profesori koji nisu cijepljeni na posao moraju dolaziti s Covidom potvrdom koja ukazuje preboljenje ili negativan test, Capak poručuje da se o svemu razgovara
'Ako se pojavi bolestan učenik, a u razredu imaju maske, neće svi morati u samoizolaciju'
Mi u ovu školsku godinu sasvim sigurno ulazimo s nešto više opterećenja brojkama oboljelih, hospitaliziranih i onih na respiratoru nego što je to bilo lani i to je svakako jedna činjenica koja mora utjecati na naše odluke o epidemiološkim mjerama u školama, istaknuo je ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak uoči početka školske godine.
Đaci se u klupe, podsjetimo, vraćaju 6. rujna. Capak naglašava kako svi, radi bolje kvalitete živote djece, žele da su ona u školama, a ne online. Stoga, kako bi se transmisija virusa smanjila, neke mjere ipak moraju donijeti.
- Dogovoreno je između epidemiološke struke i Ministarstva obrazovanja da će se zadržati maske u svim onim slučajevima gdje se ne može održavati razmak od petog razreda na više. Najvažniji argument za to je da ako se nose maske, a pojavi se bolestan učenik, neće svi oni koji su u njegovoj neposrednoj blizini trebati ići u samoizolaciji. Smatramo da na taj način štitimo tu činjenicu da želimo da djeca budu u školi, a opet njihovo zdravlje - rekao je.
Dodao je da postoji mogućnost u slučaju pogodnije epidemiološke situacije da lokalni stožeri sami donesu odluku o prestanku obaveznog nošenja maski u školama.
- Mi to potičemo i podržavamo, iako prošle godine niti jedan Stožer nije donio takvu odluku - rekao je.
Upitan razmišlja li se da oni učitelji, nastavnici i profesori koji nisu cijepljeni na posao moraju dolaziti s Covidom potvrdom koja ukazuje preboljenje ili negativan test, Capak poručuje da se o svemu razgovara.
- Mi još od lipnja razgovaramo o uvođenju takvih mjera u neke djelatnosti, o tome razmišljamo, ali takvu odluku još nismo donijeli - kaže.
Upitan za podatak o broju cijeplljene djece, dakle od 12 do 18 godina, istaknuo je kako ih je cijepljeno manje od 10 posto.