Osiguravajuća kuća potvrdila je da će onima koji su uplatili maturalce agenciji Kontakt Tours, čiji su vlasnici novce zadržali i odveli agenciju u stečaj, isplatiti tek dio novca, navodno ne više od trećine ukupnog iznosa
Agencija je propala, novac za maturalce nisu vratili: Uniqua će, kaže, ipak vratiti dio uplata
UNIQA osiguranje će roditeljima, koji su sklopili turistički aranžman s Kontakt toursom, vratiti dio uplata, objavljuje portal nizagorjemalo.hr.
Iz osiguravajuće kuće portalu su potvrdili da su zaprimili puno zahtjeva za aktivaciju garancije i povrat uplata za nerealizirane turističke paket aranžmane. Riječ je o aranžmanima osnovnoškolaca koje je Kontakt tours trebao odvesti na višednevnu izvanučioničku nastavu, tzv. maturalac. Bez izleta i bez novca ostali su brojni roditelji i učenici osnovnih škola, poput OŠ Matije Gupca iz Gornje Stubice, OŠ Mače, OŠ Tuhelj, OŠ Pušća, OŠ Zaprešić… Kontakt tours je propao, s roditeljima, kako tvrde, prekinuo komunikaciju pa su sami krenuli u istragu kako doći do uplaćenog novca.
'Ukupna vrijednost zahtjeva je značajno veća'
- Uniqa osiguranje detaljno je razmotrilo sve prijavljene zahtjeve, dokumentaciju i okolnosti te je aktivno nastojalo pronaći odgovarajuće rješenje. Činjenica je da smo izdali policu osiguranja broj 457002781909 s vremenom važenja od 12. kolovoza 2020. do 12. kolovoza 2021. Prema toj polici Uniqa jamči samo za paket aranžmane ugovorene nakon 12. kolovoza 2020. Za paket aranžmane koji su ugovoreni prije tog datuma nema jamstva niti imamo obvezu povrata uplate. Ipak, uvažavajući specifične okolnosti pandemije, u dobroj vjeri i želji da pomognemo djeci i roditeljima, donijeli smo poslovnu odluku isplatiti ukupno 300.000 kuna. No, ukupna vrijednost zahtjeva je značajno veća zbog čega ćemo taj iznos raspodijeliti - kažu u Uniqi.
To znači da će Osiguranje tih 300.000 kuna raspodijeliti na sve predane zahtjeve za obeštećenje pa će roditelji dobiti tek manji dio novca od uplaćenoga.
Ostatak preko stečajnog postupka?
– Ova odluka je izuzetak i nije priznanje ugovorne obveze te se ne utvrđuje kao praksa ili pravilo u našem poslovanju. Budući da je velik broj zaprimljenih zahtjeva, trebat će nam neko vrijeme da završimo obradu i napravimo obračun - dodaju u Uniqa osiguranju.
Roditelji će uskoro dobiti obavijest o točnom iznosu za dio koji im pripada. Za naknadu preostalog potraživanja do punog iznosa uplaćene cijene paket aranžmana roditelji se tek mogu pokušati naplatiti kroz stečajni postupak nad Kontakt toursom.
Pravo na dio povrata uplata imaju oni koju su zahtjev predali zaključno s 23. rujnom 2021.
'Ravnatelji, Ministarstvo i Udruga agencija su se bijedno ponijeli'
Roditelji, naravno, nisu ni približno zadovoljni.
- Žalosno je da su rijetke škole i ravnatelji koji su ovom slučaju bili uz roditelje i pokušali nešto učiniti, većina ih se vrlo bijedno ponašala i samo su čekali da ti učenici koji su ostali bez maturalca što prije odu u srednju i da se sve što prije zaboravi. Žalosno je i ponašanje Ministarstva, koje se uopće nije htjelo uključivati u ovaj slučaj, nesvjesno da će im se slična stvar lako ponoviti, a nevjerojatno je da ni Udruge hrvatskih putničkih agencija u cijeloj priči očito ne vidi nikakav problem. Način na koji ravnatelji i škole peru ruke od svoje odgovornosti za ovo je sramotan i svakako dosadašnji model u kojem su oni ubirali lijepe darove od agencija za putovanja a roditelje koristili kao lažno pokriće za izbor povlaštenih agencija više ne može i ne smije biti održiv - komentirao je otac jednog od prevarenih maturanata.