Kada počinjete razvijati svoj biznis, nitko od vaše željene publike ne zna za vas, nemate novca za velike marketinške kampanje i premalo vas ljudi smatra stručnjakom u branši. Poslovni blog može vam pomoći u svemu tome
Od svoga nastanka blogovi su prošli vrlo dugačak put od online dnevnika za tinejdžere do vrlo ozbiljnog poslovnog alata. Ne vjerujete da je blog važan u poslovanju? Bacite pogled na mnoge relevantne statistike. Primjerice, kako navodi Hubspot, 53 posto tvrtki poslovni blog smatra prioritetom kad je riječ o content marketingu, a Statista iznosi predviđanje da će broj blogera u svijetu do 2020. godine doseći ogromnih 31,7 milijuna. Za vas koji ga još uvijek ne smatrate važnim u poslovnoj upotrebi (pogotovo kad tek počinjete s biznisom i imate još sto drugih briga za koje mislite da su važnije) evo nekoliko argumenata koji će vas razuvjeriti. Naime, u ovim važnim poslovnim segmentima blog vam može pomoći.
SEO (optimizacija za web-tražilice)
Uzalud vam sjajna web-stranica ako ju nitko ne posjećuje. Ako redovno producirate kvalitetan sadržaj na blogu, tražilice će vas visoko rangirati za vama relevantne ključne riječi i dovesti vam posjetitelje, i to baš one koje ste definirali kao ciljnu skupinu. Oni će prepoznati vrijedan sadržaj, dijeliti ga i komentirati, što će dodatno povećati promet na vašoj stranici i njezinu vidljivost. Također, iz analize prometa lako ćete izvući zaključak što posjetitelje zanima i ponuditi im više takvog sadržaja.
Aktiviranje posjetitelja
Kvalitetan sadržaj bloga nije sam sebi svrha. Omogućite komentare jer je bitno da ono što govorite izazove reakciju vaših (budućih) korisnika, da vaša web-stranica postane mjesto gdje ćete komunicirati s njima i međusobno se bolje upoznati. Odgovarajte na najčešće postavljena pitanja i komentare. Time ćete pokazati da vam je mišljenje vaše publike važno i stoga povećati njezinu lojalnost.
Uspostavljanje autoriteta
Ako ponudite dobro promišljene komentare i rješenja problematičnih situacija te nesebično dijelite dobre savjete i najbolje primjere iz prakse, dobit ćete na kredibilnosti. Drugim riječima, ljudi će se uvjeriti u vašu stručnost. Tako možete postati autoritet ili čak influencer u svojoj branši, što će dodatno usmjeriti pozornost na vaše proizvode ili usluge.
Izražavanje vrijednosti
Blog je najbolja forma da objasnite načela svoga poslovanja na neposredan način i uz primjere iz prakse, jer nitko ne želi čitati apstraktne korporativne izjave o misiji i viziji. Korisnicima su vrijednosti sve važnije pri izboru tvrtke s kojom će poslovati, primjerice radije će izabrati one koje vode računa o okolišu i one koje cijene svoje zaposlenike.
Otkrivanja ljudske strane biznisa
Ljudi vole vidjeti da iza proizvoda i usluga stoje ljudska bića, teže im se povezati s apstraktnim pojmovima kao što su tvrtka i korporacija. Zato na blogu podijelite s čitateljima neku osobnu priču, predstavite svoje zaposlenike, otvoreno iznesite izazove s kojima ste se morali nositi da biste svoju tvrtku podigli na noge. Iskrenošću i neposrednošću najbolje ćete se povezati sa svojom publikom.
Dijeljenje na društvenim mrežama
Kvalitetan blog može biti odličan izvor originalnog sadržaja za društvene mreže ili udica koji će posjetitelje dovesti na vašu web-stranicu. U svakom je slučaju bolja opcija od postanja stoput viđenog generičkog sadržaja koji uz to koristi i vaša konkurencija. Kreativnošću se uvijek i na bilo kojoj platformi možete izdvojiti i mase i postići viralni učinak, što je ostvarenje snova svih marketingaša.
Promocije i najave
Blog vam pruža mogućnost da najavite proizvod na kojem radite, pri čemu vam komentari korisnika mogu dati dobre smjernice. Istraživanja su pokazala da rani izlazak prototipa rezultira uspješnijim konačnim proizvodom. Stoga se ne bojte izaći s nedovršenim proizvodom i pitati korisnike za mišljenje, ta povratna informacija bit će vam od neprocjenjive važnosti. Osim toga, ljude ćete zaintrigirati i tako stvoriti atmosferu napetog iščekivanja.