Na tržištu rada neprestano se mijenjaju želje i potrebe za određenim profilima radnika, i to na globalnoj razini. Zato ne čudi što se pojavljuju potpuno novi poslovi, koje nazivamo poslovima budućnosti
Zanimanja budućnosti: Evo koja će se radna mjesta tražiti u nadolazećim godinama
Powered by Effectus
Zanimanja su se mijenjala kroz povijest ovisno o potrebama društva i tehnološkom napretku. Neka su potpuno izumrla, a neka tek dolaze. Zadnjih nekoliko desetljeća dogodio se niz transformacijskih globalnih trendova, poput tehnološkog napretka, demografskih trendova i promjena u odnosima velikih ekonomskih sila.
Stručnjakinja za kreativnost i inovativnost Darija Korkut, mag. angl., ističe da takvi trendovi "potiču tektonske promjene u postojećoj paleti poslova i zanimanja te nameću potrebu za stalnim učenjem i razvojem vještina koje će nam omogućiti da se snalazimo i prilagođavamo stalnim i brzim promjenama". Osim toga, smatra da već i to što razdoblje u kojem se nalazimo nazivaju četvrtom industrijskom revolucijom govori o tome koliko se ne samo tržište rada nego i društvo u cjelini promijenilo.
Sve je veći naglasak na cjeloživotnom učenju, koje se odnosi na različite aktivnosti stjecanja znanja, vještina, stavova i vrijednosti s ciljem usvajanja ili proširenja. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) provela je istraživanje o obrazovanju odraslih u Hrvatskoj 2017. godine. Prema rezultatima istraživanja, oko 34% građana u dobi od 25 do 64 godine sudjelovalo je u nekom od formalnih ili neformalnih programa obrazovanja. Najčešći motivi ulaska u obrazovni proces su povećanje poslovne kompetencije, dodatno usavršavanje u poslu i stjecanje novih vještina.
Možemo zaključiti kako čak trećina hrvatskih građana prepoznaje važnost cjeloživotnog obrazovanja i učenja. Upravo to je izrazito važno jer se posljednjih godina pojavljuju neka potpuno nova zanimanja, koja na prvu mnogima zvuče apstraktno. U nastavku donosimo nekoliko poslova budućnosti:
Menadžer za inovacije
(Innovation Manager)
Menadžer za inovacije potiče kreativno razmišljanje i postavlja temelje organizacije za učinkovit inovacijski proces u poduzeću. Njegovi su zadaci provođenje novih ideja koje transformiraju način poslovanja i upravljanje svim procesima - od prikupljanja ideja do kreiranja novog proizvoda ili usluge.
Podatkovni analitičar
(Data Analyst)
Podatkovni analitičar priprema različite analize i izvještaje, kao što su struktura prihoda i rashoda te analiza profitabilnosti, ponašanja kupaca, produktivnosti, prodajnih rezultata i slično. Osim toga, brine se o dostupnosti podataka potrebnih za izradu izvještaja i planova te prati novosti o izvještajnom sustavu.
Kreativni strateg
(Creative Strategist)
Osnovni zadatak kreativnog stratega je vladanje velikim količinama informacija - o proizvodu, brendu, ciljnoj skupini i tržištu. On počinje kreativni proces i vodi ga do finalizacije. Treba biti spreman vladati novim vještinama i znanjima u kratkom roku, što može biti prilično izazovno, ali i vrlo uzbudljivo.
Menadžer promjena
(Change Manager)
Menadžer promjena treba osposobiti i pripremiti organizaciju za uvođenje promjena. Njegovi su zadaci pokretanje, koordinacija i kontrola aktivnosti tijekom provedbe organizacijskih promjena. Osim toga, od njega se još očekuje prepoznavanje potrebe za promjenama unutar organizacije.
Stručnjak za inovacije
(Innovation Strategist)
Zadaća stručnjaka za inovacije je koristiti analitičke vještine za procjenu rada organizacije, uključujući unutarnju strukturu, poslovne procese i infrastrukturu informacijske tehnologije. Treba biti fokusiran na pojednostavnjivanje poslovanja, poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje prihoda.
Savjetnik za istraživanje i inovacije
(Research and Innovation Advisor)
Posao savjetnika za istraživanje i inovacije podrazumijeva vođenje, razvijanje i provođenje suradnje na područjima istraživanja i razvoja. Dužan je osigurati da se svim čimbenicima, poput etike, troškova, resursa i održivosti projekata, upravlja na profesionalan način i u skladu s propisima.
Menadžer za društvene inovacije
(Social Innovation Manager)
Glavne odgovornosti menadžera za društvene inovacije su razvijanje i upravljanje odnosima s vanjskim organizacijama te osmišljavanje i provedba inovativnih poslovnih modela. Osoba na ovoj poziciji treba imati sposobnost planiranja, upravljanja i uspješnog dovršavanja više složenih projekata istodobno.
Sva navedena zanimanja podrazumijevaju skup znanja i vještina nužnih za upravljanje inovacijama, odnosno oblikovanje poslovne kulture i radnih procesa koji su nužni za uspješnost inovacija u nekoj organizaciji. Da biste radili ove poslove, trebate prije svega biti kreativni. A jeste li znali da se kreativnost može naučiti?
U Hrvatskoj je otvoren Prvi studij kreativnosti na Effectus Visokom učilištu. Riječ je o specijalističkom diplomskom stručnom studiju na kojem polaznici usvajaju znanja o sastavnicama kreativnosti kao multidimenzionalnom konstruktu, prirodi kreativnosti i psihološkim procesima koji su u njezinoj podlozi. Naglasak je na praktičnoj nastavi, kroz koju studenti mogu svladati i primjenjivati konkretne i praktične vještine. Metodologija nastave je interaktivna, s puno vježbi, praktičnog i timskog rada te projekata. Nakon studija polaznici su osposobljeni upravo za navedena zanimanja budućnosti.
Uvjet za upis ovog studijskog programa je prethodno završen najmanje preddiplomski studij. Trenutačno su otvoreni upisi na sve studije, a do 15. 10. aktualan je i Last minute popust kojim se ostvaruje 10% popusta.