Mnogi od nas sanjaju o otvaranju firme, a oni su svoj san pretvorili u stvarnost. Donosimo vam priču o grupi mladih ljudi koji su dokaz da se, s pravom idejom, u Hrvatskoj ipak može uspjeti
Što je za vas definicija uspjeha? Je li to trenutak kad ste zadovoljni svim aspektima svog života? Ili možda trenutak kad ste nakon godina napornog rada napokon došli na direktorsku poziciju? Za početak, možemo uspjeh definirati kao subjektivan pojam, budući da svatko od nas ima različita mjerila svoje uspješnosti. No, također se možemo generalno složiti da je ulazak u poduzetničke vode i opstajanje u njima definitivno uspješan pothvat.
Budući da je danas teško naći mlade osobe koje su voljne upustiti se u rizik koji poduzetništvo nosi, Matija Sarić, CEO tvrtke NEYHO, otkrio nam je kako su on i njegov tim ostvarili san u Hrvatskoj i uspjeli prevladati sve prepreke koje su im pritom stajale na putu.
Spoj iskustva i mladosti
- Budući da smo mlada firma, stara tri godine, pretpostavljam da imamo sličnu poduzetničku priču kao i ostali hrvatski mladi entuzijasti. Kao najbitnije osobine za naš put dosad izdvojio bih da treba prvo imati odlučan tim koji povezuje zajednička vizija, ali i dosta hrabrosti za dane kada je teško. Kad se to poklopi s pravim ljudima, nije teško napraviti iskorak i donijeti odluku o osnivanju firme - kaže Sarić i dodaje da im je ideja za koncept došla kada su razmišljali o tome kako spojiti proceduralnu agilnost malih kompanija s procesnom robusnosti velikih kompanija.
- Mislim da imamo odličan spoj iskusnih starijih i nadobudnih mladih ljudi, koji se svojim djelovanjem i idejama nadopunjuju, i to je jedan od ključnih razloga našeg uspjeha. Neću pogriješiti ako kažem da smo jedna prava proširena osebujna obitelj. Stariji dio našeg tima tijekom prijašnjih godina radio je u velikim kompanijama te je tako upoznao njihove poslovne procese i način funkcioniranja. Kasnije smo mi, kao mala firma na tržištu, tijekom vremena naučili koji su načini poboljšanja rada, primjerice, u slučaju različitih administrativnih procedura i zavrzlama.
Rade robote, ali ne fizičke!
Ono po čemu je tvrtka NEYHO prepoznatljiva jest EYWA softver, koji pomaže pri rješavanju spomenutih zavrzlama. Naime, riječ je o robotu odgovornom za digitalizaciju, upravljanje i modeliranje poslovnih procesa i procedura s ciljem ubrzanja i unaprjeđenja poslovanja.
- Jako smo ponosni što je to u potpunosti hrvatski proizvod. Razvoj softvera rezultat je potreba tržišta za IT proizvodom koji bi omogućio jednostavnu automatizaciju svakodnevnih operativnih zadataka na koje tvrtke troše mnogo resursa, vremena, a i živaca - kaže Sarić te dodaje da se na dnevnoj bazi unutar bilo koje tvrtke obavlja jako puno operacija ponavljajućeg karaktera poput ispunjavanja različitih obrazaca, upita, zahtjeva, prijava i slično.
- Uzevši u obzir sveprisutnu digitalizaciju poslovanja, spomenute zadatke na računalima odrađuju zaposlenici tvrtke. Tu na snagu stupa EYWA, s obzirom na to da je namijenjena automatizaciji i robotizaciji rutinskih operacija, te omogućuje definiranje redoslijeda izvođenja grupe zadataka, nakon čega robot-softver samostalno izvršava zadatke bez potrebe za ljudskom supervizijom. Softver istovremeno može izvršavati niz zadataka, pa tako možete upravljati cijelim timom robota. Na taj se način izvođenje čitavog niza rutinskih zadataka može povjeriti robotu ili timu robota koji spomenute operacije izvršavaju usklađeno, brzo, bez grešaka i u kontinuitetu - objašnjava Sarić i dodaje da EYWA dodatno omogućava da ljudi koji nisu programeri naprave mini-aplikacije za različite potrebe.
Prednosti ovog softvera prepoznale su i druge firme pa tvrtka NEYHO trenutno ima jednog ključnog korisnika s kojim surađuje dvije godine, 7 malih i srednjih poduzeća te ostvaruje suradnje sa Sveučilištem u Zagrebu i Fakultetom elektrotehnike i računarstva, s kojih su njezini osnivači i potekli.
''Nema odustajanja - kukanje nakon posla se ne broji''
Početak bilo koje poduzetničke priče nije lak, naročito kad na tržištu startate kao nova informatička tvrtka - NEYHO poduzetnička priča nije klasična u našoj branši i s početka je bila dosta teška, svašta smo prošli dok nije sve sjelo na svoje mjesto, ali unatoč tome nikad nismo pomislili na odustajanje, a kukanje uz piće nakon posla se ne broji! - sa smijehom kaže Sarić i dodaje da smatra kako najveće razočarenje i najbolji vjetar u leđa dolaze od ljudi s kojima surađuje.
- Kada gledam na trenutke koji su me pogurali, volio bih naglasiti tri trenutka u našem dosadašnjem radu: prvo mjesto zauzima naš prvi posao u kompaniji, pritom se zahvaljujemo Sintaksi. Drugi je taj da već drugu godinu surađujemo s jednim od najjačih telekoma u Hrvatskoj, gdje smo zajedno polučili izuzetne rezultate, dok je treći suradnja sa Sveučilištem u Zagrebu, Fakultetom elektrotehnike i računarstva te Zavodom za primjenjeno računarstvo na istraživanju i daljnjem razvoju našeg softvera EYWA.
Može li se u Hrvatskoj uspjeti?
Budući da ljudi u Hrvatskoj zbog velike količine papirologije i troškova prerano odustaju od svoje ideje, odnosno pokretanja firme, zanimalo nas je kako na to gleda naš sugovornik.
- Nove generacije susreću se sa starim modelom poduzetništva u Hrvatskoj koji, nažalost, nije na dobrom glasu. Dosta mladih izgubi volju pokušati nešto napraviti zbog mentalnog sklopa starih modela poslovanja. No ako imaš jako dobar proizvod, ideju i volju, nećeš i ne možeš uspjeti preko noći, ali nakon nekog vremena, uz odlučnost i ustrajnost, ipak hoćeš - poručuje naš sugovornik te dodaje da je jedno od bitnih pitanja za sve poduzetnike u Hrvatskoj to koliki su njihovi osobni apetiti i prestiž.
Kako spomenute prepreke prevladati?
- Smatram da su ljubav prema tome što radite, volja i hrabrost najvažniji. Bilo da se radi o formatu OPG-a, obrta, j.d.o.o.-a ili d.o.o.-a, svima je zajednički nazivnik da moraš voljeti to što radiš da bi imao hrabrosti odlučiti se za iskorak, a onda i volje da ustraješ u dobrim i lošim stvarima - kaže Sarić. Pritom su također od velike pomoći državni poticaji, naročito za mlade tvrtke, kao što je ''Ostvari san u Hrvatskoj'' Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Naš sugovornik objašnjava da su i njemu poticaji bili od velike pomoći.
- Europski strukturni i investicijski fondovi pomogli su nam u ubrzanju razvoja i komercijalizacije naše EYWA-e kroz projektni poziv ''Inovacije novoosnovanih malih i srednjih poduzeća“. Svakako bih preporučio novoosnovanim kompanijama s dobrom idejom da se prijave na ovaj projektni poziv jer stvarno ubrzava ostvarenje ciljeva. Savjetujem da pokušate što više svojih strateških kompanijskih ciljeva ugraditi u projekt, bilo da se radi o specifičnoj i specijaliziranoj opremi ili čistom intelektualnom radu, kako biste polučili najbolji benefit za svoju tvrtku - zaključuje naš sugovornik.