Voljeli informatičare ili ne, morate priznati da su nam u zadnjih nekoliko godina mnogim inovacijama itekako olakšali svakodnevni život. Provjerite jeste li svjesni toga što su nam sve dobroga omogućili
Prošlo je doba kad smo se mi morali prilagođavati trgovcima, tolerirati lošu uslugu i stalno nuđenje usluga koje nas nimalo ne zanimaju. Danas mi korisnici vodimo igru i, zahvaljujući tehnologiji, naš se glas daleko čuje. Da bi uspjele, tvrtke se moraju promijeniti i uzeti u obzir naš životni stil, navike i interese. Drugim riječima, moraju personalizirati svoje ponude. Prema prošlogodišnjem istraživanju tvrtke Segment, 71 posto korisnika manje je ili više frustrirano općenitim uslugama. Njih 44 posto izjavilo je da bi opet kupili od određene tvrtke da su doživjeli personalizirano iskustvo. Pametne kompanije također uvažavaju da se sve to tijekom vremena mijenja odnosno da određene radnje obavljamo na drugačiji način nego prije samo 15-ak godina. U bilježenju i odgovaranju na sve te trendove pomažu najnovije tehnologije.
Plaćanje računa snimanjem mobitelom
Prošlo je vrijeme ručnog upisivanja podataka na uplatnicu i stajanja u redovima zbog jednog računa. Plaćanje mobitelom danas je standardna usluga koja omogućuje da skeniramo barkod na računu i sve riješimo u nekoliko sekundi. Prirodnijeg načina plaćanja ne možemo se sjetiti i upravo je to usluga kojom ćete prijatelje nesklone tehnologiji najlakše nagovoriti na korištenje mobilnog bankarstva. Ušteda vremena i činjenica da samostalno sve možemo obaviti sigurno će i njih osvojiti.
Internetsko plaćanje
Krađa identiteta jedan je od najvećih strahova koji ljude priječe u korištenju svega onog što internet nudi. Također, onima koji se ustručavaju koristiti kreditne kartice na internetu glavni je argument (ne)sigurnost. No oni ne uvažavaju činjenicu da je današnja tehnologija razvila vrlo sofisticirana rješenja za zaštitu korisničkih podataka pri transakcijama, koje su prihvatile tvrtke upravo u područjima gdje se intenzivno razmjenjuju osjetljivi osobni podaci, primjerice u zdravstvu i bankarstvu. Međutim, na zaštiti vlastitih podataka moramo i osobno raditi, upravo s tom svrhom Vijeće Europe uz potporu je Europske komisije, proglasilo je 28. siječnja "Europskim danom zaštite osobnih podataka". Svake godine na taj se datum organizira niz aktivnosti i događanja s ciljem jačanja svijesti o zaštiti osobnih podataka i promicanja jednog od temeljnih ljudskih prava - prava na privatnost.
Beskontaktno plaćanje
Primijetili ste one koji u trgovinama prislone karticu uz POS uređaj i ležerno prođu pokraj kase? Oni su ljudi kao i mi, samo imaju beskontaktnu karticu svoje banke, pa na taj način mogu plaćati račune do 100 kuna i na nekim se bankomatima poslužiti bez ubacivanja kartice u uređaj. Uz plaćanje računa skeniranjem barkoda pomoću mobitela, ovo je vjerojatno najelegantnija bankarska usluga. Sljedeći korak u identifikaciji jest korištenje biometrijskih podataka, što već činimo na mobitelima logirajući se otiskom prsta. Identifikacija prepoznavanjem glasa, lica ili karakterističnog ponašanja poput hoda uskoro će postati uobičajena metoda za postizanje sigurnosti, a mnogi korisnici već su je danas spremni prihvatiti.
Plaćanje bez novčanika
Što sve skriva vaš klasični novčanik? Zasigurno nekoliko kreditnih kartica, darovnih i bonus kartica te račune kojima ostvarujete razne popuste. Umjesto "debelog bumbara" u torbi, sve nabrojeno možete imati povezano na svom pametnom mobilnom uređaju. Zahvaljujući raznim mobilnim aplikacijama briga o osobnim financijama danas je puno jednostavnija, pomoću njih možemo pratiti stanje svih svojih računa, samostalno obavljati mnoge transakcije, čak i štedjeti. Najnovija bankarska usluga mobilnog novčanika omogućuje nam da plaćamo u fizičkim trgovinama čak i ako smo novčanik ostavili doma. Vrlo jednostavan način na koji se to odvija garantira joj brz uspjeh.
Online obavljanje poslova s državnom upravom
Pomoću sustava e-Građani lako i jednostavno dolazimo do uvjerenja o nekažnjavanju, do porezne kartice, izvoda iz matičnih knjiga, domovnice i mnogih drugih potvrda zbog kojih smo godinama morali obilaziti državne institucije koje imaju radna vremena neprilagođena radnim ljudima. Nažalost danas benefite ovog sustava koristi samo 611 216 stanovnika u Hrvatskoj, a na raspolaganju su čak 52 usluge. Da biste ovu sjajnu uslugu koristili, samo morate potvrditi svoj identitet, što možete napraviti i pomoću mobilne aplikacije svoje banke.
Bankarenje pomoću društvenih mreža
Jedina mjesta koja, zahvaljujući mobitelima, nikad ne napuštamo jesu društvene mreže. Tamo provodimo dane i noći, tamo se družimo, slušamo glazbu itd. Neke su tvrtke poslušale mudar poslovni savjet "Budite tamo gdje su vaši korisnici" pa su ne samo prisutne na društvenim mrežama, nego su i dio svoga poslovanja preselile tamo. Primjerice, danas je moguće i plaćanje pomoću društvenih mreža, čak i u Hrvatskoj.
Koje usluge vi koristite i koliko su vam olakšale svakodnevni život?