Samo pet godina nakon lansiranja poznata društvena mreža TikTok ima gotovo milijardu korisnika diljem svijeta. Zahvaljujući učestalim ažuriranjima, koja pružaju još bolje korisničko iskustvo, neosporno je kako platforma iz dana u dan postaje sve popularnija, posebice u glazbenoj industriji
TikTok dominacija: Kako nekoliko plesnih koraka mijenja budućnost glazbene scene?
Powered by Huawei
Ako ste samo nekoliko sati proveli gledajući videozapise objavljene na TikToku, postoji velika vjerojatnost da vam neka pjesma danima poslije nije izlazila iz glave. Iako postoji od 2016. godine, ova je aplikacija najveći uzlet doživjela tijekom pandemije. A zahvaljujući dobrom algoritmu, neki su od korisnika u kratkom razdoblju dobili vojsku pratitelja. Tako je najpopularnija američka tiktokerica Charli D'Amelio u samo dvije godine stekla vrtoglavih 100 milijuna pratitelja.
Ona, kao i većina korisnika, najviše kreira plesne videomaterijale i smišlja koreografije, a zahvaljujući njezinoj popularnosti, glazba koju koristi kao podlogu vrlo brzo dobiva mnogo pregleda na YouTubeu. Zbog toga nije dugo trebalo da mnoge svjetske zvijezde iskoriste ovu mrežu kao platformu za promociju svojih pjesmama, koje, zahvaljujući utjecaju TikTok influencera, imaju milijune pregleda na YouTubeu.
Vrtoglavi brojevi
Primjerice, nakon što je postala viralna na TikToku, pjesma ''Old Town Road'' američkog repera Lil Nas X-a tjednima je bila na prvome mjestu Billboardove ljestvice, a na YouTubeu je dosegnula čak 734 milijuna pregleda. Sličan uspjeh doživjela je i pjesma ''Driver's License'' autorice Olivije Rodrigo. Zahvaljujući popularnim kreatorima koji su je koristili u svojim videima, pjesma je stekla veliku popularnost i tako dospjela na mnoge streaming platforme, poput Deezera i Tidala.
Osim toga, Rodrigo je nakon samo desetak videozapisa koji su imali njezinu pjesmu za podlogu prikupila 10 milijuna sljedbenika na ovoj popularnoj društvenoj mreži.
Slava preko noći
Iako sudbina aplikacije u nekim zemljama ovisi o politici pojedine države, TikTok je nesumnjivo najbolja platforma za razmjenu videozapisa i promicanje glazbe. Živimo u vremenima u kojima ljudi slušaju pjesme na temelju toga koliko su viralne i trendi, pa je logično zaključiti kako ova aplikacija već sad ima velik utjecaj na glazbenu industriju u cijelosti. Primjera radi, na TikToku korisnici imaju priliku otkriti nove pjesme za koje dotad nisu čuli, za razliku od ostalih popularnih streaming platformi, gdje algoritam preporučuje glazbu kakvu volite ili ono što već znate.
Ova aplikacija glazbenicima uvelike olakšava lansiranje pjesme, a do planetarnog uspjeha dijeli ih samo jedan klik. Do prije samo nekoliko godina u glazbenoj se industriji moralo ulagati mnogo više novca, a umreženost s ljudima iz svijeta glazbe bila je od presudne važnosti za uspjeh. Međutim, glazbenici danas mogu zaobići sve radiopostaje, prenijeti pjesmu na TikTok ili platiti popularnom kreatoru da osmisli sadržaj i da ubaci njihovu pjesmu kao glazbenu podlogu videu. Platforma je u kratkom vremenu postala magnet za razne izdavačke kuće i menadžere koji žele promovirati glazbu svojih umjetnika. Daljnjim rastom popularnosti ove društvene mreže predviđa se još veći angažman prilikom lansiranja ne samo singlova nego i cijelih albuma.
Nove navike
Na kraju treba napomenuti i to da je aplikaciju TikTok proslavila upravo generacija Z, koja je stvorila neke nove navike kad je riječ o slušanju glazbe. Mnoge studije potvrdile su da ova generacija glazbu sluša najviše preko streaming platformi i pametnih telefona. Upravo zato bežične slušalice sve su češći izbor pripadnika generacije Z, ali i milenijalaca, jer omogućuju slušanje omiljenih hitova i kad ste u pokretu.
A baš kao što TikTok postavlja nove trendove u svijetu glazbene industrije, tako Huawei postavlja trendove u području inovativne nosive opreme. Primjerice, nove slušalice HUAWEI FreeBuds 4i reproduciraju glazbu deset sati neprekidno (kad su potpuno napunjene) i osiguravaju kristalno čist zvuk te nesmetano uživanje u omiljenim hitovima.
Svi će se morati prilagoditi
Možemo se složiti s tim da popularnost TikToka u sljedećim godinama neće opadati nego samo rasti, a očekuje se da će uskoro i sve više hrvatskih izvođača nove pjesme pokušati promovirati putem ove platforme. Štoviše, aktualna pjesma ''Tick-Tock'' hrvatske predstavnice na Eurosongu pronašla je svoj put i do TikToka, gdje postoji niz videozapisa korisnika koji plešu na njene taktove. To je samo jedan od primjera kako uspješno iskoristiti doseg koji ova platforma ima, ne samo u svijetu nego i u Hrvatskoj.