Činjenica je da su oštećenja uobičajen dio posjedovanja motornog vozila, no danas ih je moguće popraviti s izuzetno dobrim rezultatima. Čuvajte se popravaka na brzinu ''pod strehom" jer su takvi popravci najskuplji - savjetuje stručnjak
Stručnjak otkriva: Ovo su mitovi o autolimarskim popravcima u koje ne trebate vjerovati
Powered by AutoZubak
Trenutak nepažnje, tipkanje po mobitelu ili jedan krivi potez dovoljni su da napravimo štetu na svom limenom ljubimcu. Bilo da je riječ o sitnoj ogrebotini, malom udubljenju na limu ili nekoj većoj šteti, ta nas situacija uvijek izbaci iz takta. Možda isprva oštećenje izgleda kao nešto veliko, ali s modernim tehnologijama i spretnim rukama majstora moguće je napraviti toliko dobar popravak da nećete niti zamijetiti da dio nije zamijenjen nakon što se sve popravi i lakira.
Međutim, vlasnici automobila često ne misle tako i vjeruju u mnoge zablude o autolimarskim popravcima, primjerice da nakon popravka auto više nije siguran kao prije. Ivica Vrbančić, limar iz AutoZubaka otkrio nam u što ne trebamo vjerovati kad je riječ o limariji na autu.
Najčešće zablude o popravku limarije
Vlasnici automobila često imaju problem s popravkom limarije misleći da je to krpanje i da auto nakon popravka više nije siguran kao prije. Međutim, vješt limarski popravak odlično je rješenje jer autu vraća i estetsku i uporabnu vrijednost uz niže troškove, otkrio nam je Ivica Vrbančić.
- Ako je poštovan proces popravka koji propisuje proizvođač i ako se koriste originalni dijelovi, onda nema straha jer auto i dalje ispunjava svoje sigurnosne standarde - rekao nam je.
Osim sigurnosti automobila, limar nam je otkrio da kupci često zaziru od kupnje popravljanog automobila jer smatraju da lim nakon popravka brže hrđa i da je dio bolje zamijeniti nego popraviti. To je točno, ali ne u potpunosti.
- Ako se popravak izvede prema pravilima struke, čak i ako je nakon skidanja sloja cinka bio zagrijavan i savijan, on se može ponovno tretirati cinkom. Više je načina: klasičnim topljenjem cinka i brušenjem ili korištenjem posebnih sprejeva. Tek potom slijedi lakiranje. Taj složeni proces uvelike usporava koroziju, ali popravak traje malo dulje. Kad je riječ o popravku i zamjeni dijelova, uvijek je bolje popraviti što manji dio. Ekonomski je isplativije, a i radi se na manjoj površini - objasnio nam je Vrbančić i dodao da autolimarski popravak iziskuje iskustvo, strukovno znanje i dozu obrtničke spretnosti.
Još jedna od čestih zabluda o popravku limarije na autu jest da su aluminijske karoserije bolje. Limar Vrbančić tvrdi da je i to točno, ali samo djelomično. - One ne hrđaju u klasičnom smislu. Ali se zato svaki popravak izvodi puno teže. Proces je različit, koriste se zakovice, ljepilo ili posebna zavarivanja. Dakle, to opet donosi više troškove popravka. Aluminijska karoserije nikako nije “fušerski” posao, tu se traži moderna tehnologija. Iako su proizvođači imali svojevrsni mali ''bum'' aluminijskih karoserija, sad se to svodi na blatobrane i haube skupljih modela, objašnjava.
''Fušeri'' su jeftiniji od majstora
Biti vrhunski autolimar nije lako, a to je ujedno razlog zbog kojeg ljudi imaju loša iskustva. ''Fušeri'', popravci na brzinu "pod strehom", loše sklepani automobili na kojima poslije puca kit – sve su to rezultati traženja što jeftinijeg popravka "bez računa".
- ''Fušeri'' su jeftiniji od majstora, ali nisu povoljniji, a to je u konačnici ipak najvažnije i riječ je o golemoj razlici! Iako se limarija može raditi i u klasičnoj garaži, za razliku od lakiranja, ''fušeri'' su nerijetko brzopleti i svoje vrijeme 'pune' tako da prodaju jeftine popravke. Najčešća su kemijanja sa zamjenskim dijelovima lošije kvalitete, koji na kraju prije zahrđaju, ne pristaju autu idealno zbog nejednakih zazora, tanjeg su lima i slično. Obično su u sprezi s 'lakirerima', koji to fino debelo namažu kitom i popravak izdrži do prve zime - upozorio je Vrbančić.
Zato prije nego što se odlučite na "make over", pripazite kome svog limenog ljubimca dajete u ruke jer manje u praksi često znači više.