Stručnjaci s jasnim ciljem: Domaći poduzetnici osmislili softver kojem nema premca
Riječ je o jedinstvenom softveru za upravljanje voznim parkovima na hrvatskom, ali i na stranom tržištu. Ciljevi su visoki, a ovim mladim i perspektivnim stručnjacima iz različitih industrija samo je nebo granica
Kad se oko iste ideje okupe stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom iz automotive, IT, financijskog i telekomunikacijskog sektora, uspjeh je, možemo slobodno reći, zajamčen. Dokaz tome je ekipa softverske tvrtke Make IT Easy d.o.o., koja je razvila softver za upravljanje voznim parkovima mobilityONE. S Markom Stojakovićem, jednim od osnivača tvrtke, razgovarali smo o poduzetničkim počecima, izvoru financiranja, ali i općenito hrvatskoj start-up sceni.
Priča bez konkurencije
Priča o softveru mobilityONE je krenula, kad je jedna tvrtka koja se bavila dugoročnim najmom automobila za kompanije krenula u potragu za softverom koji će na jednome mjestu generirati sve potrebne informacije i izvještaje vezane za cijeli vozni park. Sjajan tim stručnjaka iz tvrtke Make IT Easy d.o.o. ponudio je svoje idejno rješenje u vidu softvera mobilityONE.
- Softver mobilityONE rješenje je za efikasno upravljanje voznim parkovima namijenjeno tvrtkama i organizacijama koje imaju velike flote vozila. Omogućava 30% uštede vremena upravljanja, smanjuje 10% ukupnih flotnih troškova i 15% emisije CO2 na floti. Naši su korisnici kompanije u Hrvatskoj, a surađujemo i s Njemačkim I Austrijskim kompanijama. Vrlo smo blizu da osvojimo i one najveće svjetske kompanije – kaže nam Stojaković.
mobilityONE koriste odjeli logistike i nabave, odjeli financija, ali i odjeli ljudskih resursa koji moraju upravljati određenim podacima o voznom parku i korisnicima vozila. Kroz svoje osnovne funkcije omogućava korisnicima da u svakom trenutku imaju sve potrebne izvještaje na jednome mjestu.
- U Hrvatskoj i regiji nemamo niti jednoga konkurenta. Prvi ozbiljan konkurent je iz Švicarske. No od ostalih nas izdvaja to što je njihov softver posložen tako da je vozilo okosnica svega, a kod nas je fokus na korporativnom procesu i 'menadžiranju' svih aktivnosti vezanih za vozilo – kaže Stojaković.
Softver iza kojeg stoji golema investicija
Stručnjaci koji su ostavili svoje ozbiljne poslove u velikim korporacijama nastoje predstaviti ovu ideju na svjetskom tržištu. No to, kaže nam Marko, iziskuje golemu investiciju. Sav prikupljeni novac nastoje uložiti u razvoj softvera, a ostatak u otvaranje podružnica u cijelom svijetu.
- Potrebne su nam mnoge investicije kako bismo zaposlili kvalitetne ljude i proširili prodaju softvera na globalnim tržištu. Imali smo tri izvora investiranja. Prvi su bili EU fondovi, od kojih smo uspjeli dobiti 200.000 eura, a to smo investirali u razvoj softvera. Druga kampanja bila je na Funderbeamu, u kojoj smo od poznatih investitora prikupili 259.000 eura, koji su također bili namijenjeni razvoju softvera. U trećoj kampanji prikupili smo 158.000 eura, koje sad koristimo za razvoj prodajne mreže u jugoistočnoj Europi – navodi nam naš sugovornik.
Na pitanje zašto se nisu odlučili na kreditiranje Marko nam kaže da u ovoj fazi poslovanja nisu cash flow pozitivni.
- U ovoj fazi u kojoj smo sad, imamo partnera Addiko banku. Oni su se pokazali kao fleksibilan partner jer za svaki naš zahtjev pronalaze rješenje odmah. U ovoj fazi poslovanja bitno je imati partnera, odnosno banku koja je krojena prema našoj mjeri. A to su prije svega digitalne mogućnosti bez previše administracije. I ono što je možda nama kao tvrtki najvažnije su dostupnost i brzi odgovori – kaže Marko.
No nije njihova tvrtka jedina kojoj je jednostavnost, brzina i dostupnost informacija jedan od najvažnijih čimbenika u poslovanju. Naime, u anketnom istraživanju provedenom na portalu 24sata.hr u kojem je sudjelovalo 1206 poduzetnika iz svih hrvatskih regija, 95% ispitanih poduzetnika izjavilo je kako u svom poslovanju koriste digitalne kanale poput mobilnog bankarstva. Ono što im je najvažnije u poslovanju s bankom je jednostavnost poslovanja s određenom bankom, povoljna cijena financiranja i brza obrada zahtjeva uz minimum dokumentacije.
Kako napreduje hrvatska start-up scena?
Kao netko tko je u srcu start-upa, pitali smo našeg sugovornika da prokomentira stanje na domaćoj start-up sceni. Ono što nedostaje su, ističe Marko, dodatni izvori kapitala za mlade poduzetnike.
- To su ponajprije veći fondovi. Njih je malo u Hrvatskoj i to nedostaje, pa tu očekujemo neki napredak. Isto tako, banke bi trebale omogućiti ciljane kredite kao vjetar u leđa malim poduzetnicima u njihovim počecima, da izađu na tržište. Trebaju im brzi i kvalitetni proizvodi nadohvat ruke, a ne da potroše šest mjeseci na gomilu papira i onda zapnu jer im nešto nedostaje. To će se morati mijenjati ako želimo ići u korak s Europom – ističe Stojaković s kojim se složila i Nina Družinić, inače voditeljica tima za poslovanje s poslovnim subjektima Addiko banke
- Automatizacijom i pojednostavljenjem internih procesa, Addiko banka se specijalizirala se za brze kredite mikro, malim i srednjim poduzetnicima te time uspješno doskočila potrebama poduzetnika. Brzina je imperativ pa tako u Addiko banci klijenti odmah dobiju odgovor jesu li ili nisu sposobni za kreditno zaduživanje. Minimizirali smo set dokumentacije koje klijenti trebaju prikupiti, a odobrenje i isplata sredstava događaju se u razdoblju od jednog, dva ili tri dana. Svjedoci smo da su fleksibilnost i brzina klijentima postale ključne odlike odnosa s bankom - rekla nam je Družinić.
Marko Stojaković na kraju je poručio svim mladim poduzetnicima da ako imaju razrađene ideje, bez obzira na sve, hrabro krenu u poduzetničke vode!
- Hrvatska ima vrlo mnogo ljudi koji imaju ideje, ali, nažalost, 'čuče' u sustavima i žive od 1. do 1. u mjesecu i sretni su s onim što imaju, a na kraju niti to nije sigurnost jer će ih takav sustav izbrisati čim netko odluči da poslovanje pada i da treba smanjiti broj ljudi - zaključuje Stojaković.