Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 64

Profesorica osvojila nagradu: 'Osnovnoškolce učim što su kamate, PDV i što radi HNB'

Powered by HUB

Profesorica osvojila nagradu: 'Osnovnoškolce učim što su kamate, PDV i što radi HNB'

Profesorica matematike iz Osnovne škole Dugave samoinicijativno je pokrenula aktivnosti financijskog opismenjavanja svojih učenika, zahvaljujući čemu je škola osvojila i nagradu za kupnju informatičke opreme i edukativnih materijala

Istraživanje Štedopisa, Instituta za financijsko obrazovanje i Hrvatske udruge banaka pokazalo je da 63% mladih od 13 do 19 godina ima relativno visoko financijsko znanje kad je riječ o shvaćanju koncepta vremenske vrijednosti novca, odnosno činjenice da novac u sadašnjosti vrijedi više nego isti nominalni iznos novca u budućnosti. No unatoč tomu, njih 92% ipak je zabrinuto za svoju financijsku budućnost. 

Da bi financijsko opismenjavanje trebalo biti dio obrazovnog sustava, prepoznala je i profesorica matematike Nina Redkolis Kalin, koja je u OŠ Dugave u Zagrebu organizirala niz predavanja s ciljem financijskog opismenjavanja učenika, za što ju je na svom natječaju za najbolji obrazovni program financijskog opismenjavanja nagradila i Hrvatska udruga banaka (HUB).

Osnovala i Klub financijske pismenosti

Profesorica Nina u I. Osnovnoj školi Dugave u Zagrebu već 12 godina predaje matematiku učenicima od petog do osmog razreda. Na vlastitu inicijativu, od 2017. godine počela je provoditi program financijske pismenosti. Tako je pretprošle i prošle školske godine program provodila u sklopu predmeta Matematika i izvan nastave u suradnji s PBZ-om i HANFA-om, koji su održali edukativne radionice. 

- Činjenica da mlađi od 19 godina imaju najnižu razinu financijske pismenosti te želja da im omogućim da u sadašnjem i budućem životu donose razumne financijske odluke potaknuli su me na ovaj pothvat - govori profesorica Nina.

S obzirom na to da su učenici pokazali velik interes za radionice, profesorica Nina organizirala je i izvannastavnu aktivnost pod nazivom Klub financijske pismenosti, u kojem su učili o važnosti financija, razlikovanju potreba od želja, trošenju džeparca, trampi, povijesti novca i važnosti štednje. Učenici su naučili i što je to kredit, kamata, tekući račun, dohodak, bruto i neto plaća, proračun, BDP te kako funkcioniraju financijske institucije, kao što su HANFA i HNB.

-  Učenike se najviše dojmila simulacija trampe, pri kojoj su međusobno izmjenjivali vrećice kukuruza, kave i riže. U svijetu financija najviše ih zbunjuju velike razlike u financijskim sredstvima i bogatstvu između bogatih i siromašnih - govori profesorica Nina.

Prosječan džeparac je 15 kuna

Prema HUB-ovu istraživanju, tinejdžeri shvaćaju da roditelji nisu samo bankomati koji će ostvariti sve njihove želje nego da i sami moraju uštedjeti za ono što si žele priuštiti. Rezultati su pokazali da čak 78% novca uštede od novčanih darova, a njih 25% obavlja sitne plaćene poslove te im to omogućuje uštedu.

Te podatke potvrđuje i profesorica Nina, koja kaže da je kroz razgovor s učenicima saznala da neki učenici dobivaju džeparac svaki dan, a neki tjedno ili mjesečno, no u prosjeku je to 15 kuna na dan. Većina učenika ozbiljno razmišlja o tom novcu, a mnogi od njih štede kako bi si kupili mobitel, bicikl i sl.

Ono što je u istraživanju iznenadilo jest to da su mladi zabrinuti za svoju budućnost. Čak 92% tinejdžera brine njihova financijska budućnost, što dovoljno govori o današnjem neefikasnom socio-ekonomskom sustavu. Najzabrinutiji su u vezi s troškovima samostalnog života (34%) i pronalaskom dobro plaćenog posla (26%). Slijede plaćanje studija i drugi troškovi vezani za to (14%) te nezaposlenost ili gubitak posla (11%).

Razlikuju li učenici želje od potreba?

Profesorica Nina kaže da je posebno zanimljiva bila rasprava na temu razlikovanja želja i potreba. Temeljno je bilo da učenici shvate kako se bez ispunjenja želja može živjeti, a potrebe su nužne za život, što su shvatili na primjeru vode, koja je potrebna za život, dok su sladoled ili sok samo želja. U konačnici je zadovoljna stavom učenika prema novcu, a posebno je se dojmio odgovor jedne učenice koja je rekla da je u životu najbolje ulagati u znanje. 

- Smatram da bi financijsko opismenjavanje mladih svakako trebalo biti integrirano u redovan školski kurikulum, u početku kao izborni predmet ili barem izvannastavna aktivnost, a u skorijoj budućnosti i kao redovan predmet - govori nam profesorica i dodaje kako financijsko opismenjavanje ne bi trebalo ovisiti samo o samostalnim iskoracima pojedinih učitelja.

Trud i inicijativu profesorice Nine prepoznali su iz HUB-a, koji joj je u natječaju za najbolji obrazovni program financijskog opismenjavanja dodijelio nagradu za treće mjesto, čime je OŠ Dugave osiguran iznos od 2500 kuna za informatičku opremu i edukativne materijale. Natječaj je organiziran u okviru Svjetskog i Europskog tjedna novca, koji se svake godine obilježava od 22. do 28. ožujka.

Powered by HUB

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 64
Integracija obnovljivih izvora energije: Gdje je Hrvatska u odnosu na druge zemlje EU?
PRIJAVITE SE NA KONFERENCIJU BOLJA ENERGIJA!

Integracija obnovljivih izvora energije: Gdje je Hrvatska u odnosu na druge zemlje EU?

Pridružite se konferenciji Bolja energija, na kojoj ćemo kroz četiri zanimljiva panela i uz mnoge stručnjake i inovativne poduzetnike doznati kakva je budućnost solarne energije u Hrvatskoj i gdje smo u odnosu na zemlje EU
Znate li za sve izvore dodatne vlage u svojem domu? Obratite pozornost na sljedeće situacije
OPREZNO S VLAGOM

Znate li za sve izvore dodatne vlage u svojem domu? Obratite pozornost na sljedeće situacije

Kukci, plijesan, neugodni mirisi, zdravstvene tegobe te oštećenje zidova i namještaja glavni su problemi koji nastaju kao posljedica prekomjerne razine vlage. Doznajte koji su njeni najčešći izvori te kako ovaj problem trajno riješiti
Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!
PSIHOLOG SAVJETUJE

Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!

STEM obrazovanje može značajno utjecati na kognitivni i motorički razvoj djece. Ali s obzirom na to da obrazovni sustav ne potiče dovoljno STEM učenje, pitali smo psihologa kako roditelji mogu prepoznati i razvijati STEM vještine kod djece