Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 3
Foto: PR
KUPUJTE PAMETNIJE

Postavite si 5 pitanja prije nego što idući put provučete karticu

Mogu li si priuštiti svijeću od 26 €? Treba li mi zaista podložak za grijanje šalice? Hoću li pročitati ovu knjigu?... Mnogi će se složiti da, kad je riječ o shoppingu, u glavi se pojavljuju stotine pitanja, ali za pametnu kupnju potrebno je samo 5 pravih

Sadržaj donosi: dm

Gotovo da ne postoji osoba koja ne voli kupovati jer, ako ćemo iskreno, stvarno je lijep osjećaj priuštiti sebi nove stvari. Time prenosi da se mogući razlog iza ovog fenomena krije u evoluciji, odnosno još u ponašanju prvih ljudi, koji su s vremenom počinjali shvaćati da je za preživljavanje potrebno sakupljati sve više i više bobica, riba, krzna, kišnice...

Ubrzo su primijetili da to stjecanje resursa, koje se danas može poistovjetiti s kupovanjem, izaziva navalu dobrih osjećaja, inače potaknutih ispuštanjem dopamina, takozvanog hormona sreće. A s obzirom na to da volimo biti sretni, nije čudno da raste i sklonost prakticiranja aktivnosti koja nas usrećuje - u ovom slučaju misli se na (nepotrebno) kupovanje.

Neki znanstvenici čak sklonost kupnji i ovisnost o njoj objašnjavaju time što je danas mnogo ljudi zaglavljeno u ponavljajućim poslovima koji otupljuju um, pa kupovanje je jedan od rijetkih načina na koje mogu učiniti nešto neuobičajeno.

Photo,Of,Impressed,Brunette,Millennial,Lady,Do,Shopping,Wear,Shirt

Međutim, za financijsku i životnu stabilnost važno je biti odgovoran s novcem i kupovati na temelju onog što nam doista treba, a beskorisne kupnje svesti na minimum. 

Prije kupnje uvijek se zapitajte:

1. Mogu li si to priuštiti?

Vjerojatno odmah primjećujete da je na ovo pitanje teško odgovoriti samo s "da" ili "ne" jer postoji mogućnost odlaska u minus na kartici ili kupovanja na rate, što može dati privid da sebi nešto ipak možete priuštiti. Ipak, prijedlog je da pri svakoj kupnji, a pogotovo onoj koja vam nije prijeko potrebna, razmišljate samo u okvirima tekućeg iznosa na bankovnom računu.

2. Hoću li proizvod uistinu i iskoristiti?

Nešto se može kao ideja činiti odličnim, ali u stvarnosti, ako kupujete još jedan proizvod za vježbanje iako ih imate već deset kod kuće i još niste počeli vježbati, vrlo vjerojatno ni s jedanaestim nećete postati aktivniji. Bez obzira na to koliko dobra ponuda bila, kupnja nečeg što nećete ili ćete rijetko koristiti i dalje je bacanje novca.

Young,European,Man,Buying,Shampoo,In,Shopping,Mall

3. Hoće li proizvod poboljšati kvalitetu mog života?

Postoje proizvodi koji će vam olakšati svakodnevicu (usisavač), koji će vam osigurati divne uspomene (fotoaparat), koji će vam poboljšati zdravlje (odvlaživač zraka), koji će vam osigurati dodatan izvor novca (laptop) i slično, ali postoje i proizvodi od kojih nećete imati neke dugoročne koristi (sjeckalica za bananu). 

4. Kupujem li proizvod samo zato što je na akciji?

Proizvodi kojima je snižena cijena mogu biti itekako primamljivi, čak i kad nije riječ o nekom velikom sniženju. Ali podsjetite se da, iako kupujete na akciji, ako vam taj proizvod zaista ne treba, zapravo niste ništa uštedjeli.

5. Je li ovo najbolja cijena proizvoda?

Ponavljamo, financijski je neodgovorno kupovati nešto samo zato što je to na akciji, ali kad kupujete ono što vam treba, pametno je potruditi se pronaći akciju, čak i ako to znači da ćete odgoditi kupnju na neko vrijeme. 

Beautiful,Blond,Lady,Testing,And,Buying,Cosmetics,In,A,Beauty

Pravilo 30 dana

Još jedan jednostavan financijski trik koji svakome može pomoći da poboljša svoju tehniku upravljanja novcem je pravilo 30 dana. Riječ je o praksi odgađanja impulzivne kupnje na 30 dana, tijekom kojih osoba može "izvagati" treba li joj uistinu taj proizvod, objašnjava Yahoo!Finance.

Prilikom kupnje prvo morate odrediti je li određeni proizvod potreba ili želja. Ako je riječ o želji, ostavite taj proizvod na polici ili zatvorite internetski preglednik i dajte sebi rok za razmišljanje od 30 dana. Na kraju tog razdoblja, ako i dalje želite taj proizvod, trebali biste ga i kupiti. S druge strane, ako potpuno zaboravite na njega ili odlučite da nije isplativ, uspjet ćete uštedjeti nešto novca. S vremenom, ovo pravilo će vas istrenirati da prestanete impulzivno trošiti novac na stvari koje vas samo kratkoročno usrećuju.

Top,View,Owe,,Mortgage,Asian,Woman,,Female,Sitting,On,Floor

Birajte prodavaonice kojima vjerujete

Zbog pravila 30 dana u nekim ćete prodavaonicama možda propustiti priliku za povoljnu kupnju, ali u dm-u se zbog toga ne morate brinuti jer ondje dobre cijene vrijede najmanje četiri mjeseca, svim radnim danima te se odnose na cijeli asortiman. Ostvarive su bez dodatnih kupona ili kartica lojalnosti i vrijede u online shopu i u svim dm prodavaonicama. 

Njihovo jamstvo "Dobre cijene u svako vrijeme" otporno je na svaku krizu i omogućava trajnu uštedu pri svakoj kupnji. To obećanje ne vrijedi samo danas nego mnogo godina, poručuju iz dm-a.

dm svojim kupcima nudi 16.000 proizvoda po trajno dobrim cijenama te je od siječnja 2023. dodatno snizio cijenu 700 proizvoda u odnosu na prosinac 2022. godine. Dakle, u dm-u nema potrebe juriti za nekim posebnim ponudama i akcijama ili gomilati zalihe, tako da vam je ovo savršena prilika da naviku impulzivne kupnje ostavite u prošlosti

Sadržaj donosi: dm

Komentari 3
Razgovarali smo s filipinskim radnicima. Otkrili su što ih motivira da ostanu u Hrvatskoj
NOVA RADNA SNAGA

Razgovarali smo s filipinskim radnicima. Otkrili su što ih motivira da ostanu u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je posljednjih nekoliko godina zabilježen velik porast radnika iz Azije, a kad je riječ o broju radnika, prednjače Nepal, Indija i Filipini. U razgovoru s dvojicom Filipinaca doznali smo čime ih je Hrvatska posebno osvojila
Zagrepčanin objašnjava kako je smanjio račune za plin i struju. Saznajte kako i vi to možete
OSVOJITE SOLARNU ELEKTRANU

Zagrepčanin objašnjava kako je smanjio račune za plin i struju. Saznajte kako i vi to možete

U želji da više ne ovise o promjenama na tržištu električne energije, građani se odlučuju za ugradnju solarnih elektrana. Koliko je uštedio ugradnjom solara, doznajte iz iskustva Damira Ćurkovića iz zagrebačke Dubrave
Uspješni lideri su fleksibilni, spremni na promjene i emocionalno inteligentni
KONFERENCIJA STARTOVER

Uspješni lideri su fleksibilni, spremni na promjene i emocionalno inteligentni

Kakvog zaposlenika žele kompanije, do sada je definirano mnogo puta, a na konferenciji Startover 7. studenog tražit ćemo odgovor na pitanje kakvog lidera žele današnji zaposlenici