Je li u današnje vrijeme moguće održati vlastiti posao? Saznajte o vođenju financija, načinima prisutnosti na internetu, oglašavanju i drugim opcijama koje će vam pomoći da zarađujete više trošeći manje
Nakon što ste se odvažili krenuti u realizaciju svoje ideje i pokrenuli vlastitu tvrtku, vrijeme je za nove izazove. Novac koji zaradite lako može nestati ako ne kontrolirate vlastite troškove te ako ne pripazite na neke ključne stvari u funkcioniranju poduzeća. Računovodstvo, odabir banke, marketing, web stranica...Sve su to važni aspekti poslovanja te svaki od njih zahtijeva ozbiljan pristup.
Što manje znate o nekom području, veće su šanse da u njemu gubite novac. Realno, nitko od nas nije stručnjak za sve, a oni koji smatraju da jesu, nemaju dobre šanse za uspjeh. Morate biti svjesni da je otvaranje tvrtke samo početno poglavlje, a prava avantura tek slijedi.
Računovodstvo ili knjigovodstvo?
Financije su zasigurno jedan od ključnih dijelova života poduzetničkog pothvata. Iako ih teoretski možete voditi sami, pametnije je prepustiti ovaj dio posla stručnjacima te se obratiti nekom računovodstvenom ili knjigovodstvenom servisu. Kao poduzetnik morate naučiti kako knjigovodstvo i računovodstvo nisu isto. Nemojte upasti u zamku zbunjujuće terminologije te se upoznajte s razlikama među ova dva područja.
Knjigovodstvo je grana računovodstva koja se bavi knjiženjem poslovne dokumentacije na zakonom propisan način, dok je računovodstvo opširnije područje koje dublje ulazi u poslovanje vaše tvrtke. Računovođa, uz knjigovodstvene usluge, analizira vaše poslovanje, daje prijedloge kako ga unaprijediti i upozorava na moguće propuste. On može dati savjete koji će vam pomoći optimizirati vaše poslovanje i dići ga na novu razinu, dok je knjigovođa više tehničar koji obavlja svoje zadatke, ali vam ne pomaže korigirati poslovanje.
Sad kad znate koja usluga se odnosi na što, možete odabrati pravu za vaše stanje. Imajte na umu da prebacivanje ovog dijela poslovanja na profesionalce oslobađa puno vremena i energije, koje možete puno bolje utrošiti na zadatke za koje ste potrebniji.
Banke su vaš prijatelj
Unatoč svemu što volite misliti, banke nisu loše. Dapače, kad uđete u poduzetnički pothvat, već morate imati odabranu banku kao pouzdanog partnera. Dobra banka vaš je izvor novca (kreditiranje), mjesto gdje vaš novac spremate, ali i puno više od toga. Banke nude mnoge usluge koje nisu općepoznate, a na vama je samo da se informirate.
Vas kao poduzetnika zanima kako vam sve banke mogu pomoći, a odgovor se krije pod nazivom poduzetnički paketi. Poduzetnički paketi uz klasično vođenje računa pokrivaju i mjesečne naknade za mobilno bankarstvo, mjesečne naknade za internetsko bankarstvo, besplatne platne i trajne naloge, a oni bolji u paket ubace i putno zdravstveno osiguranje. Neki, poput Raiffeisenbankovog FlexiBIZ poduzetničkog paketa, imaju čak i opciju pomoći na cesti.
Ukratko, banke poduzetničkim paketima donose nešto što vam definitivno treba, a to je veći broj usluga za manje novca. Ako se možete rasteretiti, zašto ne biste?
Kako postati ime?
Odlično je to što vi super obavljate svoj posao, no ništa od toga ako nitko ne zna da postojite. Prošla su vremena kad je bilo dovoljno početi raditi i čekati da klijenti dođu sami, jer će se prije toga potencijalni klijenti već sresti s dvije konkurentske reklame na Facebooku i jednim plakatom uz autoput. Naravno, posao trebate obavljati kako treba, a usmena predaja s vremenom će vam stvarno donijeti više posla, ali do toga treba doći.
Marketing ne smijete shvatiti olako. To što se vašim prijateljima sviđaju vicevi koje podijelite na društvenim mrežama ne znači da znate voditi komunikaciju svoje tvrtke. Na vašu sreću, postoje brojne agencije koje će sve to obavljati umjesto vas. Suradnju s agencijom nemojte gledati kao trošak, nego kao investiciju. Osim agencija, raspitajte se i direktno kod medija. Razmislite koji medij bi mogao imati publiku koju bi zanimao vaš proizvod te ih kontaktirajte i vidite što vam nude. Raspitajte se i odvagnite svoje opcije da vidite gdje što možete dobiti i za koliko novca.
Koliko god vam se činilo da vi sami možete voditi ovo područje rada svog biznisa, slobodno se oslonite na pomoć profesionalaca. Marketinški stručnjaci poznaju tržište, znaju gdje usmjeriti vaš novac, kako utjecati na potencijalne klijente i, na kraju krajeva, zaraditi vam više novca. To vam je cilj, zar ne?
Internet više nije stvar budućnosti
Ako imate vlastito poduzeće, ne sumnjajte, morate biti prisutni na internetu. Internet je naša stvarnost te ljudi prije donošenja odluke o odabiru proizvoda ili usluge često informacije traže na mreži. Istraživanje portala Retail Dive iz 2017. pokazalo je kako 65% kupaca obavi online pretragu prije odluke o kupnji, što znači da na vama nije odluka biti na internetu ili ne, nego na koji način pokazati što nudite. Ovisno o obujmu posla i vrsti djelatnosti morate odlučiti treba li vam web stranica ili je dovoljno imati stranicu na Facebooku. Primjerice, kvartovski kafić ne mora nužno imati svoju web stranicu, ali ako imate trgovinu, online katalog dobro bi došao.
Kod web stranica općenito postoji puno varijacija, što znači i razlike u troškovima izrade. Razlike u dizajnu utječu na cijenu, no još su važnije tehničke stvari poput responzivnosti stranice. Responzivna stranica je ona koja svoj dizajn prilagođava uređaju s kojega se korisnik na nju priključio, što je obavezno za ostaviti dobar dojam na moguće klijente. U 2017. se ne isplati uopće izrađivati stranicu koja nije responzivna, jer znamo da većina korisnika interneta njemu pristupa preko mobilnih uređaja.
Pomislite samo na one situacije kad bi preko mobitela otišli na neku stranicu i morali stalno pomicati tekst lijevo-desno. Takvi propusti iritantni su i umanjuju korisničko iskustvo, drugim riječima, zbog njih gubite novac. Zato prije izrade web stranice konzultirajte stručnjake oko toga što vam uopće treba, kako to treba izgledati i koliko bi trebalo koštati. Ako imate vremena i hrabrosti, možete se odvažiti i sami napraviti svoj website. Postoje besplatni internetski servisi poput WordPressa, Wixa i Weeblya koji vam omogućavaju jednostavnu izradu funkcionalnih i vizualno privlačnih web stranica. Na internetu je sve moguće!
Za kraj...
Budite sretni i ponosni što ste se odvažili na velik korak, preuzeli sudbinu u svoje ruke i postali sami svoj šef. Ipak, imajte na umu da s velikom moći dolazi i velika odgovornost. Vaše osobne financije postale su i vaše poslovne financije te si ne smijete priuštiti bezrazložne gubitke. Upravo zato trebate ulagati u napredak i rast, biti prisutni na internetu, oglašavati se, imati financijskog savjetnika, uživati prednosti koje nudi mobilno bankarstvo, ukratko, iskoristiti sve što vam se nudi kao pomoć na putu prema uspjehu.