Digitalni trendovi mijenjaju se iz dana u dan, pa tako i u svijetu financija. Mladima u svijetu, ali i u Hrvatskoj više nisu dovoljni osnovni paketi usluga i internet bankarstvo, već očekuju da banke idu u korak s vremenom
Budući da su milenijalci prva generacija koja je rođena u gotovo potpuno digitaliziranom dobu nije neobično da upravo oni najviše koriste digitalne kanale za jednostavne bankarske usluge. Prema istraživanju američke tvrtke za analizu podataka FICO, milenijalci ponajviše očekuju od svojih banaka da idu u korak s vremenom. Prioritet im je korištenje usluga putem mobilnih aplikacija, a ne samo pomoću internet bankarstva.
Ime ili kvaliteta?
Za razliku od starijih generacija, milenijalci uglavnom nisu vjerni jednom brendu. Bitan im je proizvod, njegova kvaliteta i priča koja iza njega stoji, a ne ime. Prema istraživanju Kasasa-e, američke financijske tvrtke, čak osam od deset mladih osoba promijenit će banku ako im neka druga nudi bolje beneficije i usluge. Spremni su istražiti bolje opcije i odvagati što je za njih najbolje. Zato smo pitali nekoliko mladih u Zagrebu što bi ih potaknulo da pređu u drugu banku:
- Kako sam zadovoljna bankom u kojoj sam trenutno, teško bi me nešto nagnalo da ju promijenim. Ipak, da mi druga ponudi neki super paket u kojem bih imala samo jednu karticu za plaćanje na rate, odgodu plaćanja te ugovoreni minus i štednju, bez razmišljanja bih pristala - Maria (24). Međutim, s njome se ne slaže Matej (27) koji kaže da bi ga na promjenu jedino nagnala neka veća pogreška sadašnje banke u kojoj ima otvoren račun, ali bolje usluge ne bi ga privukle jer je potpuno zadovoljan trenutnima.
Na pitanje je li im važnija kvaliteta usluge ili ime te imidž banke, odgovori su bili podijeljeni:
Ime banke prilično mi je važno jer mi pruža određenu sigurnost u uslugu i kvalitetu iste, stoga bih radije izabrala banku poznatog imena nego neku lokalnu, manje znanu - Ana (23). S druge strane, Maria i Matej više cijene kvalitetu usluge te ističu da im ime nije toliko bitno. Ono u čemu su se svi složili jest važnost da banke idu u korak s vremenom. Vrlo im je bitno da banka ima mobilno bankarstvo kako bi mogli brzo i jednostavno plaćati račune, obavljati transakcije i koristiti sve ostale usluge putem mobitela. Za odlazak u banku i čekanje u redu, kažu, nemaju vremena.
Što banka treba ponuditi?
Kad smo pitali sugovornike što žele od svoje banke i kakvu uslugu zapravo očekuju, odgovori nisu bili jako različiti. Većina ih želi povoljne pakete u kojima neće plaćati visoku naknadu za vođenje računa i transakcije, a važna im je i dostupnost bankomata. Drugima su izuzetno važne pogodnosti za studente poput plaćanja na rate te provjera stanja na računu putem mobitela.
- Meni je kao studentu izuzetno važno da mi banka omogući karticu s odgodom plaćanja ili plaćanja na rate kako bih si što bolje rasporedila sve troškove. U narednim godinama planiram otvoriti i štednju pa bih voljela pronaći banku koja ima što bolji paket štednje u kojem sama mogu određivati kada i koliko ću novaca uplaćivati, ali i kada ću novac podići - Maria, (24). - Također, važno mi je da putem mobilne aplikacije kao što je moja m-zaba mogu jednostavno provjeriti stanje na računu, naročito kada sam u shoppingu, a nisam sigurna koliko novaca imam na računu - dodaje Maria.
Treba biti inovativan i jedinstven
Iako većina banaka u Hrvatskoj zasad drži korak s digitalizacijom i potrebama mladih, svakako moraju širiti svoje usluge i nuditi više. Danas nitko nema vremena čekati u redu ili na telefonskoj liniji kako bi dobili potrebne informacije, otvorili štednju ili uzeli kredit. Štoviše, mladi su danas neprestano na mobitelima pa je razumljivo da su im potrebne aplikacije poput m-zabe za mobilno bankarstvo. Internet bankarstvo više nije dovoljno, mladi su sve zahtjevniji i kritičniji stoga banke neprestano trebaju nuditi nove usluge i proizvode.
Što je vama bitno kod vaše banke? Slažete li se s izjavama naših sugovornika?