Kako ne biste upali u začarani krug mijenjanja zaposlenika koji dolaze i odlaze iz vaše firme, uzmite stvar u svoje ruke i pomoću ovih savjeta odaberite najbolje kandidate
Ako ste u procesu zapošljavanja ili to imate u planu, sigurno ste se barem jednom zapitali što možete napraviti kako bi pronašli idealnog zaposlenika ili kako ćete na intervjuu za posao prepoznati da je baš ta osoba pravi izbor za vašu tvrtku. Zato vam donosimo ključne faktore koje u toj prilici trebate uzeti u obzir.
Lojalnost je važna
Pri zapošljavanju gledajte na prethodno iskustvo osobe. Naime, ne želite zaposliti nekoga tko često mijenja radna mjesta samo kako bi dobio veću plaću. Ako se osoba nakon par mjeseci seli s jednog posla na drugi, onda postoji velika šansa da nije lojalna poslodavcima za koje radi. Naravno, svačije pravo je da ide za većom plaćom, ali vama kao poslodavcu lojalnost treba biti jedna od najvažnijih stavki.
Budite oprezni kod intervjua
Pokušajte koristiti različitu metodologiju pri zapošljavanju. Nije dovoljno pogledati životopis i oslanjati se isključivo na prethodno iskustvo. Dajte potencijalnim kandidatima test koji u određenom vremenskom roku moraju završiti, a koji odražava njihovo stvarno znanje po pitanju pozicije za koju su se prijavili. Na razgovoru za posao netko može zračiti samopouzdanjem i djelovati izrazito elokventno i pametno, ali kasnije se može pokazati da nije dovoljno stručan za posao koji je dobio.
Karakter osobe igra veliku ulogu
Pri odabiru prave osobe za posao, uvijek možete vidjeti hoće li se ta osoba uklopiti u poslovanje vaše tvrtke, odnosno hoće li dobro funkcionirati s ostatkom tima. Timski rad je u poslu izuzeto bitan, a je li osoba timski igrač možete provjeriti postavljajući pitanja poput ''Jeste li bili u (navedite situaciju) i što ste tada napravili?'' Svaka osoba koja je radila s ljudima minimalno je jednom imala škakljivu situaciju s kolegama s posla pa ako osoba kaže da se to nije dogodilo, velika je vjerojatnost da laže, a takve pojedince pod svaku cijenu želite izbjeći.
Zaposlenik mora pratiti trendove
Postavljanje osobnih pitanja neće vas odvesti nigdje i moglo bi biti neugodno za obje strane. Umjesto toga, vi ili vaš tim trebali biste analizirati prisutnost kandidata na društvenim mrežama. To može biti sjajna strategija, pogotovo ako želite zaposliti zaposlenike koji će vam voditi društvene mreže, promovirati brend i slično.
Bit ćete iznenađeni što možete saznati o kandidatu istražujući njihovu prisutnost na društvenim mrežama. Jeste li znali da više od 90% svjetskih tvrtki radije zapošljava putem društvenih medija kao što su Facebook, LinkedIn i Twitter? Ako pogledate popis 500 tvrtki portala Fortune, vidjet ćete da 45% njih oglase za radna mjesta objavljuje na društvenim mrežama.
Predanost karijeri je ključ!
Na kraju krajeva, osoba koju zapošljavate mora voljeti to što radi i stalno težiti napretku. Dodatni seminari i edukacije uvijek će upućivati na to da je osoba zbilja zainteresirana za područje rada na koje se prijavljuje. Također je važno da prati svjetske trendove, a to isto možete testirati na razgovoru za posao. I sami znate da kad nešto volite raditi maksimalno ćete se truditi uspjeti u tom poslu, za razliku od situacije kad vam je svejedno kakav će rezultat biti, nego vam je samo bitno da dobivate plaću na vrijeme.
No, nemojte misliti da su zaposlenici jedini koji moraju zadovoljiti vaše uvjete. Vi ste također tu kako biste osigurali da se oni na poslu osjećaju zadovoljno i cijenjeno. Uzajamnim poštovanjem ostvarit ćete odnos koji će se dugoročno isplatiti više nego da svako malo mijenjate zaposlenike.