Ako ste u potrazi za poslom, a nemate profil na LinkedInu, imajte na umu da propuštate mnoge prilike. Znate li da, globalno gledajući, na LinkedInu u prosjeku svake minute osam ljudi dobije posao? Evo kako i vi možete biti među njima
LinkedIn je više od online životopisa: Donosimo vam 7 savjeta kako imati dobar profil
Dostupna na 26 jezika, s više od 875 milijuna članova iz 200 država i regija te s više od 58 milijuna registriranih kompanija, LinkedIn je najveća profesionalna mreža na svijetu, koja ove godine slavi jubilarni 20. rođendan.
Prema njihovoj globalnoj statistici, 52 milijuna ljudi svaki tjedan koristi LinkedIn za traženje posla te se putem ove mreže svake sekunde preda 101 prijava za posao. Uz ovakvu konkurenciju i visoku razinu profesionalne ponude i potražnje, sigurno vam je kristalno jasno da danas nije dovoljno samo imati profil na LinkedInu, kakav god on bio, nego je važno napraviti profil kojim ćete se pozicionirati i istaknuti pred stotinama i tisućama profesionalaca u svojoj industriji. Istražili smo kako izraditi takav profil.
1. Izaberite pravu fotografiju
S obzirom na to da su ljudi izrazito vizualna bića, nije iznenađujuće da je profilna slika na LinkedInu vrlo važan element dobroga korisničkog računa. Zapravo, prema LinkedInovim istraživanjima, dobra fotografija povećava vjerojatnost da će drugi vidjeti vaš profil za 14 puta.
Idealna veličina LinkedIn profilne fotografije je 400 x 400 piksela, s tim da su i veće veličine datoteka u redu. Važno je samo da ne koristite male, s niskom razlučivosti. Vaše bi lice trebalo zauzimati oko 60% fotografije, pa izbjegavajte poze s cijelim tijelom ili iz daljine. Također, na fotografiji biste trebali biti isključivo vi, bez obitelji, prijatelja ili kućnih ljubimaca, i to ispred neke neutralne ili prirodne pozadine. Umjesto selfieja, radije zamolite nekoga da vas fotografira, a što se tiče izraza lica, možete se odlučiti za ozbiljnost, ali i smiješak (pogotovo onaj koji pokazuje zube). Jedna je studija utvrdila da ljude koji imaju osmijeh na svojoj profilnoj ostali korisnici smatraju simpatičnijim, kompetentnijim i utjecajnijim od drugih.
2. Ispričajte svoju priču
Nakon fotografije, jednako je važno posvetiti dovoljno pažnje "naslovu" (eng. Headline), koji LinkedIn postavlja automatski kad napišete na kojoj poziciji trenutno radite. Ali možete se malo poigrati oko ove opcije, pa tako, umjesto da samo navedete svoje radno mjesto, spomenete najznačajnije profesionalno postignuće te svoju specijalnost. Primjerice: "Stručnjak za odnose s javnošću, s užom specijalnošću u kreativnim brending kampanjama, iza kojeg stoji 150 zadovoljnih klijenata". TopResume savjetuje da na taj naslov gledate kao na "malu reklamu za vas i ono što radite".
Malu veću osobnu reklamu, u kojoj imate slobodan prostor da napišete mnogo više od 120 znakova, točnije 2000 znakova, predstavlja polje "o meni" (eng. About). Ovdje možete spomenuti prošla iskustva i vještine, ali nemojte ostati samo na tome. Istaknite načine na koje vaše vještine mogu koristiti budućim poslodavcima, kako pridonosite poslovnoj sredini i što želite postići u životu.
3. Nemojte koristiti izlizane riječi
Buzzwords su riječi u LinkedIn naslovima i sažecima koje vam odmažu da se istaknete u moru drugih profila. Riječ je o pridjevima, imenicama i frazama koje koristi mnogo korisnika. Tako je, primjerice, LinkedIn 2018. godine obavio popis 10 najčešćih buzzwordsa, a to su: "specijaliziran", "iskusan", "rukovodstvo", "vješt", "strastven", "stručnjak", "motiviran", "kreativan", "strateški" i "uspješan".
Najnovijem popisu s početka 2022. godine priključile su se i fraze: "novo normalno" (eng. new normal), "zaokret" ili "promjena smjera" (eng. pivot), "razmišljati izvan okvira" (eng. think outside the box), "davati 110% od sebe" (eng. give it a 110%) i tako dalje.
4. Samostalno kreirajte URL
Kad napravite profil, LinkedIn će vam automatski dodijeliti URL, koji obično sadrži vaše ime te nasumične brojeve i slova. Za bolju vidljivost i izgradnju vlastitog brenda, kreirajte URL s imenom i prezimenom ili čak možda sa svojim zanimanjem. Taj link onda možete uvrstiti u svoj životopis, ali i u opis društvenih mreža te u potpis maila.
Prije kreiranja URL adrese prema vlastitoj želji, promijenite postavke privatnosti na javno. Naime, uz javni profil drugi će vas brže i jednostavnije primijetiti, što je posebno važno kad ste u potrazi za poslom. Što se tiče izrade linka, otvorite stranicu LinkedIn profila i u gornjem desnom kutu stranice kliknite opciju "Uredi javni profil i URL" (eng. Edit public profile & URL). Zatim kliknite na ikonu olovke u kućici "Uredi svoj prilagođeni URL" (eng. Edit your custom URL) i vidjet ćete mjesto u koje možete upisati svoj novi URL. Kad ste gotovi, samo kliknite "Spremi" (eng. Save).
5. Budite aktivni i širite svoju mrežu
Imajte na umu da LinkedIn nije samo online mjesto na koje ćete postaviti svoj životopis nego mjesto za umrežavanje i zato je iznimno važno da svoj profil održavate aktivnim - kreirajte sadržaj, pratite što drugi ljudi objavljuju, komentirajte, lajkajte i dijelite objave koje vam se čine korisnima. A što se tiče umrežavanja, LinkedIn je dokazao da, nakon što ostvarite 150 veza (eng. Connections), prilika za rast vašeg profila je eksponencijalna. Također, tjedno objavljivanje može dovesti do dvostruko većeg angažmana, a slike u objavi rezultiraju dvostruko većom stopom komentara.
A jeste li znali da je najbolje vrijeme za dosezanje ljudi na LinkedInu obično između 12 i 15, 15 i 18 ili 18 i 21 sat? Dakle, ne možete pogriješiti ako objavite nešto između 12 i 21 sat, što je u odnosu na prije nekoliko godina, kad su ti intervali bili malo uži i kad su u pitanju bili raniji sati, bilo nezamislivo. Ipak, pandemija i sve više vremena koje provodimo na mrežama promijenili su navike korisnika LinkedIna. A s obzirom na dan u tjednu, kao najbolji dani za objavljivanje odabrani su srijeda, subota i nedjelja, pokazala su najnovija istraživanja.
6. Izvršite procjenu svojih vještina
U odjeljku "Vještine" (eng. Skills) popišite svoje profesionalne vještine koje ste stekli kroz formalnu i neformalnu edukaciju te dosadašnja poslovna iskustva. Pokušajte ostati relevantni u popisu te izbjegavajte općenite i pretjerano izlizane vještine koje nisu važne za vaš posao.
Za što bolji profil odaberite i opciju "Pristupite procjeni vještina" (eng. Take Skill Assessments), odnosno online test koji vam daje priliku da pokažete razinu svojih vještina. S uspješno riješenim testom vaš LinkedIn profil dobiva značku "Provjerene vještine" (eng. Verified Skills). Zbog sve većeg broja diplomiranih pojedinaca, mnogi smatraju da su u današnje vrijeme za uspješno traženje posla na LinkedInu provjerene vještine čak važnije od fakultetske diplome. Potvrđuju to djelomično i podaci LinkedIna, koji su pokazali da kandidati s provjerenim vještinama imaju oko 30% veću vjerojatnost da će dobiti traženi posao putem ove mreže.
7. Tražite preporuke i odobrenja
Za kraj, sjetite su da su u posljednje vrijeme recenzije postale vrlo važna, ponekad i odlučujuća stavka pri donošenju odluka o tome hoćemo li nekamo otići, nešto posjetiti, pojesti, isprobati i slično. To je postalo primjenjivo i na profile na LinkedInu, odnosno na ljude koji se iza njih kriju. Zato opciju "Preporuke i odobrenja" (eng. Recommendations and Endorsements) nikako nemojte zanemariti jer potencijalni poslodavci žele znati da drugi vjeruju u vas i da ono što navodite na profilu nisu samo prazne i laskave riječi.
Međutim, ne morate sjediti i čekati preporuke za vaše profesionalne vještine i dosadašnje poslovno iskustvo nego ih sami možete zatražiti od sadašnjih ili bivših poslodavaca, poslovnih kolega, mentora i profesora. Pomoću opcije "Pitaj preporuke" (eng. Ask for Recommendations) birate za što biste točno željeli biti preporučeni i popis ljudi od kojih želite dobiti navedene preporuke. Kako biste sebi povećali šansu za dobivanje preporuka, dajte ih prvo vi sami.