Zatvoreni muzeji, kazališta, galerije i kina. To je ukratko 2020. godina na području kulture. Vrijedni IT kreativci taj su period iskoristili za inovativna i dugoročna rješenja koja kulturu čine dostupnom uvijek i svuda.
Platili ste preskupe ulaznice, a izložba vam se baš i nije svidjela? Više ne!
Powered by Pokreni nešto svoje
Pandemija koronavirusa snažno je pogodila sve segmente društva, a mnogi će se složiti s tim da je kultura podnijela najveću žrtvu. Možemo bez pretjerivanja reći da su u 2020. muze zašutjele. Ali zato se rodila Muzea. Naime, kreativni studio Simpert iz Slavonskog Broda osmislio je aplikaciju uz koju će biti moguće muzeje i njihove postave razgledavati virtualno.
Ideja se, kažu iz Simperta, razvila iz dugogodišnje suradnje s Muzejem Cetinske krajine iz Sinja, s kojim su razmjenjivali iskustva i dojmove o temama i problemima vezanim za svijet muzeja.
- Shvatili smo da muzeji, iako vrlo edukativne i zanimljive institucije, nažalost, nisu pretjerano atraktivni vlastitim lokalnim zajednicama, a osobito ne djeci i mladima. Jedan od razloga svakako je i njihova smanjena vidljivost. Zbog toga smo počeli razmišljati o tome što učiniti kako bismo ih približili korisnicima. Pandemija, zatvaranja i ograničenja nisu nam baš išli u prilog, ali su nas možda konkretnije potaknuli na akciju. I tako je nastala Muzea - prisjećaju se mladi kreativci.
Inovativni mladi ljudi
Kreativni studio Simpert počeo je raditi, rekli bi neki, u najlošije vrijeme - 2020. godine. No nisu se dali smesti. Pokretale su ih inovativne ideje i dobra volja.
- Kupili smo opremu, pronašli prostor i krenuli s poslom. Svi u timu zaljubljeni smo u internetsku tehnologiju te smo, prepoznavši zajedničke interese, odlučili zakoračiti još dublje u taj svijet. Počeli smo s, nazovimo ih tako, manjim poslovima: rad u grafičkim alatima, videoprodukcija i 3D modeliranje. Polako smo svoje poslovanje s lokalne zajednice počeli prenositi i na širu, stvarajući nova iskustva i poslovne suradnje, otkrivaju nam iz Simperta.
Svoj su projekt prijavili i na natječaj „Pokreni nešto svoje“, koji već petu godinu zaredom organiziraju kompanija Philip Morris Zagreb i ACT Grupa, potporna organizacija za razvoj društvenog poduzetništva. I uskoro su stigle dobre vijesti – dobili su financijsku potporu te mentoriranje kako bi svoje inovativne ideje dodatno razvili i pretvorili ih u konkretan proizvod.
- Napravili smo istraživanje tržišta koje je pokazalo da je vidljivost muzeja smanjena jer društvo ne uviđa njihovu važnost. Osim toga, shvatili smo da se kvalitetan muzejski sadržaj nepotrebno rasipa zato što ne postoji jedinstvena platforma na kojoj bi se svi ti sadržaji okupili i uspješno dijelili s drugima. Zato smo, i prije natječaja, pripremili grafički dizajn aplikacije te smo raspisali njezine funkcionalnosti. Novac koji smo dobili iskoristit ćemo dijelom za programiranje, a dijelom za marketing i prodaju. Želimo Muzeu predstaviti zajednici i što prije početi njezinu uporabu. Vrlo smo zadovoljni i zahvalni što su naše ideje prepoznate jer nam to potvrđuje da idemo u dobrom smjeru. Naš je konačni cilj privući što više posjetitelja u muzeje - poručuju.
Web aplikacija koja je namijenjena svima
Muzea je web aplikacija čija je svrha prije svega okupiti postojeće materijale muzejske pedagogije te omogućiti muzejskim pedagozima jednostavniju proizvodnju novih suvremenijih i atraktivnijih sadržaja. Namijenjena je svima - muzejskim pedagozima i odgojno-obrazovnim djelatnicima, djeci i mladima, ali i ostalim građanima koji žele proširiti svoja znanja o povijesti i kulturi.
U Simpertu su svjesni da virtualno iskustvo ne može zamijeniti pravi doživljaj, ali to im nije ni bila namjera.
- Virtualno iskustvo tu je kao svojevrsni teaser koji korisnicima može prikazati ono što ih čeka u muzeju, kad ga odluče fizički posjetiti i doživjeti - kažu autori aplikacije Muzea.
Trenutno je u Simpertu zaposleno sedmero ljudi - tim snalažljivih kreativaca koji svakodnevno nadograđuju svoje poslovne vještine kroz izazove s kojima se susreću. Zajedno rade na osnaživanju kulture zajednice, ali nastoje kulturu i povijest učiniti jednako dostupnima svim korisnicima.
- Muzea je prilagođena i najmlađim korisnicima budući da je pretraživanje njezina sadržaja vrlo jednostavna - pojašnjavaju.
Mladi ljudi šire svoje vidike
Osim Muzee, u Simpertu rade i na drugim projektima. Primjerice, proizvode sadržaje za proširenu stvarnost (Augmented Reality). Drugim riječima, kombiniraju stvarne slike fizičkog svijeta s virtualnim sadržajem te stvaraju posve novu vrstu virtualnog prostora koji je obogaćen digitalnim sadržajem.
Smatraju kako je danas izuzetno važno djelotvorno i brzo rješavati probleme i zato su sretni što mogu biti dio rješenja.
- Naša bi aplikacija, bez podrške koju smo dobili kroz natječaj 'Pokreni nešto svoje', svjetlo dana ugledala mnogo kasnije. Zaista smo sretni što u ovom slučaju možemo zajednici mnogo brže ponuditi svoje rješenje prepoznatog problema te pokazati primjer društveno odgovornog poslovanja koje uspješno integrira zajednicu.
U bližoj budućnosti žele nastaviti raditi na aktivnim projektima, ali i proširiti tim.
- Svojim radom nastojimo i razvijati naš grad, Slavonski Brod, kao ICT središte koje mladima nudi mnoge poslovne mogućnosti.