Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 0

Konferencija Startover: Transparentnost je ključ svake organizacijske kulture

Konferencija Startover: Transparentnost je ključ svake organizacijske kulture
8

Kakvu organizacijsku kulturu njeguju neke od najuspješnijih hrvatskih kompanija, otkrit će nam govornici u okviru konferencije Startover 7. studenog u Kaptol Boutique Cinema

Kulturu bilo koje organizacije definira najlošije ponašanje koje smo spremni tolerirati, a što ona točno određuje? Organizacijska kultura kompanije određuje cijeli smjer koji je mnogo više od tona komunikacije. Ona utječe na procese, produktivnost, zadovoljstvo, komunikaciju unutar tima i utječe na način na koji kompanije rješavaju izazovne situacije. A kakva je to ispravna komunikacija kad je riječ o izazovnim situacijama unutar kompanije i tima, pokušat će odgovoriti naši panelisti unutar panela "Organizacijska kultura: Kako komunicirati u izazovnim situacijama", pod moderatorskom palicom Natalije Kordić, konzultantice za organizacijsku kulturu iz tvrtke Razum d.o.o. 

- KONČAR njeguje kulturu visoke transparentnosti u poslovanju, koja se već godinama najbolje ogleda u eksternoj komunikaciji, odnosno financijskom i nefinancijskom izvještavanju, u skladu s najvišim standardima izvrsnosti u korporativnom upravljanju. Uz navedeno, KONČAR aktivno potiče internu zajednicu na otvorenu i transparentnu komunikaciju. Svaka povratna informacija od zaposlenika iznimno se vrednuje i ozbiljno razmatra pri implementaciji svih prilagodbi i izmjena u svakodnevnom poslovanju i naposljetku pri formiranju dugoročnih korporativnih strategija, kako onih usmjerenih na internu kulturu i klimu, tako i onih usmjerenih na cjelokupno poslovanje. Iz tog razloga omogućili smo zaposlenicima korištenje mnogih kanala interne komunikacije, što im olakšava da dođu do informacija, povežu se i komuniciraju neposredno i transparentno. Ovako raznolik sustav posebno je važan upravo u izazovnim situacijama, kad najbolji uvid u specifične izazove imaju upravo zaposlenici. Mnogi od njih, zahvaljujući svojoj ekspertizi, koja proizlazi iz bogatog iskustva te visokog stupnja obrazovanja i profesionalne osposobljenosti, najčešće imaju vitalnu ulogu u zajedničkom pronalaženju rješenja – otkriva nam panelistica Vlatka Kamenić Jagodić, direktorica Sektora marketinga i korporativnih komunikacija KONČARA, te nastavlja:

- Naposljetku, nedavno smo usvojili i novu strategiju Grupe KONČAR: 'Ljudi, tehnologije, investicije – KONČAR 2030.'. Profesionalni razvoj zaposlenika i neprekidna ulaganja u ljudske potencijale za nas predstavljaju temelje strateški postavljenog i društveno odgovornog poslovanja, koje ne mogu poljuljati ni globalni izazovi niti ekonomska neizvjesnost. Prepoznavanjem i ohrabrivanjem talenata, ulaganjem u njih i njihovo obrazovanje te usavršavanje, gradimo tim stručnjaka koji je sposoban na najbolji način odgovoriti na potrebe i zahtjeve kupaca te izazove suvremenog tržišta. 

Jadranka Čulo Petrovčić, HR direktorica i članica Uprave za JYSK Slovenija, Hrvatska, BiH i Srbija, otkriva nam da je otvorena, iskrena i izravna komunikacija važan element u razvoju i zadržavanju zadovoljstva zaposlenika te kako je cilj kompanije da svi zaposlenici mogu otvoreno i bez sustezanja izraziti svoje mišljenje o kompaniji, nadređenima, radnim zadacima, očekivanjima, izazovima i željama. 

- Takva dvosmjerna komunikacija potiče se  kroz sve razine kompanije. Otvoreno se govori o izazovima s kojima se susrećemo, otvoreno se komuniciraju rezultati, uspjesi, neuspjesi i u čemu možemo biti bolji te potiče zaposlenike na promišljanje koje slobodno mogu podijeliti s ostatkom tima. JYSK ima snažnu korporativnu kulturu i vrijednosti koje se žive na svim razinama u kompaniji. Skandinavska kultura je specifična, a riječ je o kulturi velike osobne slobode, ali i osobne odgovornosti, koju definiraju vrijednosti svakog zaposlenika kao trgovca, kolege i ambasadora korporativne kulture. Vjerujemo da samo sretni, zdravi i motivirani zaposlenici mogu u potpunosti iskoristiti svoje talente i energiju, čime ne samo da pridonose našem zajedničkom uspjehu nego stvaraju radnu atmosferu u kojoj svi mogu napredovati i osjećati se ispunjeno.

ICT poslovanje specifično je, ali i itekako osjetljivo na smjer organizacijske kulture, a kad se govori o akviziciji u kakvoj je sudjelovala tvrtka HSM, važno je da tvrtke imaju slične vrijednosti, što se definira upravo organizacijskom kulturom. Panelistica Jelena Jelinić Cvirn, HR direktorica HSM-a, objasnit će na panelu kako u ICT poslovanju maksimalno iskoristiti potencijale.    

- Prije svega suglasni smo u tome kakvu tvrtku želimo, slušamo ljude i fokusirani smo na kreiranje otvorene i poticajne radne sredine te pozitivne kulture. Potičemo transparentnu komunikaciju na svim razinama, kvalitetan, redovan i konstruktivan feedback te podržavamo nove ideje i proaktivnost. Ukratko, nastojimo stvarati što kvalitetnije i perspektivnije okruženje za rad, suživot i razvoj zaposlenika. S obzirom na to da veliku pozornost pridajemo organizacijskoj kulturi, prilikom odabira tvrtke za prvu akviziciju, osim zajedničkog biznis potencijala i mogućnosti sinergije naših stručnih znanja i kompetencija, vrlo važno nam je bilo da je riječ o tvrtki sa sličnim vrijednostima. IDE3 prepoznali smo kao takvu kompaniju i sad smo u procesu planiranja i postupnog provođenja niza aktivnosti kako bismo istodobno smanjili rizike koje spajanje nosi, kreirali još kvalitetnije okruženje za zaposlenike te maksimalno iskoristili potencijale HSM-a i tvrtke IDE3 u procesu integracije.

Jedan od najiskusnijih stručnjaka u području leadershipa i team coachinga, Dragan Knežević, opisuje organizacijsku kulturu kao živi organizam, koju definiraju četiri ključna sastojka: zajedničke vrijednosti, koje organizacija zaista živi, a ne one koje su istaknute na webu; ponašanja unutar cijele organizacije, unutar timova i između timova; uvjerenja, vjerovanja i stavovi zaposlenika te svjesno i poticajno liderstvo u organizaciji. Znamo za ono iz 'Ane Karenjine': 'Sve sretne obitelji nalik su jedna na drugu, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način'. Jednako tako sve sretne organizacije su slične a 'nesretne' imaju svoju zasebnu problematiku i treba im pristupiti na poseban način, po mjeri – otkriva nam ovaj stručnjak i zaključuje:  

- Organizacijska kultura treba biti na agendi top menadžmenta, a ne HR-a. HR je ključan, no ako je sam u inicijativi, onda se ne mogu očekivati veliki pomaci i rezultati. Tvrtke koje, primjerice, imaju matičnu organizaciju u drugoj zemlji ponekad vjeruju ili su uvjerene kako će sve biti definirano drugdje i nakon toga, kako se to obično naziva 'spušteno po svim zemljama'. U praksi to 'spuštanje kulture' ne ostavlja željeni trag i rezultat. Organizacijska kultura nije projekt nego putovanje/proces. Ovo je možda najveći izazov, ali ne samo u Hrvatskoj. Lideri organizacije moraju imati veliko povjerenje, odlučnosti i hrabrosti krenuti u ovaj pothvat, a da ne padnu u zamku projektnog pristupa umjesto procesnog i evolutivnog putovanja. 

Na ovom će panelu biti i Njegova Ekselencija Ole Frijs-Madsen, veleposlanik Kraljevine Danske u Republici Hrvatskoj, koji nam je za ovu prigodu objasnio zašto je Danska poznata po visokoj razini povjerenja koje građani imaju u državu i institucije. Ovaj stupanj povjerenja rezultat je društvenih, političkih i povijesnih razvoja u zemlji, a povjerenje je duboko ukorijenjeno u danskoj kulturi. 

 - Snažna socijalna država: Danska nudi univerzalnu zdravstvenu zaštitu, besplatno obrazovanje i socijalnu sigurnost. Ove mjere omogućile su snažnu socijalnu koheziju i povjerenje u institucije. Transparentnost i niska razina korupcije: Zakonodavstvo i politike dizajnirani su da budu otvoreni i pristupačni, a javni službenici odgovaraju za svoje postupke. To povjerenje reflektira se i u radu institucija jer građani ne vide vladu i javne službe kao udaljene ili otuđene entitete nego kao produžetak društva. Ovo povjerenje značajno utječe na radnu kulturu u Danskoj. Radna mjesta često su manje birokratska, a odluke se donose agilno i fleksibilno. Primjerice, u mnogim kompanijama koriste se ravne hijerarhije, gdje je naglasak na suradnji a ne na strogoj podjeli funkcija. Zaposleni imaju veću autonomiju, dok se menadžeri smatraju facilitatorima a ne autoritarnim figurama. Također, postoji snažan kulturni fokus na balans između poslovnog i privatnog života. Poslodavci vjeruju da će zaposlenici učinkovito obavljati svoje zadatke bez stalnog nadzora, što vodi prema kulturi koja cijeni fleksibilnost i dobrobit zaposlenika.

Organizator konferencije su 24sata, a partneri su: Erste banka, JYSK, HGK, Philip Morris Zagreb, KONČAR, HSM i Telemach.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Konferencija Startover: Izazovi koje sa sobom donose novi modeli poslovanja
BUDUĆNOST RADA

Konferencija Startover: Izazovi koje sa sobom donose novi modeli poslovanja

24sata organiziraju konferenciju Startover drugu godinu zaredom, a dolazak su najavili stručnjaci iz svijeta ljudskih potencijala, ali i predvodnici trendova poslovanja najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj
Godine (ni)su bitne - Što određuje senioritet developera?
STRUČNOST I/ILI ZNANJE

Godine (ni)su bitne - Što određuje senioritet developera?

Mnogi developeri smatraju kako bi dugogodišnje iskustvo automatski trebalo rezultirati višim senioritetom u praksi. Iako je u nekim slučajevima ta perspektiva opravdana, ponekad to baš i nije tako
JYSK  ponovno na popisu najboljih svjetskih poslodavaca
PROMO

JYSK ponovno na popisu najboljih svjetskih poslodavaca

Renomirani poslovni časopis Forbes po treći je put uvrstio JYSK na svoju listu najboljih svjetskih poslodavaca za 2024. godinu.