Evolucija turizma: Moderni hoteli vs. mali obiteljski iznajmljivači
Premda je razvoj visoke tehnologije u hotelijerskom turizmu bio prisutan i prije pandemije, možemo zaključiti da je ona ipak ubrzala tehnološku transformaciju u cijeloj ugostiteljskoj industriji. Evo koji hoteli u tome prednjače
Plaćanje i naručivanje usluge beskontaktnim putem postalo je standardna praksa u hotelima, a komunikacija s gostima putem aplikacije postaje sve traženija stavka pri odabiru hotela.
Naime, istraživanje iz 2022. koje se bavilo očekivanjima gostiju kad je riječ o iskustvu u hotelima pokazalo je da čak 73% ispitanika preferira hotele u kojima je implementirana tehnologija koja smanjuje kontakt s osobljem i drugim gostima. Pritom je njih 74% također zainteresirano za hotele koji koriste umjetnu inteligenciju za bolje prilagođavanje ponude i usluga.
Osim sigurnosti, brzine i praktičnosti koje omogućuje beskontaktna usluga, ona eliminira potencijalno neugodne trenutke koji ponekad mogu nastati u komunikaciji s osobljem.
U nastavku donosimo neke od najpoznatijih hotela u svijetu čija ponuda, pored beskontaktnih usluga, obuhvaća mnoge druge značajke temeljene na visokoj tehnologiji.
Hotel Henn Na, Nagasaki, Japan
Čuveni hotel Henn Na nedostatak radne snage nadoknadio je robotima, pa je time ovaj hotelski lanac kreirao jedinstveno turističko iskustvo za svoje goste. Možete li zamisliti da vas na recepciji hotela dočeka dinosaur? Upravo je to jedan od robota koji će vam pomoći tijekom prijave ili odjave, a robotski nosači odnijet će vašu prtljagu do sobe.
Zvuči prilično neobično, pa ne iznenađuje što riječ henn na japanskom znači "čudno". A zanimljiv je i podatak da je, zahvaljujući specifičnom osoblju, ovaj hotel dospio u Guinnessovu knjigu rekorda kao prvi hotel s robotima. Robotsko osoblje je višejezično.
Pri ulasku u hotelsku sobu dobivate karticu, ali vam ona zapravo ne treba jer se u vratima nalazi sustav za prepoznavanje lica koji vas potom pušta u sobu. U sobi se također nalazi mali robotski asistent koji će vam pomoći u paljenju i gašenju svjetla, grijanja, glazbe i u drugim stvarima.
Iako ovaj hotel funkcionira uz pomoć androida, gosti za bilo koju nejasnoću mogu kontaktirati i ljudsko osoblje, koje je na raspolaganju 24 sata na dan.
Yotel, New York, SAD
Futuristički hotel Yotel pravi je raj za sve one koji priželjkuju beskontaktne hotelske usluge jer u ponudi ima samoposlužne pultove za prijavu i odjavu, robota (Yobot) za pohranu prtljage, tablet za pristup hotelskim uslugama te virtualne sate fitnessa.
Hotelske sobe također su opremljene pametnom tehnologijom koja gostima omogućuje kontrolu različitih aspekata sobe putem tableta ili aplikacije. A kad je riječ o ulasku u sobu, gosti za pristup koriste svoj pametni telefon.
Sobe su opremljene pametnim televizorima koji gostima omogućuju pristup streaming uslugama, a digitalni zasloni i interaktivni elementi mogu se pronaći i u ostalim prostorijama hotela.
Kameha Grand Zürich, Švicarska
Popularnost ovog hotela nalazi se u inovativnoj arhitekturi i modernim umjetničkim detaljima, koji ga izdvajaju od ostalih luksuznih hotela. Primjerice, sobe hotela Kameha Grand Zürich različito su tematski uređene, pa ćete pronaći sobe funky dizajna, ali i one umjetničke.
Soba koju gosti često spominju je svemirska soba, koja na velikom ekranu omogućuje live prijenos NASA-ine kontrolne misije. Također uključuje lebdeći krevet, a cjelokupni namještaj inspiriran je svemirskim motivima. Dakle, pored specifičnog izgleda, ovaj hotel odlikuje niz high-tech značajki.
Među njima su digitalni ekrani, sustav tableta ili zaslona osjetljivih na dodir koji omogućuje kontrolu raznih aspekata sobe, kao i već spomenuti ulazak u sobu uz pomoć pametnog telefona.
I budućnost Hrvatske je u turizmu
Kako je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana Hrvatske, implementacija napredne tehnologije u hotelske lance i kampove diljem zemlje bila bi od koristi i vlasnicima i gostima.
U te svrhe tvrtka A1 Hrvatska nudi cjelovit spektar rješenja za funkcioniranje jednog hotela u digitalno doba, od sigurnosti i bazičnih ICT rješenja do rješenja za hotelijerstvo i turizam. Njihova implementacija zadovoljava potrebe menadžmenta hotela te zaposlenika i gostiju, s naglaskom na digitalno, zeleno i inovativno.
Također, riječ je o rješenjima koja povećavaju efikasnost rada hotela ili kampa, dok se gostima osigurava jedinstveno i nezaboravno iskustvo boravka. Pritom A1 Hrvatska svojim klijentima omogućuje isporuku usluge po načelu "ključ u ruke", kao i potpunu digitalizaciju hotela, opremanje hotela te osiguravanje kibernetičke sigurnosti.
Primjerice, IPTV je vrlo važan dio hotelske tehnologije, a hotel koji želi pratiti IT trendove ima veliku korist od instaliranja najnovijeg IPTV sustava. Tako A1 IPTV nudi pregršt mogućnosti kreiranih za zadovoljenje svih potreba hotela i njegovih gostiju.
Neke od koristi koje sustav pruža su: integrirano sučelje za upravljanje sobom, personalizirana komunikacija s gostima, mogućnost upravljanja preko mobilne aplikacije, višejezičnost sustava, mogućnost slanja bilo kakvih podataka u oba smjera te mogućnost kreiranja dodatnog sredstva za prihod hotela kroz plaćene zabavne sadržaje.