Obavijesti

Native sadržaj

Kako se kretalo ponašanje Internet korisnika u 2020.?

Kako se kretalo ponašanje Internet korisnika u 2020.?
4

2020. godina donijela je drastične promjene u načinu na koji koristimo Internet. Od pregleda dnevnih vijesti koje sada redovito i češće nego ikada do sada tražimo online preko još intenzivnije upotrebe mobilnih telefona. Online eduakcije i kupnje preko Interneta skočile su u nebo i pitanje je hoćemo li se ikada vratiti na staro. Jesmo li ušli u novo normalno i u web svijetu i je li to novo normalno nešto što je bila neminovnost? Pregledi stranica, broj korisnika online, vrijeme provedeno na Internetu… Sve upućuje na jednu novu stvarnost – Internet postaje dominantan dio naših navika

Jedna od bitnijih stvari koje moramo odmah naglasiti jest rast Internet prometa na platformi mobilnih telefona prema Gemius Audience istraživanju koje se provodi u Hrvatskoj. Kada promotrimo metriku pregleda stranica (page views) za ukupnu Internet populaciju kroz cijelu 2020. u usporedbi s 2019. godinom, primjetan je rast pregleda stranica na mobilnoj platformi za više od 10%. Ako to isto napravimo s metrikom posjeta (visits) onda je rast još i veći i iznosi čak 26%. Mjesečni prosjeci rasta mobilne platfome po mjesecima još su izraženiji što znači da je riječ o trendu koji je započeo i prije turbulentne 2020., ali kojeg su događaji kojima smo imali prilike svjedočiti definitivno ubrzali.

Product package boxes and shopping bag in cart with laptop computer which web store shop on screen for online shopping and delivery concept

Online kupnja je definitivno dobila snažan zamah u protekloj godini. Broj Internet korisnika koji posjećuju Internet s namjerom online kupnje značajno je porastao na svim promatranim platformama (ne samo na mobitelima već i na PC kao i na tablet platformi). Broj pregleda stranica takvih korisnika na mobitelima je kroz cijelu 2020. porastao za više od 30%, a prosječan broj posjeta Internet stranicama porastao je čak za više od 50%. Još jedna od metrika koja je globalno sve relevantnija je vrijeme provedeno na stranici (time spent metrika). Njen je rast u odnosu na 2019. godinu također izražen na svim promatranim platformama (PC, mobiteli, tableti).

No, navedeno ne vrijedi samo za ukupnu Internet populaciju i online kupnju već i za čitav niz kategorija ciljanih grupa Internet posjetitelja. Primjerice, prosječan mjesečni rast broja posjeta osoba koje posjećuju Internet s namjerom praćenja dnevnih novosti porastao je u 2020. u odnosu na 2019. za više od 26%. Ista metrika kod korisnika koji posjećuju Internet s ciljem obrazovanja porasla je za 23%. Kod primjerice osoba koje posjećuju Internet s ciljem praćenja financijskih burzi prosječan mjesečni rast broja posjeta u 2020. u odnosu na 2019. iznosi 30%. Osobe koje su online svaki dan ili više puta dnevno kroz 2020. su mjesečno imale 35% više posjeta Internet stranicama u prosjeku. Treba imati na umu da je Internet u našim životima prisutan već neko vrijeme i upravo zbog toga ove brojke još više dobivaju na značenju.

Online shopping during coronavirus quarantine. Female in protective mask

Puno se toga promijenilo u 2020. Socijalna izolacija, karantena i pandemija riječi su koje nismo mislili nikada izgovoriti u jednoj rečenici. No, stvarnost je, za razliku od nas, imala druge planove i 2020. će godina sasvim sigurno ostati u našim sjećanjima kao jedna teška, čudna, jedinstvena i blago rečeno – upečatljiva godina. Sada kada smo i nju napokon pospremili u povijest, vrijeme je osvrnuti se na neke promjene u kojima smo imali prilike sudjelovati. Jedna od tih velikih promjena dogodila se (možda i sasvim neprimjetno baš zato jer nam se činila toliko prirodnom) i na polju Internet prometa, za što su ipak moramo naglasiti bile postavljene konture i bitni preduvjeti još prije 2020. Ipak, promjene su nastupile i promjene su vidljive, opipljive i blago rečeno – velike.

''Navedene promjene ne mogu se ograničiti samo na Internet promet na mobitelima. Rast ukupnog Internet prometa vidljiv je na svim platformama osim na platformi tableta gdje često drastično opada, no gdje niti u startu nije bio na razinama mobilne i PC platforme.'', navodi Marko Horvatek, Country manager kompanije Gemius za Hrvatsku, dodajući da sa svim navedenim možemo zaključiti da su ljudi online daleko više nego što su ikada bili. Prema svemu ovome možemo samo zamisliti što nam donosi budućnost…

Ili ipak ne.

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Ne znate gdje pronaći majstora? Na ovome mjestu čeka vas više od 3000 spremnih ruku!
NADOHVAT RUKE

Ne znate gdje pronaći majstora? Na ovome mjestu čeka vas više od 3000 spremnih ruku!

Majstora ni za lijek, a kućni se uređaji nikad nisu češće kvarili! Iako nerijetko pomislimo kako sve možemo riješiti sami, treba pustiti stručnjake da odrade svoj posao... No gdje ih pronaći?
Lucija i Katica iskoristile su vaučere za obrazovanje i opisale su nam svoje iskustvo
Sufinancirana edukacija

Lucija i Katica iskoristile su vaučere za obrazovanje i opisale su nam svoje iskustvo

Mnogima su vaučeri pomogli u stjecanju dodatnih vještina koje će ih učiniti konkurentnijima na tržištu rada ili će im pomoći da se prekvalificiraju i time nastave svoj karijerni put u nekom novom zanimanju
'Važno je početi razgovore o tabuima jer tišina drži nejednakosti u društvu!'
STARTOVER: GENERACIJA Z

'Važno je početi razgovore o tabuima jer tišina drži nejednakosti u društvu!'

Pod najvećim povećalom tržišta rada trenutno je generacija Z, koja ruši predrasude i stereotipe o zaposlenicima, ali se i sudara s ustaljenim načinima rada starijih generacija. A gdje je balans?