Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 5
Foto: PR
MOGAO JE IZGLEDATI BITNO DRUGAČIJE

Jeste li znali da Djed Božićnjak kojeg svi poznajemo i volimo nije uvijek izgledao tako?

Bez obzira na to gdje se nalazili, svake godine, dok ulazimo u još jednu božićnu sezonu, tijekom cijelog prosinca - ako ne i prije - okružuje nas mnoštvo slika Djeda Mraza. Međutim, on nije oduvijek bio veseli debeljuškasti djedica u crvenom odijelu ​

Sadržaj donosi: Coca-Cola Hrvatska

Djeda Mraza su prije 1930-ih prikazivali na različite načine, poput visokog mršavog čovjeka, biskupa, vilenjaka, pa čak i kao zastrašujuću i pogrbljenu figuru. Bio je i kontroverzan jer su ga u nizozemskoj tradiciji prikazali sa slugom zvanim Crni Petar. Iako je prepoznatljiva bijela brada uvijek bila prisutna, nije stalno nosio crveni kaput nego smeđi, ljubičasti ili plavi, pa čak i zelene ili grimizne haljine podstavljene krznom. U jednom je prikazu čak pušio lulu!

Povezivali su ga i s nordijskim bogom Odinom - starim donositeljem darova sa sjevera, s plavom kapuljačom, plaštem i bijelom bradom, koji je jahao zimskim nebom na svojem osmonožnom konju Sleipniru, donoseći narodu darove. Čini se da je s godinama mijenjao i prijevozno sredstvo jer postoje prikazi kako putuje saonicama koje su vukli vilenjaci, ali i u zrakoplovu, cepelinu i automobilu.

Mnogi nisu svjesni da je jedan od najvećih svjetskih brendova zaslužan za izgled suvremenog Djeda Mraza.

A,Vintage,Christmas,Illustration,Of,Father,Christmas,With,A,Bag

Tvrtka koja je osmislila imidž Djeda Mraza

Kad je Coca-Cola 1920-ih počela s božićnim reklamama, cilj im je bio promijeniti ideju da je Coca-Cola piće samo za ljeto i toplije vrijeme. Najprije su koristili neke od dotad osmišljenih folklornih prikaza Djeda Mraza, ali 1931. godine izvršni direktor reklamne agencije D'Arcy, koja je radila s tvrtkom Coca‑Cola Company, želio je da kampanja prikazuje realnog Djeda Božićnjaka. Tako je Coca‑Cola naručila ilustratora Haddona Sundbloma.

Sundblom je najprije inspiraciju pronašao u pjesmi Clementa Clarka Moorea iz 1822. "Twas the Night Before Christmas" (u prijevodu: "Posjet svetog Nikole"), u kojoj je sveti Nikola opisan kao topao, prijateljski nastrojen, ugodni i punašni djedica s rumenim obrazima, bijelom bradom, svjetlucavim očima i borama "smijalicama". Osim stihova pjesme, Sundblom je za ilustraciju Djeda Božićnjaka iskoristio svojeg prijatelja Loua Prentissa, umirovljenog prodavača. Kad je Prentiss preminuo, Sundblom je nastavio crtati djedicu tako što je sebe gledao u ogledalo.

Ljudima su se odmah svidjele slike Coca‑Colina Djeda Božićnjaka i obraćali su im toliko pozornosti da su čak, kad bi se nešto promijenilo, slali pisma. Tako su jedne godine primijetili da Djed Mraz ne nosi vjenčani prsten - iako ga je prije toga nosio - zbog čega su slali upite Coca-Coli što se dogodilo s gospođom Mraz.

Od tada pa do danas većina svijeta prihvatila je Coca-Colin prikaz Djeda Božićnjaka, a zanimljivo je da se u taj prikaz nekako uvukao i Coca-Colin prepoznatljivi božićni kamion!

Posjetite božićni kamion!

S misijom širenja božićnog duha, Coca-Colin božićni kamion i ove će godine razveseliti srca diljem Hrvatske, obilazeći više od 15 lokacija diljem zemlje, od Dubrovnika do Zagreba, do 23. prosinca. Posjetitelji će imati priliku uživati u pravome malom božićnom selu, uronjeni u zimsku idilu, uz ukusne poslastice i besplatne uzorke osvježavajuće Coca-Cole Zero i Coca-Cole Zero bez kofeina.

Zagrebački advent ugostit će božićni kamion na Tomislavcu 17. prosinca, šireći duh zimskih blagdana, po kojem je Coca-Cola poznata još od davne 1931. godine, kad je u suradnji s Haddonom Sundblomom stvorila lik veselog djedice kakvog svi danas znamo kao Djeda Božićnjaka, a koji dolazi božićnim kamionom.

Za sve goste Coca-Cola je pripremila niz interaktivnih doživljaja i igara kako bi uronili u blagdansku zabavu, ali i kao priliku za fotografiranje, da bi posjetitelji stvorili uspomene koje će trajati zauvijek. Osim toga, moći ćete otkriti koja ste vrsta Djeda Božićnjaka kroz poseban kviz i pritom osvojiti fantastične nagrade.

Svatko može biti Djed Božićnjak

Ove godine Coca-Colina Božićna kampanja ne samo da slavi trenutke okupljanja onih najbližih uz Coca-Colu i blagdansko jelo nego donosi inspirativnu poruku: "Svatko može biti Djed Božićnjak". Pozivamo vas zbog toga da se pridružite Božićnoj čaroliji u:

  • Zagrebu 17. 12., Trg kralja Tomislava
  • Zadru 19. 12., Športski centar Višnjik, Splitska ulica 3
  • Splitu 20. i 21. 12., Tommy Joker parking i Riva na dnu Marmontove
  • Dubrovniku 22. i 23. 12., Pile.

Postanite dio ove lijepe zimske priče, inspirirajte se čarolijom blagdana te širite duh zajedništva i darivanja jer "svijetu je uvijek potreban još jedan Djed Božićnjak".

Detaljnu rutu kamiona možete pronaći na mrežnoj stranici Coca-Cola Božić.

Sadržaj donosi: Coca-Cola Hrvatska

Komentari 5
Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!
PSIHOLOG SAVJETUJE

Prepoznajete li ove vještine kod svoje djece? Kod kuće možda imate budućeg inovatora!

STEM obrazovanje može značajno utjecati na kognitivni i motorički razvoj djece. Ali s obzirom na to da obrazovni sustav ne potiče dovoljno STEM učenje, pitali smo psihologa kako roditelji mogu prepoznati i razvijati STEM vještine kod djece
Zeleno Međimurje: Život od Drave i Mure, od legendi do popevki, od prirode do stola
MISTIČNO I BAJKOVITO

Zeleno Međimurje: Život od Drave i Mure, od legendi do popevki, od prirode do stola

Živopisno Međimurje, smješteno između Mure i Drave, fascinira svojom ponudom, a toplina i susretljivost Međimuraca dodatan su razlog za posjet ovom kraju. Riječ je o specifičnoj regiji koja spaja ljepote prirode s nematerijalnom baštinom
Startover: Što sve moderni zaposlenici traže od svojih šefova, koliko nam AI pomaže...
Zanimljivi paneli

Startover: Što sve moderni zaposlenici traže od svojih šefova, koliko nam AI pomaže...

Vrhunski stručnjaci i partneri dotaknuli su se gorućih tema na našem tržištu rada na konferenciji koju su organizirala 24sata