Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 0
Foto: Shutterstock
ISKORISTITE PREDNOSTI AI-ja

Budite u korak s vremenom: Naučite kako alati umjetne inteligencije mogu raditi za vas

Umjesto da od umjetne inteligencije zaziremo, na nju trebamo gledati kao na koristan alat koji će nam olakšati poslovanje. Ako niste sigurni kako je primijeniti u svojem poslu, u nastavku doznajte kad i gdje se možete educirati

Sadržaj donosi HGK

Sve šira primjena umjetne inteligencije (AI) kod određenog broja zaposlenika izaziva zabrinutost. Mnogi se pitaju hoće li ona utjecati na gašenje njihovog radnog mjesta, a poduzetnici nisu sigurni kako nove tehnologije implementirati u svoj biznis. To u jednu ruku potvrđuje podatak Eurostata za 2023. godinu da je samo 8% tvrtki u Europskoj uniji s 10 ili više zaposlenika koristilo tehnologije umjetne inteligencije za poslovanje. 

Kad je riječ o Hrvatskoj, istraživanje Hrvatske gospodarske komore pokazalo je da čak 92% poduzeća iz Istraživanja umjetnu inteligenciju smatra važnom komponentom, no gotovo dvije trećine ispitanika nemaju osmišljen plan implementacije AI-ja u svoje poslovanje. Riječ je o velikom nesrazmjeru, osobito kad se uzme u obzir da čak 82% ispitanika pritom očekuju financijske koristi od ulaganja u AI.

AI treba služiti kao pomoćni alat

Stručnjaci ističu kako se integracijom AI-ja u procese kao što su logistika, planiranje i osiguranje kvalitete može svjedočiti potpuno novoj razini učinkovitosti poslovanja jer napredni algoritmi mogu uočiti greške koje bi ljudskom oku ostale nevidljive. To rezultira nižom stopom pogrešaka u poslovanju i značajnim smanjenjem troškova poduzeća. 

Osim toga, organizacije koriste AI kako bi poboljšale analizu podataka, donošenje odluka i korisnička iskustva te generirale sadržaj, optimizirale IT operacije, prodaju, marketing i kibernetičku sigurnost. No kako bi se umjetna inteligencija u poslovanju iskoristila na najbolji način, prvo je potrebno razumjeti što je ona i kako funkcionira.

Iz tog razloga je AI Akademija HGK odlučila demistificirati AI te educirati članice o njenim karakteristikama i integraciji. Tako su u okviru akademije organizirane radionice za članice na kojima su prikazani primjeri dobre prakse iz raznih sektora. Time se omogućio uvid u razne načine na koje umjetna inteligencija može biti implementirana u poslovne procese, što je potrebno za uspjeh i koji su pritom izazovi.

Akademija pruža i sveobuhvatan prikaz tehnologija umjetne inteligencije iz perspektive poslovanja te je obrazložena primjena AI alata kao temelja stvaranja novih vrijednosti i konkurentske prednosti na tržištu. Sudionici su također dobili odgovore stručnjaka na pitanja koja se tiču propisa, etike i drugih ključnih područja. 

Stručnim pristupom stvorena je platforma za povezivanje i razmjenu iskustava između članica HGK i stručnjaka iz područja umjetne inteligencije, a krajnji zaključak je da AI neće zamijeniti ljude nego će ljudi koji koriste i razumiju AI zamijeniti ljude koji ga ne koriste i ne razumiju.

Naučite koristiti umjetnu inteligenciju

Dosad smo imali priliku isprobati razne programe temeljene na umjetnoj inteligenciji, kao što su jezični model ChatGPT i alat za generiranje slika Midjourney. Oba programa pripadaju skupini Gen AI, a riječ je o umjetnoj inteligenciji koja je sposobna proizvesti tekst, slike, videozapise i ostale podatke koristeći pritom generativne modele

Spomenuti alati temeljeni na AI-ju mogu biti vrlo korisni u poslovanju, a II. ciklus AI Akademije HGK omogućuje vam da steknete znanje o tome kako umjetnu inteligenciju koristiti u praksi.

Naime, ove jeseni akademija počinje AI Praktikumima, novim oblikom radionica na kojima će sudionici putem praktičnih zadataka dobiti konkretan uvid u mogućnosti korištenja alata generativne umjetne inteligencije u svakodnevnom poslovanju. To će biti moguće kroz tri radionice, od kojih će svaka biti fokusirana na određeno područje: uvodna/opća, marketing i ljudski potencijali. Riječ je o malim praktikumima za početnike koji će tvrtkama članicama HGK otvoriti svijet generativne umjetne inteligencije na vrlo konkretan način.

Prijavite se za radionicu

Podsjetimo, AI Akademija počela je u ožujku 2024. godine, a prvi ciklus trajao je pet mjeseci te se sastojao od strateške/horizontalne radionice te četiri sektorske radionice koje su obrađivale industriju, turizam, pravo i zdravstvo. 

Želite li priključiti se novom ciklusu, prijaviti se možete ovdje te pritom pogledati kompletni program radionica i popis predavača. Prva radionica drugog ciklusa bit će 8. listopada u Središnjici HGK, na Rooseveltovu trgu 2 u Zagrebu.

Sadržaj donosi HGK

Komentari 0

VIDEO

Kako razlikovati izvanrednog 'human resource' stručnjaka od ostalih 'stručnjaka za ljude'?
ORGANIZACIJSKA KULTURA

Kako razlikovati izvanrednog 'human resource' stručnjaka od ostalih 'stručnjaka za ljude'?

Današnja brza digitalizacija dovela je do guranja 'empatije' u drugi plan, a u većim sustavima, koji imaju svoje odsjeke za ljudske potencijale, pronaći načine povezivanja sa stvarnim ljudima predstavlja velik zalogaj

Employer Branding: Kako privući, angažirati i zadržati kvalitetne zaposlenike?
KOLUMNA STARTOVER

Employer Branding: Kako privući, angažirati i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Employer branding se odnosi na reputaciju tvrtke kao poslodavca. No, zašto je employer branding važan i kako ga tvrtke mogu unaprijediti?
Ne čuvaju za sebe: Leapwise o važnosti dijeljenja korisnih praksi u razvoju softvera
RAZVIJAJU SOFTVER I LJUDE

Ne čuvaju za sebe: Leapwise o važnosti dijeljenja korisnih praksi u razvoju softvera

Sa svojim timom od 20+ ljudi, kojeg većinski čine Mid i Senior developeri, Leapwise iza sebe ima više od 50 uspješnih projekata. Kroz njih su se usko fokusirali na agilno i modularno razvijanje softvera i ljudi, te certificirane i dedicirane timove