Posao još nije završen. Drugu cijev tunela Učka će pustiti u promet na ljeto 2024. godine. Bilo bi i prije da se nisu susreli s brojnim izazovima poput financija, manjka radne snage, velikog broja jama, pukotina i slično
Nakon 1000 dana probili drugu cijev: Koristili su inovativne metode i moderno je opremili
Ovih dana u Istri su u tijeku bili zadnji metri probijanja nove cijevi tunela Učka, a proboj tunela uz službenu ceremoniju je danas. Radi se o važnom koraku u cijelom procesu, no, to ne znači da je posao završen.
Nakon proboja, ostaju radovi na betonskoj oblozi i na ugradnji opreme, kako bi sve bilo dovršeno i pušteno u promet u ljeto 2024. godine.
![](https://img.24sata.hr/7HkVo3MQxqsujzM8095h6BdO5Xs=/622x0/smart/media/images/2023-37/whatsapp-image-2023-09-17-at-16-01-16.jpeg)
Dario Silić, direktor Bina Istre koja je koncesionar Istarskog ipsilona, mreže istarskih autocesta u koju spada i tunel Učka, objasnio je po čemu je probijanje druge cijevi toliko kompleksan zahvat.
- Tu su brojni sigurnosni rizici budući da se posao odvija u ograničenom prostoru sredstvima za koja su potrebna posebna znanja i vještine. Prvi smo puta primijenili tekući eksploziv u obliku emulzije te metodu izvoza materijala iz tunelske cijevi pokretnom trakom, a ne kamionima kao do sada - rekao je Silić. Dodao je da će tunel imati najmoderniju opremu.
![](https://img.24sata.hr/RN29LwfaV7SQffGTC3yqZhv8lVw=/622x0/smart/media/images/2023-37/whatsapp-image-2023-09-17-at-16-01-17-1.jpeg)
- Unutra će biti posebne kamere s detektorom incidenata te posebni sustavi ventilacije za odimljavanje u slučaju požara. Važno je i to da se koristio poseban beton koji ima puno manji ugljični otisak te LED tehnologija za rasvjetu i sustavi odvodnje koji puno manje zagađuju - kaže Silić. Napominje da su se tijekom izgradnje dodatne cijevi susreli s brojnim izazovima poput inflacije, manjka radne snage, odobrenja Europske komisije, a i četiri su puta refinancirali dugove. A postupak izgradnje usporavala je i loša geologija.
![](https://img.24sata.hr/4Q5CQgsyOCi7bA7-FAddztT_dYc=/622x0/smart/media/images/2023-37/whatsapp-image-2023-09-17-at-16-01-17.jpeg)
- Radi se o velikom broju jama, pukotina i karstova, kao i izrazito loš materijal poput gline u tunelu i to je utjecalo na dulje rokove igradnje - otkriva Silić.