Na test nam je stiglo prilično neuobičajeno izdanje Dacie. Sa 150 KS ovaj Duster je najsnažnija Dacia koju smo ikada vozili. Tu je i automatski mjenjač, mnogo opreme...
Najsnažnija Dacia koju smo ikada vozili: Duster je ušminkan i mnogo brži nego što mislite
Dacia stalno napreduje i predstavlja sve bolje automobile. Tako su krajem prošle godine redizajnirali i svoju SUV zvijezdu, Duster. Auto smo nekoliko mjeseci nakon dolaska na tržište i testirali.
Dacia tradicionalno ne mijenja previše izgled prilikom redizajna, da bismo otkrili vizualne promjene treba se dobro zagledati u novi Duster. Sprijeda su nova samo svjetla koja sada imaju novi svjetlosni potpis. Straga također samo svjetla, a na boku primjećujemo novi dizajn aluminijskih naplataka. Na krovu su novi krovni nosači koje je sada moguće postaviti uzdužno i poprečno što je vrlo praktično.
I u unutrašnjosti se na prvi pogled ne primijeti previše. No i tu ima novosti. Tako su promijenjena sjedala, presvlake, a između prednjih sjedala sad je nova centralna konzola s naslonom za ruku i i dvije dodatne USB utičnice. Tu je i novi Infotainment sustav koji je i dalje krajnje jednostavan za korištenje a bogatiji funkcijama. Na njihovom popisu su sada i bežični Android Auto i Apple Car Play.
Unutrašnjost testiranog Dustera je vrlo dobro opremljena. Testirani auto ima i navigaciju, automatsku klimu, MultiView kameru za vožnju unatrag. Kvaliteta materijala je solidna kao i kvaliteta izrade, no nekima će zasmetati što u autu ima mnogo tvrde plastike.
Motor testiranog automobila je provjereni 1,3-litreni benzinac s četiri cilindra koji se masovno ugrađuje u Nissan, Renault i Mercedes tako da je Dacia tu u dobrom društvu. U Daciji on razvija 130 i 150 KS, a mi smo isprobali ovu snažniju verziju. Time je testirani Duster postao i najsnažnija Dacia koju smo ikada vozili.
Motor je odličan, vrlo uglađen te ima i više nego dovoljno snage za Dustera. Glasniji je nego u Renaultu, no ne previše jer je Dacia poboljšala i izolaciju tako da je vožnja visokim brzinama autocestom sada osjetno ugodnija. Potrošnja nam je na testu iznosila okruglih sedam litara pri umjerenoj gradskoj vožnji i 5,6 l/100 km na otvorenoj cesti što je vrlo dobar rezultat.
Najsnažniji motor dolazi u kombinaciji s dobrim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa. Brzine se mijenjaju prilično uglađeno i brzo, no mjenjač evidentno krade performanse pa je ubrzanje do 100 km/h oko deset sekundi, sporije nego biste očekivali od 150 KS. No pri međuubrzanjima i pretjecanjima Duster je vrlo uvjerljiv.
I dok sportski orijentirane vozače pri jurnjavi zavojima neće potpuno ispuniti zadovoljstvom, Duster oduševljava komforom ovjesa. Kao da je konstruiran za naše loše ceste pune grba i ležećih policajaca. Komfor ovjesa je na razini mnogo skupljih automobila viših klasa.
U vrijeme dok cijene divljaju nezaustavljivo rastu i cijene automobila. tako je testirana Dacia došla do gotovo 180.000 kuna. U samo nekoliko mjeseci poskupila je desetak tisuća kuna. No u odnosu na konkurenciju ovaj je automobil još uvijek jeftin. Podjednako i motoriziran kompaktni SUV kod konkurencije košta mnogo više od 200.000 kuna. Mnogo, mnogo više. A uostalom, rijetki će odabrati Dustera s ovim motorom i mjenjačem. Osnovna verzija, na primjer košta 114.200 kuna, a to je iznos za koji ćete kod konkurenata dobiti tek skroman gradski auto.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 434 x 180 x 169 cm
obujam: 1333 ccm
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 9,7 s
najveća brzina: 199 km/h
potrošnja: 6,3 l/100 km
cijena: 179.340 kn (testni model), 114.200 kn (osnovni Duster)
Važnija oprema Dacia Duster Prestige 1.3 TCe 150 EDC
Aluminijsi naplatci 17", Automatski klima uređaj, stražnji senzori za parkiranje, MultiView kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 8", navigacija, hands free kartica, paljenje i gašenje na tipku, tempomat...