Božije zapovijedi oni su prvi mijenjali kroz povijest...zar su zaboravili kako je Konstantin promijenio subotu u nedelju.
ii
iiii
06.9.2015.
Odustani
Nedjelja je za kršćane sveti dan jer je na taj dan Isus uskrsno, te se nedjeljom trebamo sjetit uskrsnuća to je jedini razlog
ii
iiii
06.9.2015.
Odustani
Nisi čuo za evanđelja?
ii
iiii
06.9.2015.
Odustani
Nije Konstantin promjeno. Isus nije izrijekom dokinuo subotu. Okomio se prvenstveno na farizejski formalizam u vršenju propisa o suboti. On poštuje religiozne o
bičaje svoga naroda, posjećuje subotom sinagogu, odlazi u Hram na molitvu, slavi blagdane... No, on je sebi pripisao vlast nad subotom rekavši: "Sin čovječji gospodar je subote" (Mt 2,28). Isus liječi subotom, a i njegovi učenici čine ono što subotom nije bilo dopušteno (npr. trganje klasja).
Prikaži još ↓
ii
iiii
06.9.2015.
Odustani
Ključni događaj koji je kasnije nagnao kršćane da napuste subotu i počnu nedjelju slaviti kao Dan Gospodnji je ISUSOVO USKRNUĆE koje se dogodilo "rano ujutro, p
rvoga dana u tjednu /po suboti/" (Mt 28,1; Mk 16,9; Lk 24,1; Iv 20,1), dakle u nedjelju. Taj ključni događaj kršćanske vjere malo-pomalo promijenio je svijest kršćana i oni su prepoznali u nedjelji znak nove stvarnosti, znak početka novog svijeta, novo "stvaranje". Istoga dana, u nedjelju, Isus se ukazuje svojim učenicima (Lk 24,13-49; Iv 20,19-25), a toga dana se dogodio i silazak Duha Svetoga (Dj 2,1-3)No, ubrzo prvi kršćani počinju sve više naglašavati nedjelju i ona postaje novi Dan Gospodnji. Dovoljno je uzeti neke tekstove Novog zavjeta i potvrditi izrečenu tvrdnju. "U prvi dan sedmice, kad se sastadosmo da lomimo kruh, Pavao je govorio prisutnima" (Dj 20,7), svjedočanstvo je da već apostoli okupljaju vjernike na euharistiju nedjeljom, a to čini i Pavao osobno. Apostol Ivan ima viđenje na Dan Gospodnji: "U dan Gospodnji padoh u zanos i čuh kako se iza mene ori jak glas ..." (Otk 1,10). Tako Ivan "prvom danu u tjednu" daje naziv "Dan Gospodnji"
Prikaži još ↓
ii
iiii
06.9.2015.
Odustani
"U pogledu sabiranja za svete, i vi činite kako odredih crkvama galacijskim. Svakoga prvog dana u tjednu neka svaki od vas kod sebe na stranu stavlja i skuplja
što uzmogne da se ne sabire istom kada dođem." (1 Kor 16,1-2)."I uvečer toga istog dana, prvog u tjednu, dok su učenici u strahu od Židova bili zatvorili vrata, dođe Isus, stane u sredinu i reče im: "Mir vama!" " (Iv 20,19)
"I nakon osam dana bijahu njegovi učenici opet unutra, a s njima i Toma. Vrata bijahu zatvorena, a Isus dođe, stade u sredinu i reče: "Mir vama!" " (Iv 20,26)
"Prvoga dana u tjednu, veoma rano, dođoše one na grob ..." (Lk 24,1) "I gle, dvojica su od njih toga istog dana putovala u selo koje se zove Emaus, ..." (Lk 24,13) "Dok bijaše s njima za stolom, uze kruh, izreče blagoslov, razlomi te im davaše." (Lk 24, 30) "U isti se čas digoše i vratiše u Jeruzalem. Nađoše okupljenu jedanaestoricu i one koji bijahu s njima" (Lk 24,33)
Ivan u Otkrivenju piše (Otk 1, 9-10): "Ja, Ivan, brat vaš i suzajedničar u nevolji, kraljevstvu i postojanosti, u Isusu: bijah na otoku zvanu Patmos radi riječi Božje i svjedočanstva Isusova. Zanijeh se u duhu u dan Gospodnji "(na grčkom je to Kyriake hemera i označavao je nedjelju)
Prikaži još ↓
sv
svetionik
07.9.2015.
Odustani
lakoćemo potpisujem tvoje komentare, hvala Bogu i tebi na znanju pisma, lp
ii
iiii
07.9.2015.
Odustani
lakoćemo, Dvije zapovijedi ljubavi Isus je izrekao kada su ga farizeji pitali koja je najvažnija od 10 Božjih zapovijedi. One glase 1.Ljubi Gospodina, Boga svog
a svim srcem svojim, svom dušom svojom i svim umom svojim. 2. Ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe.Nije Krist time htio zanijekati važnost ostalih zapovijedi, htio je samo naglasiti da sve ostale zapovijedi i čitav Zakon proizlazi, izrasta iz ove dvije zapovijedi ljubavi. Htio nam je reći kako onih 10 zapovijedi koje su urezane u one dvije kamene ploče na Sinaju ne smijemo promatrati kao teški teret koji nas neprestano pritišće. Nisu te zapovijedi kao neki čelični lanac koji nas sputava. Htio nam je Isus reći kako su te dvije zapovijedi ljubav iz kojih izrastaju sve ostale zapovijedi kao dvije ruke nebeskog Oca koje nas privlače na njegovo Očinsko srce. On nas spašava da ne upadnemo u ponor moralne bijede sebičnosti koja nas čini nesposobnim za istinsku, nesebičnu ljubav po kojoj je čovjek – čovjek, slika Božja.
Prikaži još ↓
sv
svetionik
07.9.2015.
Odustani
pozdrav iiii, tema je bila promijena Božjeg zakona a ne Isusova ljubav u koju svi vjernici vjeruju...
ii
iiii
07.9.2015.
Odustani
svationik Svaka čast. Pozdrav i tebi ali ti si u prvom svom komentaru izrekao da su svećenici promjenili Božji zakon što nije točno. Ja sam iznio stavove iz Bib
lije zašto se slavi nedjelja a ne subota, pa je se tema preokrenula na "10 zapovjedi ispisane na kamenim pločama dane Mojsiju i tadašnjem Izraelu više ne vrijede" što nije bila tema niti argument na moj komentar. Ti si rekao da se slažeš sa time, pa sam ja onda u svom komentaru sav taj komentar od lakoćemo36 opovrgno. A sad ti kažeš da to nije tema. Zašto si rekao onda da se slažeš sa lakoćemo36 kad je on u svom komentaru iznio neke netočne tvrdnje koje nisu tema???
Prikaži još ↓
ii
iiii
07.9.2015.
Odustani
Očito se moram ponavljati. Isus je sebi pripisao vlast nad subotom rekavši: "Sin čovječji gospodar je subote" (Mt 2,28). Isus liječi subotom, a i njegovi učeni
ci čine ono što subotom nije bilo dopušteno (npr. trganje klasja). Ključni događaj koji je kasnije nagnao kršćane da napuste subotu i počnu nedjelju slaviti kao Dan Gospodnji je ISUSOVO USKRNUĆE koje se dogodilo "rano ujutro, prvoga dana u tjednu /po suboti/" (Mt 28,1; Mk 16,9; Lk 24,1; Iv 20,1), dakle u nedjelju. Taj ključni događaj kršćanske vjere malo-pomalo promijenio je svijest kršćana i oni su prepoznali u nedjelji znak nove stvarnosti, znak početka novog svijeta, novo "stvaranje". Istoga dana, u nedjelju, Isus se ukazuje svojim učenicima (Lk 24,13-49; Iv 20,19-25), a toga dana se dogodio i silazak Duha Svetoga (Dj 2,1-3)No, ubrzo prvi kršćani počinju sve više naglašavati nedjelju i ona postaje novi Dan Gospodnji. Dovoljno je uzeti neke tekstove Novog zavjeta i potvrditi izrečenu tvrdnju. "U prvi dan sedmice, kad se sastadosmo da lomimo kruh, Pavao je govorio prisutnima" (Dj 20,7), svjedočanstvo je da već apostoli okupljaju vjernike na euharistiju nedjeljom, a to čini i Pavao osobno. Apostol Ivan ima viđenje na Dan Gospodnji: "U dan Gospodnji padoh u zanos i čuh kako se iza mene ori jak glas ..." (Otk 1,10). Tako Ivan "prvom danu u tjednu" daje naziv "Dan Gospodnji"
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .