Udruga siva) (zona predstavlja u Korčuli izložbu Mirne Udovčić u Wi-Fi galeriji siva) (zona. Njezin je rad 'Hatch Leaks' izložen od četvrtka na glavnom trgu grada Korčule, Trgu sv. Marka i do 31. ožujka vidljiv preko osobnih mobilnih uređaja
Na središnjem korčulanskom trgu je predstavljena izložba vidljiva samo putem mobitela
Tom izložbom nastavlja se rad Wi-Fi galerije siva) (zona, koja će biti trajno otvorena sljedećih godina, a riječ je o novom formatu prezentacije odabranih umjetničkih digitalnih radova u organizaciji udruge siva) (zona - prostor suvremene i medijske umjetnosti iz Korčule. Projekt je ostvaren u suradnji s umjetničkom organizacijom Format C iz Zagreba i Gradskim muzejom iz Korčule.
POGLEDAJTE VIDEO: Korčula jedan od najsigurnijih otoka
Pokretanje videa...
Naslov izložbe, kojoj su kustosi Darko Fritz i Format C, odnosi se na šrafuru (eng. hatch), tehniku crtanja kojom se želi prividnim polutonskim vrijednostima prikazati sjenčanje, a u arhitektonskim nacrtima odnosi se na oznaku materijala - primjerice, uzorak kosih linija označava beton, ukriženih linija armirani beton, a pravokutnika ciglu.
Kako se napominje u najavi, digitalne tehnologije su u potpunosti zamijenile ručno crtanje arhitektonskih nacrta, što u svakodnevnoj arhitektonskoj praksi primjenjuje i Mirna Udovčić, dok greške sistema AutoCAD-a kreativno koristi za umjetničku produkciju serije digitalnih ispisa.
U glitch umjetnosti osnovni su procesi izdvajanje postojeće greške sistema i/ili programiranje parametara greške, greške prikaza su nestalne, pa ih glitch umjetnici hvataju u trenu. Greške korištene u ovoj seriji radova nalaze se u samom digitalnom dokumentu.
Po riječima autorice, taj rad je glitch šrafura, odnosno hatcheva koji nekad znaju poludjeti, iscuriti iz zadanog oblika i šrafirati cijeli crtež, žive svoj divlji, buntovni život i opiru se inženjerskoj egzaktnosti tehničkog crteža.
- Njihova estetika je nepredvidiva i superiorna ostatku tehničkog nacrta - ustvrdila je, dodajući kako je linijski crtež blizak njenom grafičkom senzibilitetu i ima osjećaj da taj rad nastavlja kontinuitet njezinog arhitektonskog crteža.
Umjetnica kaže kako je arhitektura spora i egzaktna, rezultira projektom, a nekad izgradnjom, no ovim pristupom ona bilježi upravo suprotno – nestalnost i labilnost programa koji arhitekturu stvara. Svojim radom pokušala je uhvatiti neobične trenutke u vizualnom okolišu arhitektonskog rada.
Mirna Udovčić (1990.) diplomirala je na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu 2015. godine s radom 'Revitalizacije Kulturnog centra u Dubravi', što joj donosi Nagradu mladoj autorici na 53. zagrebačkom salonu arhitekture 2018.
Tijekom i nakon školovanja radi u arhitektonskim uredima te sudjeluje u nagrađivanim arhitektonskim natječajima od kojih se ističe prvonagrađeni rad Soft Buffers (s Irenom Bakić i Ivom Jelinčić) na međunarodnom natječaju Europan 15, 2019. godine.
U arhitekturi teži eksperimentu i drugačijem kutu sagledavanja, stoga su novi mediji područje njenog interesa. Od 2018. izlaže arhitektonske glitcheve na Fu:bar Glitch Art Festivalu, a prošle godine imala je samostalnu izložbu Hatch Leaks u galeriji CEKAO u Zagrebu. Radom 'Breathe In, Breathe Out' sudjeluje i na više online izložbi na temu pandemije.
Digitalna galerija je postavljena na otvorenom i slobodnom operativnom sustavu Pivilion koji su razvili Dina Karadžić i Vedran Gligo (Format C).
Bežična lokalna mreža (WLAN Wireless Local Access Network) slobodno je dostupna i automatski (bez lozinke ili daljnjih radnji) počinje predstavljanje digitalnog rada svakome tko se spoji na Wi-Fi mrežu.