Zaokružimo na 10 godina što mi odgovora. Kada počnu štancati te aute cijena struje ide prema gore.... potražnja za el. energijom raste, a implementacijom 5 g mreža još dotatno. Obnovljivi izvori su nestabilni te trebaju imati back-up. Fuzija nije na vidiku. Rješenje: vozit ćemo automobile na električnu energiju, na tzv čistu energiju, a koja će se proizvoditi iz fosilnih goriva + što će i porasti proizvodnja baterija koje su zagađivači svoje vrste i to je eto ekologija.
Dk
Deaktivirani korisnik
24.9.2020.
Odustani
Kako nije na vidiku fuzija ? Kina je uspjela dobiti u reaktoru temperature od 100 milijuna Celzijevih stupnjeva. Mislim da i
Njemačka radi na tomu i da je usp
ješna. Utipkaj ''umjetno Sunce'' ( artifitial sun ).
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
25.9.2020.
Odustani
domain drži se ekologije, inženjerstvo ti ne ide. Smanjenje emisije CO2 (koje se u zadnje vrijeme najčešće javlja za vrijeme vršnih opterećenja uslijed politika
EU o smanjenju emisije) i nestabilnost proizvodnje iz OIE se može riješiti upravo - baterijama. Velikim postrojenjima za skladištenje energije, koja će uz to pružati još dodatne usluge u mreži koje idu u korist potrošačima i osobito operaterima. Masovna proizvodnja baterija smanjit će cijenu na tu razinu da ulaganja u skladištenje energije u mreži budu ekonomski opravdana. Skuplju struju nećeš dobiti, jedino će bit podjela, dijelovi mreže sa kvalitetnijom električnom energijom plaćat će više, ali će i dobiti više.
Prikaži još ↓
Equilibrijum
25.9.2020.
Odustani
Slušaj ovog drži se ekologije ..haha.Ako si imao predmet Osnove energetike i ekologije,Materijali u Elektrotehnici onda se nemora pisati/pričati o zagađenju koj
e baterije uzrokuju.Da se ne priča da baterije velikih kapaciteta uopce se ne razvijaju na dobrom principu(kemijskom principu,kao što ima smisla za mobitele,laptope sve male gadgete).Davno je rekao moj profesor iz tih predmeta "mogu oni pričat šta hoće nuklearna energija je najčišća i stablilnija,samo što ove ruske nuklearke (naša) su za remont,nadogradnju poput Japanskih".Jedino što će smanjiti je koliko se u danom trenutku ispisti (C02) ali opet ti treba ista količina za obavljeni posao,lupiti trijljuni eura u alternative koje zagadjuju isto umjesto da se usavršavala postojeća.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
25.9.2020.
Odustani
a hidrogen? znam, za proizvodnju doticnog opet treb apuno energije ali mozda ipak bolja alternativa?
Dk
Deaktivirani korisnik
29.9.2020.
Odustani
hahaha kaže meni ako si imao predmet... Vidim ti si ga imao i poklonjena ti je ocjena. Ne znam o kojem principu pričaš, sve baterije osim protočnih su građene
na elektrokemijskom principu. Ako ćeš konkretno o Litij-ionskim baterijama koje proizvodi Tesla, one imaju učinkovitost 95-98% negativna elektroda im je napravljena od grafita a pozitivna najčšće od mangana ili kobalt dioksida. To su sve biološki razgradivi materijali koji ne zagađuju okoliš. Jedina mana tih baterija je toplinska nestabilnost elektrode koja zagrijavanjem otpušta kisik koji ponekad uzrokuje zapaljenje, puno se ulaže u unutarnji sustav za nadzor i praćenje pa su te baterije skupe. Postoji trenutno 15-ak vrsta baterija koje se koriste ili ispituju ali Li-ion imaju optimistične izglede. Opet ponavljam da ne znam o čemu pričaš, ali konkretno Li-ion baterije koje proizvodi Tesla se koriste i u mobitelima i laptopima. Slažem se da je nuklearna energija najčišća, jedina mana je nuklearni otpad, ali sve se da riješiti. Međutim u nas ne postoji društveni konsenzus za gradnju bilo kakve elektrane a kamo li nuklearke. Sve je po principu -ne u mome dvorištu. Po tome su inženjerstvo i ekologija u sukobu, zato sam rekao drži se ekologije :)
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
29.9.2020.
Odustani
@Ruzjica hidrogen ili bolje rečeno vodik najviše obećava, ali to je u ranim povojima i tehnologije na bazi energije vodika koje su do sad napravljene su jednost
avno preskupe. Ali neograničeni su resursi kao i potencijali vodika, nadajmo se većim pomacima u idućih 10 godina, postoje ozbiljne tvrtke koje to istražuju. Ponovit ću se iz prošlog komentara pa ću dodati da je potreban globalni konsenzus oko čiste energije, jedino komercijalizacija donosi nižu cijenu.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
30.9.2020.
Odustani
da nadajmo se jer potencijala ima zaista puno (citala sam da ima pomaka i proizvdonje na bazi morske vode). nadajmo se i globalnom konsenzusu mada sve za sad go
vori da ce tesko do toga doci - naime ima ih dosta koji profitiraju jos uvijek na fosilnim gorivima (mada se nafta koristi i u druge svrhe ne samo kao izvor energije - plasticni derivati etc)
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
01.10.2020.
Odustani
Neki tramvaji,autobusi i automobili u Europi već voze na baterije sa vodikovim gorivim ćelijama, to je neograničen resurs na planeti Zemlji, jedino postupak dob
ivanja vodika utječe na ukupnu cijenu. Zasad je naijsplativije dobivanje iz zemnog plina (iako se trećina potrošenog plina u procesu troši na zagrijavanje ugljikovodika iz kojeg dobivamo čisti vodik za gorivo, a i plin je potrošni resurs). Postoje postupci dobivanja vodika iz vode, to je ono čemu težimo, al taj proces je trenutno jako skup i tu bih volio vidjeti pomake. Sustav državnih poticaja se pokazao kao jako učinkovit. Europa ima relativno jedinstvene zelene politike,pa možda i nije potreban globalni konsenzus, kada bi u cijeloj EU postojao ujednačen sustav poticaja za određene industrije, to bi nepobitno dovelo do razvoja samih tih industrija. Niz je takvih primjera u svijetu, čak i u Hrvatskoj. Hrvatska je uvela 2006. sustav poticaja za OIE. od 2006. do 2018. udjel energije dobivene iz OIE u ukupnoj količini proizvedene energije iz svih izvora u RH skočio je 600%, podatak možete naći na stranicama Ministarstva zaštite okoliša i energetike ali i na googlu - Energija u Hrvatskoj, godišnji energetski pregled 2018. Jako zanimljiv dokument, možete vidjeti kako se u Hrvatskoj kreću energetski trendovi.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
01.10.2020.
Odustani
Nadovezao bih se još to što ste spomenuli da mnogi imaju koristi od nafte. Po mom mišljenju u EU se trenutno vodi politika osamostaljenja, također smatram da ne
možemo u tolikoj mjeri upravljati klimatskim promjenama koliko mi mislimo da možemo. EU je vidjela priliku i pokrenula velike korake u energetskoj tranziciji na OIE, to je politička odluka. Ono što bi mi trebali u RH iskoristit je ta zelena politika, tu sad ima novca ( mi nemamo kapitala, naš razvoj je ovisan o europskom novcu). Napravit velike planove, poticati i smanjiti porez tvrtkama koje žele proizvoditi elemente opreme za OIE u RH, te krenuti u tranziciji koja bi nam mogla biti gospodarska prilika. Smatram da se sve može kad ima volje, ali i mi kao društvo moramo odobriti skupa javna ulaganja i dopustiti da se neke stvari mijenjaju i u našem okolišu. Sve mi se više čini kako u Hrvatskoj sve više vrijedi- Može, ali ne u mom dvorištu.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
01.10.2020.
Odustani
Zar nije onaj čovjek iz USA već preinačio 4-tni motor na vodu ( vodik) i radio je kao sat ali je uskoro umro pod nerazjašnjenim okolnostima. Isto se dogodilo i
drugom liku. Čitao sam negdje ili gledao, ima dosta..
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .