Obavijesti

Tech

Komentari 10

'Moramo djeci što više čitati bajke, tako oni uče razmišljati'

'Moramo djeci što više čitati bajke, tako oni uče razmišljati'
1

Bajkaonica za 5: Poznati glumac Zijah Sokolović u pet osnovnih škola djeci je pričao priče u sklopu projekta koji provode Nivea i Saveza društava Naša djeca Hrvatska

Čitam jako puno i svidjelo mi se ovo propovijedanje stričeka glumca. Meni je kao maloj baka stalno pripovijedala ili čitala priče, rekla nam je trećašica Paula Šalamon iz Prve osnovne škole u Čakovcu.

Nju i ostale školarce u prva četiri razreda prošli je tjedan posjetio naš veliki glumac Zijah Sokolović, koji im je pripovijedao pobjedničku priču natječaja 'Bajkaonica za pet'.

Pisanje, pripovijedanje i čitanje bajki glavna je tema ovogodišnjeg, petog po redu projekta 'Neka odrastanje bude dječja igra', koji u suradnji s Niveom, odnosno tvrtkom Beiersdorf Hrvatska, provodi Savez društava Naša djeca Hrvatske.

Zijah Sokolović je ambasador ovogodišnjeg projekta, a u 'Bajkaonicu' su uključena brojna poznata lica iz javnog života, poput Doris Pinčić Rogoznice, Ide Prester i Luke Bulića.

'Bajkaonica' je ove jeseni obuhvatila škole diljem cijele Hrvatske. Na radionicama s volonterima u lokalnim DND-vima, u svakome gradu u pisanju bajki koje su išle na natječaj, sudjelovalo je i po dvjestotinjak djece.

- Ideja je vrlo neobična i potrebna današnjoj djeci jer oni uglavnom komuniciraju telefonom ili uz televiziju, rječnikom koji je dio svakodnevice te se uklapa u njihovu brzinu i način života. Ovaj projekt je pokušaj da se fond riječi kod djece proširi kroz maštu i bajke koje su elementarne za razvoj svakog djeteta, te pospješi njihov način razmišljanja i komunikacije s okolinom - rekao nam je Zijah Sokolović.

Ä?akovec: Zija SokoloviÄ? sudjelovao na Bajkaonici

Zadatak ovogodišnjeg natječaja bio je napisati novu bajku na osnovu dobro poznatog Andersenova klasika “Ružno pače”, ali da tradicionalni elementi bajke ostanu isti. Na radionicama je nastala 21 priča, a članice stručnog žirija - Magdalena Mlinar Blaić, predstavnica tvrtke Beiersdorf Hrvatska, Ksenija Rožman, stručna suradnica Saveza društava Naša djeca Hrvatske i prof. Vladimira Velički s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao pobjedničku su odabrali bajku “Neispričane priče... kojima nema kraja“ DND-a Sveti Križ Začretje, na kojoj je radilo 22 djece.

Potom je bajka predstavljena u pet osnovnih škola diljem Hrvatske. Djeca su reagirala izrazito pozitivno, kažu nam organizatori, te je vidljivo koliko im nedostaje ovakvog načina rada i komunikacije.

- Trebalo bi biti više ovakvih sadržaja i to je zapravo prava reforma školstva. Škole se moraju otvoriti prema van. Takvim sadržajima ćemo puno pomoći djeci - kaže ravnatelj Siniša Stričak.

Njihovu školu pohađa 796 učenika i svi su izuzetno zainteresirani za ovakve događaje.

U današnje vrijeme ovo je jako bitno jer je teško zaokupiti djecu i njihovu pozornost, kaže Zijah Sokolović.

- Već godinama radim takve stvari i točno se vidi na dječjim licima tko je slušao pripovijedanje prije spavanja od onih koji to nisu. Roditelji se vremenski mogu vrlo malo i kratko vrijeme posvetiti djeci. To su uglavnom one klasične rečenice kako je bilo u školi i je li bilo dobro? To je već klasifikacija koja određuje što manje vremena za dogovor i odgovori su ‘dobro je’, ‘bilo je super’ i na tome se sve završi. Kazališna forma je imperativna forma, a ona je jako malo zastupljena u komunikaciji djece i u školi, ali i drugdje. Sad je trend EU da se kazališna forma unese kao forma za sve predmete. Matematika, geografija, povijest i drugi predmeti trebali bi se raditi kroz kazališnu formu. U Austriji, gdje živim, a odlazio sam i u Finsku i u Norvešku, djeca imaju apsolutno slobodu. Nemaju ocjene, borave u prostoru koji nije klasičan, imaju neku vrstu slobode u komunikaciji i načinu razmišljanja te pokazivanja svojih emocija. Ako želi ustati i otići, to nije nepristojno, nego je to dio njegove komunikacije - zaključio je ambasador 'Bajkaonice'.

Lana Kassim, koordinatorica u savezu DND-a, ističe kako će ove divne bajke čuti i mnogo više djece jer će 'Bajkaonice' i dalje provoditi educirani voditelji u društvima Naša djeca.

- Mjesec studeni je mjesec propovijedanja. U cijeloj Hrvatskoj naših 34 volontera radit će ‘Bajkaonice’ za djecu u školama, bolnicama, knjižnicama... Imamo mobilni kutić koji se sastoji od jastuka, lampica, tepiha, stolica... Lani smo provodili ‘Bajkaonicu’ u vrtićima, a ove godine smo je usmjerili i na osnovnoškolce od 1. do 4. razreda. Obuhvaćeno je više od 2000 djece. Ujedno radimo zbornik narodnih priča i bajki iz cijeloga svijeta. Savez DND-a ima bogatu arhivu sa zanimljivim i lijepim pričama sa svih kontinenata te smo među njima izabrali 12 najljepših priča koje ćemo objaviti u sklopu ovoga projekta, a zove se ‘Bajkaonicom po svijetu’ - objasnila je Marina Žilić, programska koordinatorica u Savezu DND-a.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 10
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u