Kao mladi dizajner ili dizajnerica, sigurno ste se više puta suočili s činjenicom da se na ovim prostorima teško probiti i zarađivati isključivo od tog zanimanja. Donosimo vam nekoliko savjeta koji vas mogu usmjeriti na pravi put
Kako se netko mali može probiti u veliku ligu? Ako se želite baviti dizajnom odjeće, obuće, torbi i slično, vrijeme je da naučite kako najbolje ispromovirati svoje proizvode kako bi vas primijetili u modnim krugovima, ali i kako biste počeli živjeti od svog zanimanja, a ne to radili kao hobi.
Dobre fotografije prodaju proizvod
Kad je riječ o dizajnu, tu nije dovoljno samo fotografirati proizvod kvalitetnim fotoaparatom, potrebno je uskladiti boje, dodati zanimljive elemente koji estetski odgovaraju vašem dizajnu i ako imate modela, namjestiti ga u atraktivnu pozu kako bi cjelokupan izgled bio još efektniji. Pritom se poslužite besplatnom aplikacijom Snapseed, koju možete koristiti kako bi izbrisali pozadinu, popravili boje, naglasili objekte i slično.
Obratite se medijima i redakcijama
Promocija putem portala je jedan od najučinkovitijih načina promocije vašeg brenda. Kako ne biste ovisili o novinarima, članak napišite vi, neka bude gramatički točan i uz njega priložite par najboljih fotografija nove kolekcije. Imajte na umu da ako zaintrigirate redakciju zanimljivim naslovom i estetski privlačnim ili umjetničkim fotkama, postoji velika mogućnost da se će vaš tekst biti objavljen s obzirom na to da su redakcije modnih portala Fashion.hr, Cromoda.com ili Miss7 uvijek u potrazi za mladim nadama čije će zanimljive priče o pokretanju vlastite kolekcije zaintrigirati publiku.
Prijavljujte se na natječaje i izložbe
Natječaji su nešto što vas može izdvojiti iz gomile novih brendova, ali samo ako imate jasnu viziju svog brenda. Prijavite se na natječaje relevantnih doma
ih modnih događanja koji svake godine pomažu mladim dizajnerima da se probiju na scenu poput Portanova Fashion Incubatora. Kad je riječ o izložbama, Izložba hrvatskog dizajna može vam poslužiti kao odličan start, ali i kao događaj na kojem ćete upoznati brojne ljude iz svijeta mode, koji vam kasnije mogu poslužiti kao kontakti pri dogovaranju suradnji.
Ništa bez društvenih mreža
Dobre fotografije odlično će promovirati vaš proizvod i na društvenim mrežama. Instagram je kanal koji svakako morate otvoriti jer je on usredotočen upravo na sliku te ga možete doživljavati kao vašu online trgovinu. Pratite poznatije modne brendove na Instagramu da bi dobili viziju i inspiraciju kako bi vaša Instagram stranica trebala izgledati. Facebook je najraširenija mreža i s obzirom na to da će vam tamo ljudi teže pokloniti lajk, nego na Instagramu, morat ćete uložiti određeni iznos kako bi dobili što veći broj pratitelja i lajkova. Pratitelji se skupljaju postepeno i imajte na umu da ne želite imati lažne pratitelje jer, iako će izgledati da vas puno ljudi prati, oni neće reagirati na vaše objave. Proces prikupljanja pratitelja može teći polako, ali ako zamolite prijatelje da vašu stranicu preporuče svojim prijateljima, to se može znatno ubrzati.
Proširite tržište
Društvene mreže vam mogu poslužiti i kao odličan alat da se proširite i na druge zemlje jer prodaju ne morate ograničiti samo na Hrvatsku. Osim navedenog Instagrama, koji će vam poslužiti kao alat kojim ćete dosegnuti i neke strane kupce, postoji puno stranih platformi na kojima možete prodavati svoje proizvode od Asos Market Placea, eBaya, Amazona, Poshmarka... Princip je kod svih sličan jer je riječ o platformama za čiju ćete uslugu morati dati određeni postotak od prodaje.
U svakom slučaju imajte na umu da su pritom vaša ustrajnost i želja najvažniji faktori, koji će na kraju odlučiti hoćete li prijeći u ligu ''velikih''.