Đaci škole u Brestovcu Orehovičkom uče u didaktičkoj učionici, izrađuju nakit, torbe i puni su planova. U budućnosti žele sagraditi zimski vrt, kamp i bazen
'Mi učimo u oblacima': Đaci su opušteniji dok vise sa stropa
Jako sam zadovoljan eksperimentalnim programom, neke stvari nije lako izvesti, ali, iskreno, ne vidim alternativu. Ako odbacimo “Školu za život” i probamo se vratiti na staro, propast ćemo jer to nikamo ne vodi. Priča nam to Zdenko Kobeščak (51), ravnatelj OŠ “Stjepan Radić” u Brestovcu Orehovičkom, jednoj od škola koja je lani krenula s eksperimentalnim uvođenjem kurikularne reforme.
Radi se punom parom
Nakon godinu dana praksa je potpuno zaživjela pa danas kurikularnu reformu provode i frontalno. Iako je ova godina, ističe Zdenko, specifična zbog štrajka i brojnih praznika, u OŠ “Stjepan Radić” i dalje se radi punom parom, a najveći naglasak je na interaktivnom odnosu prema učenju.
- Naša škola je specifična po mnogočemu - istaknuo je Zdenko prije nego što nas je poveo u razgledavanje škole. Na ulazu je info pult u obliku računala na kojem učenici mogu saznati sve informacije i obavijesti o školi, raspored sati, ali i jelovnik.
Solarni paneli
Gotovo su svi zidovi oslikani edukativno, na stepenicama se nalaze nacrtane tablice množenja, a izvan škole nalaze se vrt, staklenik s povrćem, solarni paneli i mala vjetroelektrana. Unutra, učenici na raspolaganju imaju takozvanu “učionicu u oblacima”. Ideja je bila da se djecu opusti kako bi se potaknula njihova kreativnost. Učionica je opremljena sjedalima koja vise i na kojima se djecu mogu njihati.
Tako se djecu potiče da se kreću, a ne da cijeli školski sat sjede mirno. Kad se njišu, automatski su i kreativniji, opušteniji te otvoreniji.
U učionici se nalazi 16 stolaca u oblacima, što je sasvim dovoljno s obzirom na to da predmetnu nastavu pohađa 17 učenika u razredu. Tu je i ploča po kojoj mogu pisati prstima, a u stražnjem dijelu učionice u oblacima nalazi se i TV studio gdje se djeca, kroz interaktivan pristup, uče čarima televizijskog i novinarskog posla. Uz to, u školi imaju i mali studio, a sve intervjue, reportaže i priče objavljuju na internetskom radiju Srce Zagorja.
- Današnji učenici sasvim su drugačiji od onih nekoć. Moramo se boriti da im se približimo. Oni više ne mogu 45 minuta slušati ex-catedra predavanje, nego nam trebaju novi pristupi - ističe Zdenko. Pozvao je nekoliko učenika da nam kažu zašto im se učionica u oblacima sviđa. Svi su oduševljeno nabrajali razloge, gotovo u isti glas. Nakon toga smo krenuli i prema učionici za igrifikaciju, jedinstvenoj prostoriji opremljenoj didaktičkim elementima, poput velikih kocki i aplikacija za 3D naočale, pomoću koje učenici mogu pregledavati različite videe u 3D virtualnoj stvarnosti.
'Skupljamo i kišnicu'
Učenicima se tamo nudi čak stotinjak različitih igara. Ravnatelj ističe kako njihov pristup prema učenicima sve više karakterizira bježanje od bubanja, a učenje na način da se učenici aktivno uključe u rad, sudjeluju i na taj način usvajaju nova znanja. Iz učionice pokraj navedene za igrifikaciju puca pogled u prostrani vrt škole. U ovoj školi čak skupljaju i kišnicu.
Lete i iznad oblaka
- Ne puštamo da kišnica ide u potoke, nego je deponiramo u podzemni spremnik, a onda s time ispiremo toalete. Ljeti tom vodom zalijevamo vrt - ističe naš sugovornik. Pokazao nam je i takozvanu “učionicu iznad oblaka”, koju će otvoriti kroz dva tjedna. Nastala je prema ideji učenika. Na jednom zidu nalazit će se prikaz Sunčeva sustava, na prozorima najbitniji hrvatski izumi, a na drugom zidu edukativni posteri. Postavit će i LED panele, baš kao što su učenici tražili.
- Tamo gdje su učenici aktivni i gdje se ide tragom njihovih interesa, dobit ćemo njihovu pozornost i uključenost - zaključuje Zdenko.