Mazda3 G165 nije po vokaciji rasni sportaš, no zbog moćnog atmosferca i brzih reakcija ne skriva sportske pretenzije. Odlučili smo provjeriti za što je sposobna
Mazdin prikriveni trkač je na grobničkoj stazi pokazao zube
Profesionalci kažu kako jedan kilometar na trkaćoj stazi vrijedi koliko i tisuću kilometara na cesti kad je riječ o učenju i savladavanju tehnike vožnje. Zbog toga su track-dayevi, dani kad je trkaća staza otvorena za sve s tehnički ispravnim automobilom, vozačkom dozvolom i uplaćenom akontacijom, kakav je bio Track&Fun dan u organizaciji časopisa Auto. koji smo posjetili, izvrsna prilika za učenje sportske vožnje. Tamo, u sigurnim uvjetima trkaće staze koja ima široke i osigurane izletne zone, možete ne samo stisnuti “gas do kraja”, nego i isprobati krajnje granice svojeg automobila, testirati vozačke sposobnosti, naučiti nove tehnike vožnje i sl.
Mazdu3 G165, najsnažniji model bez sumnje najboljeg vozačkog automobila u kompaktnoj klasi, podvrgli smo nemilosrdnom testu na trkaćoj stazi da bismo otkrili kako se potpuno serijski automobil ponaša u esktremnim uvjetima vožnje. I ostali smo impresionirani njezinom uvjerljivošću, podatnošću i sigurnošću u vožnji na samoj granici. Ultramoderni dvolitreni atmosferac sa 165 KS izuzetno je elastičan i progresivno razvija snagu uz pravi sportski zvuk pa ga je pravi užitak “stiskati” do kraja. No još više veseli fantastičan mjenjač s kratko proračunatim prijenosima koji kao da su stvoreni za trkaću stazu.
Stoga smo većinu grobničke staze vozili u trećoj i četvrtoj brzini, a brza ručica omogućuje munjevite izmjene brzina. U sportskoj vožnji točno vođenje automobila po putanji je od ključne važnosti, a Mazda3 ima izuzetno precizan te k tome još i vrlo izravan upravljač pa je upravljanje njome prave zadovoljstvo. No možda smo najviše ostali iznenađeni ovjesom i kočnicama koji su potpuno serijski, a pokazali su se više nego doraslima iznimno velikim opterećenjima i silama u vožnji stazom. Sjajno!
Velike sile zbog grubog asfalta
Vrlo grubi grobnički asfalt poznat je po tome što generira ekstremna opterećenja na aute. No osim potrošenih guma, Mazda3 ni nakon 50 krugova nije pokazivala niti najmanje znakove umora.
U potpuno sigurnim uvjetima
Jedino mjesto gdje do kraja možete iskusiti pune performanse svojeg automobila legalno i u sigurnim uvjetima je trkaća staza. Nažalost, u Hrvatskoj postoji samo jedna prava, ona na Grobniku.