Nijemac Andreas Lubitz je, zaključili su istražitelji prije točno dvije godine namjerno srušio avion Germanwingsa u francuske Alpe. Poginulo je 150 ljudi. Njegova se obitelj s time ne slaže
'Protiv Andreasa Lubitza nema dokaza. Smatramo ga nevinim'
Ono što ću sada reći, reći ću s velikim oprezom jer bi se lako moglo krivo razumjeti. Moja tuga je drugačija, posebna. Razlikuje se od tuge drugih članova obitelji žrtava. Moramo živjeti ne samo s tim da smo izgubili sina. Moramo živjeti s time da našeg sina predstavljaju kao psihički labilnog masovnog ubojicu. Moramo živjeti s time da se našeg sina predstavlja kao čovjeka koji je dugo bolovao od depresije. On je bolovao od depresije 2008. i 2009. godine, ali se izliječio i nakon toga je uspješno završio pilotsku školu. Što se tiče straha od gubitka vida to je krivo interpretirano. Naš sin u trenutku pada aviona nije bio depresivan, rekao je u petak otac kopilota Andreasa Lubitza na konferenciji za novinare u Berlinu. Andreas je, zaključili su istražitelji prije točno dvije godine namjerno srušio avion Germanwingsa u francuske Alpe. Na konferenciji je objašnjeno da je otac Günter Lubitz odlučio dati izjavu na obljetnicu tragedije jer je i on "sam član obitelji žrtve" te se nalazi u teškoj emocionalnoj situaciji. Lubitz je također rekao da je svejedno koji dan izaberu za konferenciju jer bi tako ionako naišli na negativne reakcije i da neće naići na razumijevanje.
Apelirali su na medije da poštuju dom obitelji Lubitz kao i grob njihovog sina. Rekli su i da su uvjereni da je slika o samoubojstvu potpuno kriva. Otac kopilota je rekao i kako moraju živjeti s tim da se ime njihovog sina bude spominjalo svaki put kada se bude govorilo o najodvratnijim atentatima svih vremena.
Tim van Beveren, stručnjak za zrakoplovstvo, kojeg je obitelj unajmila je rekao da je iznenađen da su francuski istražitelji za samo dva dana zaključili što je uzrok pada. Rekao je da takve istrage ponekad traju godinama. Citirao je i nalaze istrage kako se na snimci čulo disanje sve do trenutka pada zrakoplova. Rekao je i da su vlasti primijetile da je snimka bila loša i da se nije mogla napraviti cijela rekonstrukcija razgovora u pilotskoj kabini. Zaključke francuskih istražitelja je nazvao špekulacijama.
- Nešto slično nisam doživio zadnjih 25 godina - rekao je Tim van Beveren. Kaže kako snimka dokazuje da je Lubitz u kabini bio živ i da je disao, ali se ne zna da li je bio pri svijesti.
Tim van Beveren, kaže kako se uopće nije istraživalo da li je zrakoplov bio ispravan i da li je smio letjeti. Navodno je certifikat zrakoplova istekao prije tragedije pa avion nije ni smio biti u zraku.
- Sumnjiva je i pretpostavka da je Lubitz namjerno zaključao vrata i nije puštao pilota u kabinu. Što ako je keypad bio u kvaru. Dobio sam napomenu da je ovaj zrakoplov s tim imao problema. Posada, točnije dva pilota dok je avion bio na tlu su se jednom ranije zaključala u kokpit i nisu se mogla osloboditi uz pomoć keypada. To sam proslijedio, ali nije dalje istraženo - rekao je Tim van Beveren.
Tvrdi da je crna kutija pronađena bez čipa s podacima o padu aviona. Rekao je i da je prilikom pada zrakoplova bilo lijepo vrijeme, ali da je došlo do turbulencija takozvanih "low level high velocity air stream" koje pilot ne može primijetiti.
- To su turbulencije koje radar ne pokazuje. Razgovarao sam s drugim pilotima koji su tog dana vozili na toj ruti. Zbog toga su birali niže visine leta - rekao je Van Beveren.
Tim van Beveren je govorio i o tvrdnjama istrage da je Lubitz u trenutku pada aviona bolovao od teške psihološke bolesti. Rekao je da postoji tipfeler u liječničkom dokumentu.
- Lubitz je bio kod liječnice opće medicine koja je napravila tipfeler. Ona nije bila sigurna da li se Lubitz već ranije liječio u bolnici zbog depresije ili nije pa je greškom umjesto upitnika upisala slovo u njegovu liječničku dokumentaciju.
- Dokumenti njemačkih istražitelja nisu razumljivi i nisu kronološki napravljeni, što je protiv svih pravila. U dokumentima francuskih kolega ima i komičnih izjava. Piše da je Lubitzova djevojka rekla kako se od 2008. liječio zbog psihičkih bolesti. To nisam našao kasnije niti u jednom dokumentu istrage. Razgovarao sam s Lubitzovom djevojkom i kazala mi je kako to nikada nije rekla - tvrdi Tim van Beveren.
- Tvrde da je Lubitz na internetu, između ostalog, tražio podatke o vratima kokpita. Pronađena su ukupno tri iPada. Treći, na kojem su bili inkriminirajući podaci, nije nađen tijekom pretrage kuće već ga je jedna osoba predala policiji danima nakon pada aviona. Osim toga zašto bi pilot koji ima pristup podacima Germanwingsa tražio po internetu podatke o padu aviona, vratima kokpita i sl.? Tvrde da je na internetu tražio i podatke o problemima sa spavanjem, tabletama za spavanje, depresiji i hrkanju - kaže.
- Policija nije našla motiv zbog koje bi Lubitz srušio avion. Znam da bi željeli da vam ja ponudim neko rješenje, ali ne znam što se dogodilo tog dana i zašto je avion pao - rekao je Tim van Beveren.
- Andreas Lubitz se nema šansu braniti bez obzira na to što mu se predbacuje. Andreas Lubitz se može smatrati nevinim. Protiv njega nema dokaza. Ako postoje dokazi protiv njega, neka ih oni koji ih imaju, daju javnosti. Molim vas da kada budete pisali svoja izvješća, odlučite što je fikcija, a što su činjenice - rečeno je na konferenciji.
- Ne može se tako lako reći da je Andreas Lubitz kriv. Nemam staklenu kuglu i držim se činjenica. Ne može se tvrditi da je Lubitz kriv - odgovorio je Tim van Beveren na pitanje novinara da li smatra da je kopilot nevin. Rekao je i da vlasti moraju nastaviti istragu. Naglasio je i da se kvar aviona ne može isključiti kao uzrok pada.
- Lubitzu su liječnici propisali lijekove jer se tjedan dana prije leta razbolio. Radilo se o problemima s vidom i problemima sa spavanjem. Nema dokaza da je lijekove i uzimao. Nije bio pod utjecajem lijekova dok je letio - tvrdi Tim van Beveren. Istražitelji tvrde da su u ostacima njegovog tijela našli tragove lijekova za spavanje i dva antidepresiva.
Tim van Beveren tvrdi da su napravljene greške tijekom istrage.
- Tražimo istinu - rekao je Günter Lubitz i tako odgovorio na pitanje da li misli da je njegov sin nevin.
Günter Lubitz je rekao da je njegov sin bio u bolnici u Düsseldorfu zbog problema s vidom. No liječnici nisu našli fizičke razloge za to. Rekao je i kako nije znao da se njegov sin nekoliko dana prije leta razbolio.
Na kraju konferencije Güntera Lubitza su na izlazu iz dvorane čuvali zaštitari. ​
Zaključci istrage
Udar u tlo je prouzročen svjesnom i planiranom radnjom kopilota koji je odlučio počiniti samoubojstvo dok je bio sam u kokpitu, piše u zaključku francuskih istražitelja o padu aviona Germanwingsa u francuske Alpe. Postoje i druge činjenice koje Günter Lubitz (63), otac kopilota Andreas Lubitz (27) ne može ignorirati. Između kolovoza 2008. i lipnja 2009. godine Andreas je patio od depresije. No izliječio se i dozvoljeno mu je da i dalje leti. Od prosinca 2014. je imao problema s vidom i sa spavanjem. Obišao je nekoliko liječnika. 25. veljače 2015., oko mjesec dana prije pada aviona, Günter Lubitz je svojem sinu poslao e-mail u kojem je pisalo: "Majka i ja želimo da opet sve bude normalno. Majka i ja ćemo napraviti sve da budemo uz tebe i u teškim vremenima". Dan ranije majka Ursula je sina pratila na pregled kod psihologa. Psiholog mu je propisao antidepresiv. 8. ožujka Günter je sinu poslao još jedan e-mail u kojem je pisalo: "Dragi Andy, bez obzira na to što će se dogoditi, želim ti reći, da ćemo te uvijek voljeti i podupirati i učiniti sve da ti budeš dobro". 10. ožujka 2015. Andreasu su liječnici dijagnosticirali psihosomatsku bolest i anksioznost. On o svojoj dijagnozi nije obavijestio poslodavca. nekoliko dana prije pada, Andreas je tražio na internetu pojmove: vrata kokpita, poremećaji spavanja i samoubojstvo. 23. ožujka isprintao je online obrazac za punomoć i potpisao ju. 24. ožujka kada je letio iz Düsseldorfa u Barcelonu, Lubitz je nekoliko puta "vježbao" spuštanje aviona dok ej bio sam u kokpitu. Pilot Patrick Sondenheimer (34) je tijekom povratka u Düsseldorf oko 10.30 sati izašao iz kokpita kako bi otišao na zahod. Lubitz je tada počeo spuštati avion i povećao mu je brzinu. U 10.34 sati, pokazale su snimke iz kokpita, pilot je htio opet ući u kabinu, ali Lubitz se zaključao. Na snimci se čuje kako je pilot lupao, vikao i pokušao razvaliti vrata, ali Lubitz nije reagirao. U 10.41 sati avion je udario u Alpe. Poginulo je 150 ljudi.