Razni proizvođači nude karakteristike koje mogu djelomice automatizirati proces vožnje, no osiguravatelji upozoravaju da ljudi mogu zaključiti da su takva vozila potpuno autonomna što ih može ugroziti na cesti
'Ljudi nisu spremni, ne smijete govoriti da se auti voze sami'
Osiguravatelji motornih vozila upozavaju proizvođače da u oglasima ne bi trebali koristiti izraz "autonomna" vozila jer može navesti vozače na pogrešne zaključke, prenose britanski mediji.
Opis pojedinih sofisticiranih vozila može navesti vozače na zaključak da su njihova vozila potpuno automatizirana iako nije tako, pojašnjava u izvješću Udruženje britanskih osiguravatelja (ABI).
Na cestama u Velikoj Britaniji nema potpuno automatiziranih vozila, upozoravaju iz udruženja.
Proizvođači poput Tesle, BMW-a i Nissana nude pak karakteristike koje mogu djelomice automatizirati proces vožnje, uključujući sustave za održavanje pravca vožnje unutar trake, kontrolu brzine vozila i sigurnu udaljenost od vozila ispred njega.
U Thatcham Researchu koje osiguravatelji angažiraju za testiranje vozila, upozoravaju da proizvođači moraju puno jasnije definirati razliku između sustava asistiranja pri vožnji i autonomnih vozila.
Izrazi koji navode na pogrešne zaključke, poput "autopilota" i "propilota", stvaraju kod vozača dojam da njihovi automobili u svim prilikama imaju mogućnost automatskog upravljanja.
"Problem je što proizvođači pokušavaju uvesti tehnologiju, a potrošači za nju nisu spremni jer nisu sigurni je li automobil automatiziran ili 'moram stalno paziti'", tumači Matthew Avery iz Thatcham Researcha.
"Želimo da stvari budu posve jasne - ili vozite uz asistenciju ili ne i vožnja je potpuno automatizirana", dodaje.
Kako bi demonstrirali opasnosti djelomične automatizacije, u Thatchamu su izveli Teslu na probnu pistu u Upper Heyfordu.
Uključivši sustav autopilota, model S vozio je unutar trake, usporio i stao kada je automobil koji je pratio stao zbog zastoja u prometu.
U drugom je testu automobil pred njim u posljednjem trenu prešao u drugu traku i Tesla nije uspio na vrijeme zakočiti i udario je u vozilo koje je pred njim stajalo.
"To je primjer što se dogodi kad se vozač previše osloni na sustav", zaključuje Avery a prenosi BBC.
Osiguravatelje i zabrinjavaju planovi proizvođača da na tržište plasiraju automobile s trećim stupnjem automatizacije koji će vozačima omogućiti da dulje vrijeme ne drže ruke na volanu.
Žele da proizvođači odustanu od tog koraka i da pričekaju dok ne budu spremni izravno prijeći u četvrtu fazu potpune automatizacije, navodi BBC.