Časopis BMC Psychology objavio je rad u kojem stoji da iako se čini da je obožavanje slavnih povezano sa slabijim intelektualnim kapacitetima, ostaje ipak nejasno je li ta fascinacija uzrok ili posljedica
Znanstvenici otkrili: 'Ljudi koji obožavaju slavne obično imaju niže kognitivne sposobnosti'
Da takozvanom 'kultu slavnih' ne manjka sljedbenika, pokazuju i nova istraživanja koja donose zanimljivosti o tome da ljudi koji su opsjednuti životima bogatih i slavnih obično postižu niže rezultate na kognitivnim testovima.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Časopis BMC Psychology objavio je rad u kojem su znanstvenici naveli da, iako se čini da je obožavanje slavnih povezano sa slabijim intelektualnim kapacitetima, ostaje ipak nejasno je li ta fascinacija društvenim ikonama pak uzrok ili posljedica tih smanjenih intelektualnih kapaciteta, prenosi britanski Independent.
U istraživanju su sudjelovala 1763 odrasla Mađara, u okviru online ankete koja je uključivala niz testova. Testovi su bili osmišljeni za procjenu dva različita aspekta inteligencije.
Cilj prvog je bio testirati rječnik sudionika, a drugi test bio je test znamenki. Oba su mjerila različite aspekte inteligencije. Sudionici su također ispunili upitnik o stavu prema slavnim osobama, kako bi se pomoću njega definirala razina opsjednutosti poznatima.
Oni čiji je interes za zvijezde bio ograničen na razgovore o životima slavnih s prijateljima označeni su kao 'zabavno-društveni' obožavatelji. Dok je sljedeća razina, definirana kao 'intenzivno-osobna', uključivala kompulzivno razmišljanje o slavnim osobama.
Najviša razina opsesije kategorizirana je kao 'granično-patološka'. Ljudi u toj skupini skloni su složiti se s izjavama poput: 'da sam imao sreće upoznati omiljenu slavnu osobu, a on/ona me zamoli da učinim nešto nezakonito kao uslugu, vjerojatno bih to učinio'.
Znanstvenici su također procijenili razinu materijalnog bogatstva i samopoštovanja svakog sudionika. Otkrili su da su više razine opsjednutosti slavnim osobama bile povezane s lošijim rezultatima u oba ispitana aspekta.
Međutim, ono što nisu uspjeli pokazati, jeste da je obožavanje slavnih uzrokovalo pad kognitivnih sposobnosti, što na kraju otežava razlučivanje o tome zašto ta povezanost postoji. Nagađajući o prirodi te veze, autori studije tvrde da opsesija slavnim osobama može ometati kognitivne sposobnosti zbog intenzivne razine fokusa i pažnje koja je potrebna za održavanje ove 'jednostrane emocionalne veze'.
S druge strane, istraživači pretpostavljaju da je manje vjerojatno da će ljudi s višom razinom inteligencije obožavati slavne osobe, jer posjeduju veću sposobnosti prepoznavanja 'marketinških strategija koje se kriju iza poznate osobe'. U konačnici, zaključuju da je potrebno više istraživanja kako bi se utvrdilo je li opsesija slavnim osobama uzrok ili posljedica niže inteligencije.