Obično su proizvodi u rinfuzi skuplji nego oni u pakiranjima jer ih kupac sam bira. Zapravo nema pravila je li već zapakirano voće i povrće jeftinije od onog koje možemo sami birati iz rinfuze, pipkati ga i ocjenjivati
Zbrka u trgovini: Pakirano voće nije uvijek jeftinije od rinfuze
Kupila sam vreću od pet kilograma krumpira jer je kilogram u takvom pakiranju bio jeftiniji. Zarezala sam krumpir, a onda kao mesar počela skidati trule dijelove s njega. Pola sam ga bacila. Ta vreća skupo me je stajala.
Požalila se čitateljica, koja je zaključila da je ipak bolje platiti više i kupovati voće i povrće iz rinfuze, u kojoj se može birati svaki komad. Provjerili smo, čitateljica se vara ako misli da je rinfuzno voće i povrće uvijek skuplje od već zapakiranog.
Stvar može biti obrnuta, pa je ponekad skuplje zapakirano voće i povrće. Obišli smo jučer velike trgovine Kauflanda, Plodina i Spara u Zagrebu i uvjerili se - nema pravila je li već zapakirano voće i povrće jeftinije od onog koje možemo sami birati iz rinfuze, pipkati ga i ocjenjivati.
U Kauflandu su naranče u rinfuzi zaista bile nešto jeftinije - kilogram je bio 7,99 kn, dok je mrežica s dva kilograma bila 13,99 kuna. Dakle, kilogram je u mrežici bio sedam kuna, odnosno jeftiniji od rinfuze. Isto je bilo i s jabukama. Dva kilograma zlatnog delišesa iz rinfuze bila su 13,98 kuna, a dva kilograma zapakirana u vrećici bila su 10,99 kn ili dvije kune jeftinije.
Sasvim obrnuto bilo je s limunom. Pola kilograma limuna koji kupac sam bira bilo je 5,50 kn, a u mrežici je bio 5,99 ili skoro pola kune skuplje.
U Sparu također nije bilo pravila - kilogram zapakirane mrkve bio je 7,99 kuna, a u rinfuzi je bila 6,29 kn. Za luk opet obrnuto - našli smo luk žuti u mrežici za 8,99 kuna, a onaj u rinfuzi bio jeftiniji dvije kune. Ako netko želi bolje proći, zaista se ne bi trebao oslanjati na to da je već zapakirano voće i povrće jeftinije jer se kupuje na veće količine. Naša mala inspekcija pokazala je da uvijek treba čitati male cijene i uspoređivati koliko košta kilogram.
- Logično je da kupac koji bira, primjerice, jabuke, više plati ako ih može birati. Ali ponekad su ti proizvodi skuplji zbog ambalaže.
Jabuke u pakiranjima koja izgledaju kao gnijezda koštaju oko kunu, pa su i jabuke u njima toliko skuplje - pojasnio je Frane Ivković, jedan od najvećih proizvođača jabuka u Hrvatskoj. Dodao je da kod zapakiranih proizvoda kupac nikad ne zna što dobiva, da je voće ponekad niže klase nego što je deklarirano.
- Također, često vidim u trgovinama da je na sniženjima redovito voće i povrće koje je debelo izgubilo na kvaliteti - rekao je.