Već sad 19 država članica ima neki oblik ranije verzije ove ideje, no sad bi digitalni novčanik koji je najavila Europska komisija trebao biti kompatibilan u svim državama članicama EU
Zbogom hrpi iskaznica? EU sada želi uvesti digitalni novčanik
Europska unija sprema se na uvođenje digitalnog novčanika koji će predstavljati stvarni identitet građana, a zapravo se radi o aplikaciji koja će se koristiti kao zamjena za službene dokumente.
POGLEDAJTE VIDEO: Prvi hrvatski romobil koji radi putem aplikacije
Pokretanje videa...
Tako bi korisnici samo preko jednog ID-a mogli koristiti niz privatnih i javnih usluga, primjerice platiti komunalne račune. Ideja je da to bude i digitalni oblik stvarnih dokumenata kao što je vozačka dozvola. Aplikacija bi se osigurala na više razina, otključavala bi se na klasičan način pomoću PIN-a, ali i skeniranjem otiska prsta te rožnice oka. Već sad 19 država članica ima neki oblik ranije verzije ove ideje o digitalnom novčaniku, no sad bi digitalni novčanik koji je najavila Europska komisija trebao biti kompatibilan u svim državama članicama EU.
Novčanik bi bio i svojevrsni sef za pohranjivanje dokumenata, ali bi olakšao mnogobrojne svakodnevne stvari kao što je iznajmljivanje auta u zračnoj luci. Putnik bi pomoću aplikacije mogao potvrditi svoj identitet i automatski dobiti elektronički ključ bez dugog čekanja u redovima. Planira se da bi digitalni novčanici trebali biti spremni za oko godinu dana, Europska komisija poslat će državama članicama i smjernice za tehnološka rješenja digitalnih novčanika. Još nisu poznati svi detalji, kao i to hoće li digitalni novčanik značiti da netko neće morati imati dokumente u fizičkom obliku (osobna, vozačka...). No za početak, korištenje novčanika bit će na dobrovoljnoj osnovi.
- Novi digitalni ID dat će svakom Europljaninu ključeve za svog digitalnog blizanca - rekao je Thierry Breton, povjerenik EU zadužen za digitalnu politiku u govoru početkom ove godine.
Postojat će i restrikcije pa se novčanik neće koristiti za marketinške svrhe, a i ljudi će sami odabirati koliko svojih informacije žele, primjerice, otkriti Googleu ili Facebooku.