Radi straha od gubitka radnog mjesta te sve viših cijena svakodnevnih stvari i hrane, ljudi štede te su spremni odvojiti sve manje novca za vintage luksuz
Zbog recesije: Pada vrijednost Gucci, Chanel i Louis Vuitton torbica na second hand tržištu
Tržište rabljenih torbica velikih luksuznih brendova već godinama cvate, no sada se priča mijenja, usred novih ekonomskih turbulencija diljem svijeta. Ljudi su u strahu od otpuštanja, cijene rastu, pa ni taj luksuz se ne čini tako bitnim. Inače skupe vintage stvari su dobra investicija, no sada očito nije dobro vrijeme za prodaju, neće postići tako dobru cijenu. S druge strane, pad cijene je dobra prilika za kupce.
- Ovaj trend počeli smo primjećivati ​prije par mjeseci, tijekom jeseni prošle godine. Naime, potražnja je za skupim luksuznim modnim markama pala, što znači da istovremeno padaju cijene kreacija luksuznih brendova Chanel, Hermes, Gucci i Louis Vuitton - komentirala je Sasha Skoda koja radi za utjecajni online vintage shop, The RealReal.
POGLEDAJTE VIDEO: Kralj pletiva
Pokretanje videa...
No potražnja za rabljenom robom i dalje je velika, očekuje se da će tržište preprodaje dosegnuti 80 milijarde eura do 2026., što je gotovo udvostručenje u odnosu na 37 milijarde eura u prošloj godini.
Ipak, kupci sada žele bolju vrijednost za svoj novac, žele ulagati pametnije i smislenije.
Prema RealReal-ovom godišnjem izvješću o prodanim luksuznim artiklima za 2023., koje je objavljeno u četvrtak, preprodajne cijene torbica pale su 20% za Louis Vuitton, 17% za Gucci, 10% za Hermès i 9% za Chanel u posljednjih 90 dana.
Kako prihvaćaju niže cijene, preprodavači postaju manje izbirljivi u pogledu stanja artikla koje kupuju. Naime, roba koja je u dobrom stanju za trećinu je jeftinija od one koja je u odličnom stanju. Ona u dobrom stanju može imati tragove nošenja, ogrebotine i slično.
Skoda je naglasila i da mlađi kupci više traže moderne brendove kao što su Miu Miu, Bottega Veneta i Telfar, ne zanimaju ih toliko klasični Chanel i slični. Popularni među svim kupcima su biseri jer su bezvremenski, nose ih sve generacije, a tražena je i voluminozna, komotna odjeća svih brendova.
POGLEDAJTE TRAILER NOVOG SERIJALA SPOJ NA SLIJEPO
Najveća je potražnja za odjećom i stvarima iz devedesetih te onoj s početka milenija.
- Mladi smatraju da u brendiranoj, danas modernoj robi izgledaju poput hodajućih reklama i zato kupuju vintage odjeću, vide način da u tome budu drugačiji, kreativni i održivi - zaključuje Skoda, piše CNN.