Djevojčice brže razvijaju komunikativnost od dječaka, no s vremenom se zbog okoline povlače u sebe. Dečkima teže “pada” disciplina, no u samopouzdanju su u prednosti
Zbog odgoja po spolu dečki su zločesti, cure nesigurne
Neki roditelji reći će da je lakše odgojiti djevojčicu, neki dečka, no istina je, smatra obiteljski terapeut Michael Gurian, da su i dječaci i djevojčice teški, ali na drukčije načine. Djevojčice i dječaci se ipak svugdje odgajaju drukčije, a i njihov mozak, dokazano, funkcionira drukčije. Tako su, što se discipline tiče, dečki od početka “teži”. Djevojčice više slušaju roditelje od dječaka, a s godinama to postaje sve izraženije. Uzrok tomu, vjeruju stručnjaci, je u centru za sluh i govor. Sluh djevojčica razvijeniji je od dječakova već pri rođenju, a rastom postaje osjetljivije u području govora. Verbalni centri se u mozgu razvijaju brže od dječakovih. Zbog toga djevojčice bolje reagiraju na disciplinske strategije roditelja, upozorenja i zabrane.
- Dječaci više reagiraju na dodir nego na govor. Njih roditelji moraju podići i skloniti od opasnosti. Također manje govore i impulzivniji su - objasnio je Gurian. Komunikacija je područje u kojemu su djevojčice u početku bolje, no s godinama postaju povučenije.Ženska beba će s većim interesom promatrati boje i konture (predmeta i lica ljudi), a bebe dječake više privlače pokreti. Djevojčice su orijentirane prema ljudima, a dječake pokreće akcija. Upravo zato što od početka proučavaju ljudska lica, djevojčice su kasnije bolje u čitanju neverbalnih znakova, poput tona glasa i gesti. Dječaci kasnije počnu pričati od djevojčica, rječnik im je slabiji, a teže povezuju i emocije s riječma. No negdje oko osme godine pri prvim prijateljstvima djevojčce postaju uzrujane zbog prvih svađ i ogovaranja pa se nerijetko povlač u sebe. Dječe smicalice su odgovorne za žensku sramežljivost u kasnijoj dobi. Dečki godinama postaju otvoreniji jer dobivaju više slobode za aktivnost i istražiavnje.
>> Dan proveden u zatvorenom prostoru (tj. školi) dečke ne oduševljava jer se vani puno toga zanimljivog događa. Zato se u prvim razredima škole dečki teže koncentriraju. Bit će im zanimljivije ako se u školi puno crta, gradi i vježba, a s vremenom nauče razviti samokontrolu.
>> Riskantne akcije dječacima stimuliraju centre za užitak u mozgu. Zato se rado hrvaju, veru po drveću i skaču s visokih zidova. Iako je sigurnost na prvome mjestu, dobro je da djeca istražuju jer to gradi njihovo sampouzdanje pa bi mali rizik koristio i djevojčicama.
>> Dan proveden u zatvorenom prostoru (tj. školi) dečke ne oduševljava jer se vani puno toga zanimljivog događa Zato se u prvim razredima škole deči teže koncentriraju. Bit će im zanimljivije ako se u školi puno crta, gradi i vježba, a s vremenom nauče razviti samokontrolu.