Roditelji i profesori često miješaju zaigranost s hiperaktivnošću, a takvoj djeci prije svega prijeko su potrebni pomoć, razumijevanje i strpljenje
'Zaigranost' zbog koje je djeci škola postala pakao
Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću ili ADHD uključuje povećanu djetetovu motoričku aktivnost, a praćen je nedovoljno razvijenom pozornošću i naglim, nepredvidljivim reakcijama. Jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja u dječjoj i tinejdžerskoj dobi, pojavljuje se prije sedme godine, a miješa se sa zaigranošću ili normalnim ponašanjem predškolskog djeteta. Takvoj djeci lako je odvratiti pozornost, a teško im se koncentrirati. Također su impulzivna, tj. djeluju i govore prije nego što promisle, izazivaju probleme u razredu, a imaju i teškoća s održavanjem prijateljstva. Ne mogu se kontrolirati, pa se čini da su neposlušna i agresivna.
STALNO SU U POKRETU I TEŽE SHVAĆAJU
Zbog ADHD-a djeca često ne mogu ni mirno sjediti jer se stalno vrpolje ili skaču. Čak i ako se čini da su razumjeli zadatak ili upute, ipak ih nisu sposobni izvršiti - ili ih ne naprave do kraja te pogrešno shvate.
RAZUMIJEVANJE I REALNA OČEKIVANJA JAKO SU VAŽNI
Roditelji i djeca trebali bi imati očekivanja od hiperaktivne djece u skladu s njihovim mogućnostima. Potrebno je pokazati da ih razumiju jer se i djeca često osjećaju neprihvaćeno, pa mogu razviti nisko samopouzdanje. Takvu djecu ne smije se kažnjavati.