Čak 54,3 posto hrvatskih građana planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, njih 23,2 posto planira potrošiti između 400 i 499 kuna, dok je onih koji će potrošiti više od 1000 kuna samo tri posto
Više od polovice Hrvata planira uštedjeti na uskrsnoj kupnji
Kako se navodi u petak objavljenom priopćenju Ja Trgovca i agencije Hendal, više od polovice građana, njih 54,3 posto, planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, dok ih je lani bilo 48,1 posto.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Pritom najveći broj građana, njih 23,2 posto, na uskrsne namirnice planira potrošiti između 400 i 499 kuna. Između 200 i 299 kuna planira potrošiti 17,6 posto građana, a od 300 do 399 kuna 16,1 posto. Od 600 do 999 kuna trošit će 10,7 posto građana, a više od 1000 kuna samo tri posto.
Uskrsni doručak ili ručak ove godine planira 83,2 posto hrvatskih građana, što je nešto više u odnosu na prošlu godinu kada ih je bilo 76,3 posto. Za uskrsne blagdane 59,1 posto građana namirnice namjerava kupiti u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, dok ih je za prošlogodišnji Uskrs u velikim trgovačkim formatima kupovalo 66,4 posto.
Slijedi 16,3 posto građana koji neće kupovati, nego imaju domaće namirnice, iz vlastite proizvodnje (lani je takvih bilo 14,9 posto), dok je 12,6 posto onih koji će potrebne namirnice nabavljati u malim prodavaonicama i supermarketima (lani 8,9 posto). Na tržnicama će kupovati 11,1 posto građana (lani 9,4 posto).
Istraživanje je pokazalo i da će se na uskrsnom stolu naći uobičajeni proizvodi - na prvom su mjestu kuhana jaja (95,7 posto), koje potom po popularnosti slijede kuhana šunka (87,5 posto), mladi luk (86,1 posto), te hren (59,2 posto).
Polovica građana, njih 50,6 posto, će na uskrsnom stolu imati rotkvice, trećina njih će poslužiti pincu ili sirnicu (33,3 posto), a sličan broj će pripremiti orahnjaču (29,1 posto) i pečenu janjetinu (28,5 posto).
Svako peto kućanstvo na stolu će imati puricu s mlincima (21,7 posto), pečenu svinjetinu (20,5 posto) i pogaču (20,5 posto). Nešto manji broj građana pripremit će šunku u kruhu (13,5 posto) te sarmu (11,4 posto).
Istraživanje je provedeno tijekom veljače na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.