Prodajete li preparat za kosu, klijentu objasnite da će deset dana imati sjajnu frizuru - tako ćete stvoriti dojam da se već odlučio koristiti vašu uslugu...
Uz 3 tehnike postanite savršen trgovac - ključ je u obećavanju
Predstavljanje usluge koju nudite ili posla kojim se bavite važan je zadatak, koji morate obaviti što bolje. Za to najčešće imate samo jednu priliku, stoga prezentaciju uvježbajte - što bolje. Za vježbanje iskoristite baš svaku priliku.
- Prilika ne mora biti samo trenutak u kojem razgovarate s klijentom. Često u životu, izvan posla, objašnjavajte ljudima oko sebe, starim i novim poznanicima, čime se bavite i što je zanimljivo u usluzi kojom se bavite - kaže prodajni konzultant i trener Danijel Bićanić. Prva tehnika kojom se možete poslužiti je tehnika “odgovor pa pitanje”.
- Često griješimo pa, nakon što nas ljudi pitaju čime se bavimo ili što nudimo, pričamo nadugo i naširoko. Nemojte to činiti, nego kratko odgovorite na pitanje, a onda postavite protupitanje. Ako ste trener fitnessa, predstavite se, a onda ubacite protupitanje: “Ti vježbaš?”. Time ćete dodatno uključiti sugovornika u razgovor, pojačati njegov interes te stvoriti ozračje povjerenja - govori Bićanić.
Tek nakon toga nastavite s opisivanjem usluge ili posla. Kako biste klijentu slikovito dočarali svoju uslugu i zainteresirali ga za nju, koristite tehniku “To za vas znači da...”. Prvo točno opišite čime se bavite, a onda klijentu opišite što to sve za njega znači. Većina ljudi razmišlja vizualno i vrlo lako oblikuje konkretnu sliku “pred očima” o tome što će dobiti.
- Prodajete li preparat za kosu koji stvara dugotrajan volumen, objasnite klijentu da to za njega znači da će mu kosa lijepo izgledati barem desetak dana. Tehnikom “futur” stvorit ćete dojam kao da se osoba već odlučila ili već koristi vašu uslugu. Pritom koristite buduće glagolsko vrijeme. Klijentu kažite: “Servisiranjem uređaja kod nas ostvarit ćete popust od X posto te garanciju na servis sljedećih šest mjeseci, što za vas znači da, uz uštedu, nećete imati dodatnih troškova ako bude problema”. I ovom tehnikom koristite klijentovu vizualizaciju konkretne koristi.
‘Ne’ nesigurnosti
Dobro uvježbajte tehnike prezentacije, inače ćete biti nesigurni. Primijetit će to i sugovornik, što će izazvati sumnju, a ona će voditi do negativnog odgovora ili odgađanja odluke o kupnji.
Tajna povjerenja
Klijenta uvijek pitajte nešto o njemu. Tako iskazujete interes za njega i njegovu priču. On će vam uzvratiti povjerenjem, a to je “plodno tlo” za plasiranje drugih važnih informacija.
Želite biti odjeveni sportski elegantno? Donosimo traper, tenisice i jakne koje morate imati!