Potreba za kupnjom skupih stvari ponekad može biti izazvana osjećajem tuge koji utječe na moć rasuđivanja, ali i na minus na kreditnoj kartici
Tužni ljudi kupuju skuplje stvari kako bi bili sretniji
Osjećaj tuge potiče ljude da troše više novca nego inače, pokazalo je najnovije istraživanje američkih psihologa sa Sveučilišta Stanford. Bilo da je riječ o flaširanoj vodi ili kupovini novog automobila, vaš će džep pretrpjeti veći udarac ako se u kupnju upustite tužni. Stručnjaci tvrde da tuga potiče egocentrično ponašanje, a time i želju da udovoljite sebi kupovinom skupljih stvari koje će samo prividno popraviti raspoloženje, barem do trenutka kad računi dođu na naplatu.
Zbog činjenice da je potrošačko društvo zasnovano na tome da ljudi kupuju kako bi se osjećali bolje, ovaj je fenomen poprimio ozbiljne razmjere. Da bi spriječili kompulzivnu kupnju uzrokovanu tugom, stručnjaci predlažu izbjegavanje šetnji šoping centrima barem vikendom jer i oni potiču na trošenje. Najbitnije je prepoznati situacije u kojima kupnja “liječi” od tuge te tako izbjeći troškove zbog kojih će tuga prerasti u depresiju. Stoga, umjesto da vikende provodite u zatovrenim trgovačkim centrima, radije se provedite u prirodi ili u dobrom društvu.