Kad maknemo čaroliju u stranu, izlog je prvi kontakt kupca s onim što se prodaje, a ako povjerujete da doza čarolije dolazi uz svaki takav proizvod, svi su na dobitku
Trgovine u blagdanskom ruhu: Čuda se skrivaju iza izloga
Mnogi će danas reći da im Božić počinje kad izlozi prodavaonica postanu prozor u neki drugi svijet: kao da postajemo voajeri koji proviruju u svijet u kojem je sve moguće, a od njega nas dijeli samo nevidljivo ali čvrsto staklo. Ali kad maknemo čaroliju u stranu, izlog je, zna svatko upućeniji u marketinške tajne, zapravo “prvi kontakt kupaca s onim što se nudi u prodavaonici”, pa ako povjerujete da doza čarolije dolazi uz svaki takav proizvod, svi su na dobitku. Da je tako, dokazuje i istraživanje koje je pokazalo da se čak 20 posto kupaca odluči na kupnju kad vide lijepo uređen božićni izlog. Za stvaranje zavodljive čarolije treba i pomoć “čarobnjaka”, a tko je upućeniji u to nego dizajneri i umjetnici različitih profila koji nas iz godine u godinu zadivljuju svojim djelima. Zato ih vlasnici uglednih svjetskih prodavaonica i pozivaju da zajedno stvore čaroliju.
Oni gradovi koji nas i inače mame kao svjetiljke noćne leptire, i u ovo predbožićno doba postaju još blještaviji i primamljiviji. Šetači koji se u predbožićno doba nađu na ulicama New Yorka neće uspjeti izbjeći da ih rijeka ljudi ne povuče prema Petoj Aveniji, duž koje se često stoji u redovima kako bi se vidjeli izlozi robne kuće Saks, koji će vas očarati prizorima snježnog raja. Potom će vas povući dalje do ugla s 58. ulicom gdje će vas dočekati blještava čarolija satkana od dvije tone kristala i starog broda u izlozima Bergdorf Goodman’sa, koji ove godine slavi svu raskoš jazza. I tek ćete onda poželjeti još, pa ćete morati obići i Barney’s na Madison Aveniji, izlog posebno omiljen među Njujorčanima. Već je i svečanost njegova otvorenja, nazvana “Baz Dazzled”, bila spektakl koji su režirali slavni Australac Baz Luhrman i njegova supruga, dizajnerica Catherine Martin, poznati po raskošnom, do raskalašenom secesijskom rukopisu koji su razmahali do savršenstva u “Velikom Gatsbyju”, a sada su ga prizemljili na njujorške ulice. Njihov je izlog, nastao odmah nakon rada na kampanji za Chanel, odraz “Božića kakav još niste vidjeli”.
Golem teatralan set koji krase i divovske gljive ispunjava dano obećanje da će ponuditi nešto “odlično, inspirativno i iznenađujuće”. Izlozima Bloomingdale’sa pak dominiraju dinamični dueti, od Michelle i Baracka Obame preko Batmana i Robina te gospodina Djeda Mraza i gospođe Mraz. A jednim od najpopularnijih izloga svake godine ponosi se Lord & Taylor, koji imaju posebna dizala kojima se podižu posebno aranžirane božićne scene do izloga. Grad svjetlosti u ovo je doba godine još blještaviji jer se milijuni svjetiljki pridruže svemu onome što nas i inače mami u Pariz. A nema posjeta tom gradu koji ne završi zavirivanjem u neke od najposjećenijih prodavaonica na svijetu, poglavito u one na bulevaru Haussman - Galeries Lafayette ili Printemps, nedaleko od Opere.
Kao autori njihovih izloga potpisuju se najveća modna imena, poput Diora ili Karla Lagerfelda. U Printempsovim se izlozima ove godine događa priča o čudesnom putovanju dječaka iz Londona u Pariz, gdje će proslaviti Božić. Njegovo su putovanje, oslikano magičnim tonovima, zamislili i proveli dizajneri iz Burberryja, koji su osmislili i posebnu kolekciju darova koji će se prodavati samo u toj kući. Da bi događaj otkrivanja izloga bio dostojan uloženom trudu, na njega su doletjele dvije ikone modnog svijeta - Kate Moss, koja je utjelovljenje iskustva, i nova nada Cara Delevingne. Malo dalje pak, u Galeriji Lafayette, svjetla je upalila veteranka modnog svijeta Jerry Hall, koja je potom sa zanimanjem razgledala netipičnu postavu - Čudovišnog Božića! Banda simpatičnih čudovišta, među kojima su i glumci odjeveni u čudovišta, zove na uživanje u drukčijem Božiću pod njihovim tradicionalnim 25 metara visokim drvcem, ali ove godine, u skladu s ikonografijom, okrenutim naopako.
Jasna poruka da se može slaviti i drukčije. Takav pomak neće se vidjeti i u londonskim izlozima, ali oni koji se zateknu pred njima neće ostati zakinuti za dozu glamura i sjaja. U Harrod’su se nisu mogli odlučiti samo za jednog dizajnera, pa su posao uređenja svojih izloga povjerili jedanaestorici njih, koji su bili ograničeni i oslobođeni temom - zemlja u kojoj je sve moguće. U izlozima Selfridgesa, robne kuće u Oxford Streetu, odaju počast 25 najljepših bajki, od “Trnoružice” do “Zlatne guske”, sve obrubljeno s više od 1000 metara neonskih svjetiljčica osvjetljavajući još jednom imperativ svake božićne dekoracije - ako nije blještavo i raskošno, i nije Božić!
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!