Pedesetih su se godina pojavili modeli s logom najznačajnijih modnih kuća poput Chanela, Louisa Vuittona i Hermesa, a torbice su postale simbol statusa
Torbica - statusni simbol koji je više od modnog dodatka
To nije torba, to je Birkin, objašnjavala je Samantha Jones u jednoj od epizoda serije “Seks i grad”. I uistinu, to nije torbica nego statusni simbol zbog kojeg su žene spremne platiti golemu cijenu i čekati između osam mjeseci i šest godina da bi je mogle prošetati po gradu. Priča o torbicama stara je koliko i povijest ljudskog roda, a one su se isprva koristile kako bi se u njima čuvale sjemenke ili bilje koje je služilo kao lijek. Nosili su ih i muškarci i žene. U petnaestom je pak stoljeću torbica bila tradicionalni dar mladoženje svojoj budućoj supruzi.
Takve su torbice obično bile urešene ljubavnim prizorima. Nužne su se stvari međutim nosile u džepovima. No do kraja osamnaestog stoljeća ženski su odjevni komadi postali takvi da bi džepovi na njima bili smetnja te je popularnost torbica počela rasti. Žene su u tim torbicama nosile rupčić ili parfem. Do počeka dvadesetog stoljeća, ženama je torbica postala obvezan dodatak, a u njima su se nosile cigarete i sunčane naočale. Torbice su bile malene, no kako je sve više žena prestajalo bivati domaćicama i počelo imati vlastite karijere, tako se mijenjala i funkcija i izgled torbice. One su postajale veće, jer su žene sve češće iz kuće izlazile na cijeli dan. Pedesetih su se godina prošlog stoljeća pojavile i torbice koje su nosile logo značajnih modnih kuća, poput Chanela, Louisa Vuittona i kuće Hermès.
Popularna birkinica i danas se izrađuje prema dizajnu iz 1892., a iskusnom majstoru potrebna su puna dva dana kako bi napravio jednu torbicu. njezina cijena kreće se od 6000 pa do 10.000 funti, ovisno o materijalima koji se koriste
Torbica je tada postala mnogo više od modnog dodatka - ona je postala simbol statusa, dobrog ukusa i istančana modnog stila. Kako su se pojavljivale na tržištu, neke su torbice postale predmetom želja svih zaljubljenica u modu. Jedna je od njih i Hermèsova birkinica, koja je ime dobila prema glumici Jane Birkin. Ona je na letu iz Pariza u London 1984. sjedila pored Hermèsova direktora Jean-Louisa Dumasa i žalila mu se kako ne može pronaći torbicu koja je istodobno lijepa, chic i dovoljno velika da joj u nju stanu stvari za vikend.
Dumas je pozorno slušao i darovao joj torbu koja je osvojila svijet. Birkinica se radi prema dizajnu koji potječe iz 1892. godine, a iskusnom majstoru potrebna su puna dva dana da bi napravio jednu torbu. Cijena se kreće između 6000 i 100 000 funti, ovisno o materijalima koji se koriste. Osim birkinice, Hermèsova “it” torbica je i Kelly. Kelly je svjetlo dana ugledala tridesetih godina prošlog stoljeća, no postala je slavna 1956. kad je princeza Grace Kelly njome skrivala trbuh, kako bi skrila trudnoću od medija. Kako bi se napravila jedna Kelly, potrebno je 18 sati, a ta je torba omiljena mnogim slavnim osobama, uključujući i dizajnericu Victoriju Beckham, koja ima golemu kolekciju torbi Birkin i Kelly. Unatoč trendovima koji se mijenjaju iz sezone u sezonu, a za jesen i zimu 2014./2015. modne su kuće predstavile velike i šarene torbe s raznim uzorcima i bojama koje se katkad čine nespojivima, “it” torbice nikad ne izlaze iz mode. Svoju “it” torbicu ima i modna kuća Fendi.
- Kad su me zatražili da osmislim jednostavnu i funkcionalnu torbicu, moj je odgovor bio Baguette, rekla je Silvia Venturini Fendi. Ova je torbica dizajnirana kako bi se nosila ispod ruke, baš poput francuskog kruha prema kojem je dobila ime. Pojavila se 1997. i ubrzo postala iznimno popularna. Među slavnim se torbicama našao i jedan ruksak. Kad je Miuccia Prada preuzela obiteljski posao 1978., nije imala pojma o modi - završila je naime studij političkih znanosti. Na tržište je međutim izbacila ruksak koji su odmah dograbili mladi praktični zaljubljenici u modu. Zaljubljenice u Chanel pak negdje će u svojoj kolekciji torbica imati i Chanel 2.55, stvorenu u veljači 1955. (zato se i zove 2.55). Torbicu je 1983. ponovno izdao veliki Karl Lagerfeld.
Još jedan velik dizajner mlađe generacije, John Galliano, za Dior je stvorio takozvanu Saddle torbu, u obliku sedla, s istaknutim slovima C i D. Torbu je proslavio serijal “Seks i grad” i ubrzo je postala kultni modni dodatak. Niti jedna priča o torbicama ne može proći bez Louisa Vuittona. Torba ispisana monogramima, lansirana na tržište 1932. bila je ključan trenutak u kojem je ova kuća prešla s proizvodnje luksuznih kovčega na svakodnevnu modu. Proslavila ju je još jedna modna ikona, Audrey Hepburn koja je nije ispuštala iz ruku. Prije nekoliko je godina rođena i Muse, “it” torbica kuće YSL, koja je ubrzo viđena u rukama Kate Moss, Jennifer Lopez i Nicole Kidman.
Torbe
- Torbica boje konjaka na rame, Caleidos, 229 kn (Ilica 54); Zlatni model s lakiranim poklopcem, Marella, 2379 kn (City Center one West); Kozmetička torbica Marc Jacobs, 780 kn, Elysees (Arena Centar); Novčanik sa zlatnim lančićem, 229 kn, Aldo (Praška 6); Smeđa torbica s velikom zlatnom kopčom, Mango, 269 kn (Arena Centar); Pismo torbica lakirana, 439 kn, Humanic (City Center one West)
- Zelena lakirana, Nine West, 459 kn (Arena Centar); Bordo crvena, Image Haddad, 399 kn (Arena Centar);
- Crna s ručkama boje pudera, Guess, 1219 (City Center one)
- Ružičasta velika, Carpisa, 219 kn (Arena Centar); Model s volanima, Sisley, 749 (-30%), (Margaretska 1); Crveno-crno-bijela pismo torbica, Mode line, 349 kn (Ilica 10)
- Ljubičasta pismo torbica, Caleidos, 229 kn (Ilica 54); Plava ‘clutch’ torbica, Twister, 100 kn (City Center one West); Žuta prošivena, City Style, 189 kn (Ilica 56)
- Narančasta, Benetton, 399 kn (Bogovićeva 9); Prugasta Marc Jacobs, 1990 kn Elysees (Arena Centar); Mini ‘clutch’ torbica zmijskog uzorka, H&M, 149 kn
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!